Differensial

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

RotaryPower wrote:Kjører med orginal 1.6diff som nå ha fått juling i halvt år med overlading.
Kjør opp trykket litt til... trenger ikke juling en gang.. Er bare å gi gass i 1. giret... hvertfall min erfaring...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

hay!
Noen som har erfaring med Kaaz Limited Slip Differential (1.5 way)?
http://www.mx5mad.com/product_info.php? ... cts_id=142
Vurderer og kjøpe den til min 1.6 miata. Ønsker å dra ordentlig på begge hjula i sommer :)
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

ikke putt kaaz i et orginalt 1.6 diffhus.. blir bare sorgen når diffen ryker i alle fall. Anbefaler alltid bytte til store diffen før man skal sette i kaaz eller annen "sperre".
Classic
500 RPM
500 RPM
Posts: 93
Joined: 21 Feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 484
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by Classic »

Jeg fant ny (brukt) 1.8 diffrensial i Sverige. Mye å velge mellom der.

Slik som valutakursen er nå, kan det være litt å hente på det. www.bildelsdatabasen.se.

Så, i dag leverte Tollpost Globe et sett med diffrensial, mellomaksel og drivaksler fra en 1994 1.8 som har gått 84000km. :) Neste uke blir det jobbing.
1991 MX-5 Classic red, svensk utgave. (Dressman-Lotus)
1985 Skoda Rapid 130 (Fattigmanns 911)
2006 smart fortwo, svart (Batmobil)
Medlem nr 484
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Vidar wrote:
RotaryPower wrote:Kjører med orginal 1.6diff som nå ha fått juling i halvt år med overlading.
Kjør opp trykket litt til... trenger ikke juling en gang.. Er bare å gi gass i 1. giret... hvertfall min erfaring...
Kjørt opp trykket til 12 psi. Lever fortsatt ;) Lever i håpet om at jeg har en superdiff eller at den er byttet, men ting ser dårlig ut. Da det har begynt å synge baki der. Mye har nok med hvor belastningen blir. Hittil har jeg hatt dårlig 14-tommere på bilen og er liksom ikke det seigeste grepet med disse ;)
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Post Reply