Page 2 of 3
Posted: 05 Oct 2007, 22:25
by arildh
Fred93LE wrote:arildh wrote:Når det gjelder kost/nytte slår ingenting Hyundai Accident! <----- It's teh SHIT yaa!
Har ikke gjort noe annet enn å straffe den bilen og alikevel leverer den varene hver dag. De beste 12.5K jeg har brukt på lenge.
OT: Værste bilen jeg har kjørt noen gang. svigers har den med automat. forferdelig..krenger verre enn danskebåten gjynger en ille høstkveld.
True! Et ingeniør team i hvite frakker har jobbet dag og natt i 16 år for å få frem den sjørøverskute feelingen i understellet! Bilen er ultimat for å piskes Økern-Nydalen i saltlake og polsk rushtrafikk. Bruker ikke bensin, trives best med dårlig olje, god orginal stereo og ser bedre ut for hver nye bulk. Hyundai Absint reWls.
Posted: 05 Oct 2007, 22:54
by biXen
Hvis jeg hadde en så ræva bil så hadde jeg sikkert tatt sånne syklister utfor gangfelt OG sykkelfelt med døra. Samt knagga alle som ikke holder vikeplikten eller ikke blinker i rundkjøringa
Finner meg nokså enig med Espen, liker generelt lite av de bilene jeg også, men 911 i alle former liker jeg godt, og Ruf sine også.
Posted: 05 Oct 2007, 23:10
by gorefeast
JG wrote:Mazda har en topp bil ,mx5

Oj ja Bixen , jeg er også Porsche fan. Kvalitet og performance


Porsche kvalitet? he he... les og gråt
http://www.dinside.no/php/art.php?id=370060
Skal du ha kvalitet nytter det ikke med slike tysker brakker

Posted: 06 Oct 2007, 00:06
by TraCkinG
biXen wrote:Hvis jeg hadde en så ræva bil så hadde jeg sikkert tatt sånne syklister utfor gangfelt OG sykkelfelt med døra. .
Les hva du sier, GANGFELT... Syklister har jo lov til å sykle i veien, er et "kjøretøy" det også (vi snakker da ikke om e18/e6 osv.) men diskusjonen kan vi ta en annen da
Sånn on topic, så liker jeg egentlig mazda godt jeg.. ikke noe mazdafan, og liker da andre biler også, men skal ikke se bort i fra at jeg kjøper en mazda som vinterbil/bil to.... Hvorfor? Har ikke akkurat hatt mye problemer med mx5´n..
Posted: 06 Oct 2007, 00:32
by BAE
Jeg liker ikke å se på Miata'en som en Mazda

Posted: 06 Oct 2007, 00:33
by biXen
TraCkinG wrote:
Les hva du sier, GANGFELT... Syklister har jo lov til å sykle i veien, er et "kjøretøy" det også (vi snakker da ikke om e18/e6 osv.) men diskusjonen kan vi ta en annen da
OT: Det heter sykkel og gangsti her, og det er nok av plass på fortauene, buuuhuuu må de bremse av og til for overganger... man skal ikke hindre andre trafikanter lærte jeg på kjøreskolen, er det noe syklister gjør så er det det. Men ikke deres feil at vi har dårlige veier og lover, se på Køben og Amsterdam, kan sykle overalt uten problemer.
Og i Sandnes har de både fortau OG sykkelfelt, og jeg ser gnomer som kjører utfor begge. Ja de er et kjøretøy per def., men mange syklister liker å ta fordelene med å være kjøretøy og samtidig forbli myk trafikant. Ikke forstår jeg at de tør sånn som folk kjører, menn dem om det.
gorefeast: Hvis man tar 911 og Boxster, som vi snakker om her, og ikke dette andre oppgraderte VW trashet de lager, som Cayenne, så er påliteligheten nesten like stor som den alltid har vært, så det er ikke helt relevant for diskusjonen da det ikke er Porsche sin feil at selskapet de eier mye av (VW) lager møkkadeler, men likevel, ja...
Posted: 06 Oct 2007, 01:27
by motorhead
Kjøpte MX-5 fordi jeg ville ha en relativt billig og driftsikker bil med mye kjøreglede. Hvem som produserer den er uvesentlig, så lenge den tilfredstiller mine krav.
Er generellt interessert i bil, og liker alt med en viss sjarm. Jeg er derfor ikke særlig merketro, selv om jeg er svak for Porsche. Og da mener jeg alle modeller. Til og med 924

Og Cayenne under tvil....
Posted: 06 Oct 2007, 03:15
by gorefeast
biXen wrote:TraCkinG wrote:
Les hva du sier, GANGFELT... Syklister har jo lov til å sykle i veien, er et "kjøretøy" det også (vi snakker da ikke om e18/e6 osv.) men diskusjonen kan vi ta en annen da
OT: Det heter sykkel og gangsti her, og det er nok av plass på fortauene, buuuhuuu må de bremse av og til for overganger... man skal ikke hindre andre trafikanter lærte jeg på kjøreskolen, er det noe syklister gjør så er det det. Men ikke deres feil at vi har dårlige veier og lover, se på Køben og Amsterdam, kan sykle overalt uten problemer.
Og i Sandnes har de både fortau OG sykkelfelt, og jeg ser gnomer som kjører utfor begge. Ja de er et kjøretøy per def., men mange syklister liker å ta fordelene med å være kjøretøy og samtidig forbli myk trafikant. Ikke forstår jeg at de tør sånn som folk kjører, menn dem om det.
gorefeast: Hvis man tar 911 og Boxster, som vi snakker om her, og ikke dette andre oppgraderte VW trashet de lager, som Cayenne, så er påliteligheten nesten like stor som den alltid har vært, så det er ikke helt relevant for diskusjonen da det ikke er Porsche sin feil at selskapet de eier mye av (VW) lager møkkadeler, men likevel, ja...
Sykkelbyen Sandnes der alle syklister MÅ sykle i veien til tross for sykkel og gangstifelt...
Har IKKE sett tester angående kvalitet for hver enkelt modell, men gjerne legg ut link til det du sier Bixen
Uansett så er det ikke sprekt, da de aller fleste bilene med kvalitet de siste årene i tester kommer fra asia.
Tyskland, Engeland usa o.s.v. er ikke direkte sprekt når det gjelder kvalitet.
Eller design med unntak av usa.
Digger MASSE både gammelt og nytt fra statene

Men det er jo smaksak
Liker mye annet også fra japan annet enn mazda f.eks
200sx, skyline, 350z, Nsx, s2000, 3000gt-vr4, Supra o.s.v.

Posted: 06 Oct 2007, 09:16
by JG
911 har været kåret til den mest driftsikre sportsbilen gjennom tidene mange ganger,så der er det vel ikke tvil. Uansett,gleden man får ved å kjøpe en billig na eller nyere mx5 er topp iforhold til pengene.
Mer glede pr. krone tror jeg ikke man finner
JG
Posted: 06 Oct 2007, 12:45
by biXen
gorefeast wrote:Sykkelbyen Sandnes der alle syklister MÅ sykle i veien til tross for sykkel og gangstifelt...
Har IKKE sett tester angående kvalitet for hver enkelt modell, men gjerne legg ut link til det du sier Bixen
Uansett så er det ikke sprekt, da de aller fleste bilene med kvalitet de siste årene i tester kommer fra asia.
Tyskland, Engeland usa o.s.v. er ikke direkte sprekt når det gjelder kvalitet.
Eller design med unntak av usa.
Digger MASSE både gammelt og nytt fra statene

Men det er jo smaksak
Liker mye annet også fra japan annet enn mazda f.eks
200sx, skyline, 350z, Nsx, s2000, 3000gt-vr4, Supra o.s.v.

Heheh. Vel jeg har ikke link nå, men jeg regner med de fleste har sett at i kategoriene sportsbil så er 911 på topp, og blant de eldre har den hatt Mercedes SL med seg. Mens for våre kaber så er MX-5 på topp fulgt av Porsche Boxster og Honda S2000, så da gjør jeg bare matten selv og antar at Cayenne og dette andre som er stappa med VW deler ikke er like gjennomtesta osv.
Jeg liker også mye annet japansk, men Honda og Toyota har ræva design, og det har igrunn Nissan også. Nye Civicen er modig dog, hehe. Men det er en grunn til at jeg liker Mazda bedre enn dem da.
Posted: 06 Oct 2007, 18:09
by eito6260
Det er helt klart Porsche 911 som er drømmebilen min. Jeg hadde en ei stund også, og det gikk alltid et søkk gjennom meg når jeg kom ned i garsjen til den. Det var også et helt annet trøkk i den enn i mx-5'en. MEN det var en forholdsvis gammel bil, og det var ALLTID noe galt med den. Jeg hadde ufattelig store utgifter, og måtte stikke fingeren i jorda. Det ble til at jeg solgte den og kjøpte mx-5 igjen. Det angrer jeg ikke på, men hvis jeg hadde fått byttet gjevnt i en 997, hadde jg ikke sagt nei... Men det er også klart at når det gjelder kjøreopplevelse per krone, står mx-5 ikke tilbake for noe.
Som familiebil har vi en Toyota Verso, og mer bekymringsfritt bilhold skal en lete lenge etter.
Tor
Posted: 06 Oct 2007, 23:06
by _mx5_Rune_
egentlig så er alle merker godkjent så lenge de kommer fra japan.. må vel innrømme at mazda og honda er de to merkene jeg har mest sansen for.. hondas 90talls vtec motorer er iallefall noe jeg digger av hele mitt hjerte.. synd at det ikke finnes en rimelig bakhjulstrekker med b18 eller b16 motor for disse motorne er både rimelige i forbruk, trimmingsvennlige og underholdende..
har alltid hatt lyst på en strøken 626 i 3dørs coupe fra tidlig 90tall med 2.0 16v. digger designet på disse, men de fleste av disse er jo desverre så fulle av rust at de er uaktuelle selv som vinterbil..
Posted: 08 Oct 2007, 00:00
by Dalton
Jeg er overhode ikke favoritt til ett betstemt merke, men velger til en hver tid den bilen jeg føler at vi får mest igjen for pengene, og samtidig har en viss apell til meg med tank på utstyr og design.
Sist vi kjøpte bil så prøvde vi forskjellige merker, og sammenlignet bilene mot hver andre ut fra hva vi følte om disse bilene, og gjorde vårt valg ut fra det. Dette ble uavhengig av hvilket merke det var.
Mx5en var det en litt annen historie med. Den bestemte jeg meg for at jeg skulle ha når jeg var 14 år, og når jeg endelig fikk råd, kjøpte jeg den.
Posted: 08 Oct 2007, 00:57
by kodvaag
For mange år siden hadde jeg en 626 2.0i - 16V GLX stasjonsvogn.
Hvit, originale hjulkapsler og en tulling bak rattet som rett som det var touchet turtallssperren på 7600rpm hvis en kar i en mer elegant designet bil yppet seg.
Da jeg kjøpte denne bilen, og tok en bilintressert kompis med på sitte-på prøvetur, så var det lett å se at han var skuffet, selv om han prøvde å skjule det for ikke å skuffe meg.
Kjørte rolig i par minutter, så kom vi til en lang slak nedoverbakke, sakte fart på toppen, også ga jeg den nesten 8000rpm på de tre første gearene...
Kompisen min ble så ivrig at han snakket utydelig i to minutter, og vi ble begge enig om at det var en j**** drittbil med en fantastisk motor. Helt stille og vibrasjonsfri på tomgang, og helt kjempesint i fart. Nesten uten å bruke bensin i det hele tatt.
Stasjonsvogna hadde i tillegg lavere utveksling enn personbilene, så aksen var veldig bra.
MEn den rustet like fort som den gikk.
Nå er det derimot Mercedes E klasse med minste bensinmotor & automat som gjelder til kjerringa, jeg kjører en 2006 Iveco varebil som som servicebil på jobb.
Lyspunktet er jo at det ser ut som Mx-5/Miata kommer på plass innen et par uker nå.

Posted: 08 Oct 2007, 14:52
by friskus
Jeg er vel opprinnelig Honda fan. Jeg kommer nok til å gå tilbake til honda igjen så fort lommeboka tillater kjøp av en Type-R maskin, nsx eller s2000.
(Om det ikke blir en italiensk reser av typen lotus.)
Miataen og mazda generelt har jeg aldri sett noe serlig på, til like etter jeg solgte civicen min og hadde noen kroner til overs. Kom da over en snerten miata i nordland. Bakhjulsdreven cab til rundt 60 lapper, ja takk..

Bortsett fra miata synes jeg rx7 og rx8 er snanse biler, men utenom det stopper det.