import fra tyskland

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Tommen
4200 RPM
4200 RPM
Medlemsnummer: 984
Status: Offline

Post by Tommen »

_mx5_Rune_ wrote:etter å ha lest sider opp og sider ned på forskjellige forum om TG sin dårlige behandling av kunder var det iverfall ingen tvil når jeg skulle kjøpe bil, jeg styrte unna alle mx5ene som hadde vært i nærheten av TG bil.. i tillegg til det Dalton sier har de vært tatt på fersken med biler der kilometerstanden har vært skrudd ned en god del..
jeg vil råde alle til å være ekstra på vakt om dere kjøper bil fra TG for å si det slik.. så mange kundeklager kan neppe være tilfeldig..

men er jo godt å høre at TG kansje har klart å skjerpe seg og begynt å ta kundene mer på alvor
Ja de har vel innsett at det er kundene man lever av :)
men det var bare et forlag/svar til spørsmålet
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod

HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 642

Post by mussa »

Angående TG Bil håper jeg de har skjerpet seg litt den senere tiden. Jeg så en mx5 de annonserte for et drøyt år siden. "strøken bil"
Da jeg kom dit så jeg kjapt over bilen.. Det var nesten mer steinsprut enn lakk på den,en god del riper, småbulker på siden og på bagasjelokket, cab`n så ikke bra ut innvendig, så ut som den var full av mugg, felgene var realt kantkjørt og den så litt sliten ut inni.. Dette var en 98 modell og ikke spesiellt god priset heller, men den så veldig fin ut på bildene..
Så kom selger ut, virket oppegående og hyggelig..
Først ville han prøve å selge meg en annen MX5 med turbo, som visstnok var påkostet hel... mye £$$€. Da jeg spurte om den var godkjent fikk jeg beskjed om at den ikke var det, men det var ikke noe pes, ingen som merker det... Så spurte jeg om det var noe dokumentasjon på alt som var gjort med den, kvitteringer etc.. Da sa han at det skulle vistnok ligge noen papirer inne på et kontor, og at jeg ikke skulle tenke på det, for dette var en kanonbil som dro skinnet godt av pølsa.. Dette var som sagt en annen bil enn den jeg kom for å se på, så jeg sa jeg var interresert i den andre... Vi gikk bort til den, tok en kjapp kjøretur på gårdsplassen og kjørte inn i butikken igjen.. Etter kort tids prat fortalte han at felgene som satt på ikke fulgte med, det var bare felger som sto på for å få bilen til å se bedre ut på bildene.. Så sa han at finansiering ikke var noe problem, bare gi oss navnet og adressen til gamlingene mine hjemme så kunne jeg få med bilen samme dag.. Trengte ingen underskrift av de engang, ingenting annet enn navn og adresse.. Når han skjønte at interessen min ble mindre og mindre skulle han høre om felgene som satt på kunne følge med bilen.. Jeg sa takk for hjelpen, dro derifra og har ingen planer om å sette beina mine der på en stund..
MEN har de skiftet eier og/eller tatt seg i nakkeskinnet så er jo det bra! Jeg ønsker i allefall ikke kjøpe en bil på samme måte som man kjøper t-shirts på marknad`n i syden!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
Tommen
4200 RPM
4200 RPM

Post by Tommen »

Herregud for en episode.. fikk bakoversveis der...

Men du bør også sjekke Need4Speed i TrHeim, de har jeg hørt mye bra om :) de har hjemmeside
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod

_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 542

Post by _mx5_Rune_ »

Per christian (www.need4speed.no) har mange fornøyde kunder ja.. topp service, hjelpsom og kvalifisert hjelp og han holder det han lover.. (eneste problemet her er tid.. leveringstider har til tider blitt enormt forskjøvet og har en følelse av at han av og til lover mer enn det han har tid til) allikevel er han helt klart en av de seriøse..

tore kvittem (www.nippon.no) er også rett mann å spørre når det gjelder import.. han har bred erfaring innenfor import fra tyskland og sveits og holder det han lover.. har en oppfatning av at han kommer med realistiske tidsavtaler også.. jeg har flere kompiser som er meget fornøyd med tore som selger og bistand ved import..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
Tommen
4200 RPM
4200 RPM

Post by Tommen »

Nippon har jeg hørt begge deler om.. kanskje mest ang prisene ligger litt i overkant høyt.... :)

need4speed :D
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod

java
0 RPM
0 RPM

Post by java »

Heisann!

Eg driv for øyeblikket og bygger opp forumet på sida www.importerbil.no, kanskje det kan vere verdt å ta ein kikk der!

Målet bak det forumet er at folk kan legge inn spørsmål, erfaringar og ellers andre ting som kan vere nyttig knytta til import.

Eg kan også bidra med importhjelp då eg har vore der nede og henta bil fleire gonger.... :)

Ole Reidar
I mitt arbeid med å bygge opp importerbil.no så har eg funne ut at ein av dei virkelig store importkuppa er Mazda MX-5. Ta ein kikk og sjå sjølv...... :)

Ole R
flyttet dette hit, siden det er unødvendig med 2 tråder med lik info på så kort tid. ..moderator
Post Reply