Gjelder dette for Norge også? NCer for "høye".

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

eito6260
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Post by eito6260 »

KnutH wrote:
KnutH wrote:
eito6260 wrote:...Senker en NC-en for mye, blir det mest for utseendets skyld, og ikke for kjøreegneskapene. Og en vil garantert ha problemer med å ferdes på mange av veiene i Norge.
Bra innlegg. Har du opplevd problemer på norske veier etter senking på 3 cm? Hva med fartsdempere ol.?
Maser igjen jeg...
Fartsdempere og vanlige ujevnheter går greit. Jeg har så vidt vært i kontakt med bakken to ganger - en gang da jeg skulle svinge inn i en innkjørsel som begynte som en liten "bakketopp" (halv meter) og da jeg var med mx-5-gjengen til Lysebotn. På vei opp på andre sida går en anleggsvei, og den bar preg av lite vedlikehold. Jeg måtte sikte hele tida, men kjente likevel at frontleppa(?) så vidt hadde nærkontakt av tredje grad en gang. Men det var egentlig to ekstremtilfeller. Jeg hørte nemlig at NB-en som kjørte foran meg slo nedi også, og den tror jeg ikke var senket.

Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

Image
eito6260
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Post by eito6260 »

Hauk wrote:NCene er jo ikke like høye i Japan som England - og er det det innlegget i første post omhandler. I England (og mulig resten av Europa? Derav min post) ble den altså hevet fra "original" høyde (ihvertfall slik ingeniørene hadde ment den) uten at hjulgeometrien ble rørt for å kompensere.

Så en NCen med Eibach er omtrent slik den skal være, mens en urørt NC ut fra Mazda-forhandler ikke er optimal.

Kan jo være noe å tenke på for folk med "originale" NCer her i landet?
Vekker liv i denne tråden igjen fordi jeg kom over noen bilder fra en som hadde fått malt på striper på mx-5-en sin. Han er fra Japan, og bildene viser tydelig at nc er like høy der som her eller i England:

Image

Image

Her er tråden bildene er hentet fra: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=250626

Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

Image
Post Reply