Det som blir av kjøring på vanlig vei er kun opp og ned til autoslalomen.
Men er det noen som har invendinger på de foskjellige dimensjonene?
Hva er originaldimmen på hjulene, på NB?
Gateslicks?
Moderator: Styremedlemmer
jeg sikler litt på enten toyo r888 eller disse: http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... DVAN+A032R
men det kommer litt an på hva priser jeg finner..
men det kommer litt an på hva priser jeg finner..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
I denne Autoslalom dekktesten er Kumho V710 testvinner, så det er sikkert et bra valg:
http://grassrootsmotorsports.com/images ... retest.pdf
Testen er utført med bl.a. en 99' Miata.
http://grassrootsmotorsports.com/images ... retest.pdf
Testen er utført med bl.a. en 99' Miata.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Bilen din fortjener litt mer enn 6,5" felg. Good-Win racing anbefaler 16x8" felg og 225/40-16 dekk til MSM for kombinert gate og banebruk. Sjøl har jeg stående 215/40-17 som skal på 17x7" felgene før første banekjøring. Hadde ikke råd til å bytte felger i tillegg.arildh wrote:Det blir 195 på meg neste gang. 205 på 6.5" felg kjennes ikke optimalt ut. Har inntrykk av at stivhet i dekksidene lider om de skrår innover mot felgen.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Bilen min har det bra med 195 den. Bredere er ikke alltid bedre. Mye som spiller inn. Har kjørt med 195/50-15 på NA og lets face it... NB er samme bilen med annen garnityr. Skulle likt å ligge likt med en annen MX-5 igjennom langsvingen eller S'en på Rudskogen som hadde bredere dekk for å sammenligne.
Jeg husker ikke hva det ble med MSM men lurer på om det havnet på 1.11 orginal men med ToyoR888. En på forumet her som tok tid på en runde.
Har kun kjørt i regn med Big Enchilada montert.
Det er understellet som er begrensningen med gateslics og mere effekt.
Skal kjøre på Rudskogen 5. april med GPS laptimer så da håper jeg å komme under 1.10. (om det ikke snør...)
Har kun kjørt i regn med Big Enchilada montert.
Det er understellet som er begrensningen med gateslics og mere effekt.
Skal kjøre på Rudskogen 5. april med GPS laptimer så da håper jeg å komme under 1.10. (om det ikke snør...)
-
- Status: Offline
de som vurderer banekjøring og, bør tenke på at dekka får MYYE mer varme der enn på autox.. dekk som er kjempemyke, og funker rått på autox.. kan man risikere at sliter med tempen på lengre banekjøringer.. skulle jeg hatt hoosier til min feks. ville jeg nok helt klart tatt de som er for roadracing, ikke autoX.
Takk, Arild! Jeg har ikke R dekk, men skal sette på Dunlop Direzza Z1 og regner med å få satt på FM intake kitet før 12. april. R dekk er nok viktigere for rundetidene en 20 hk ekstra. Jeg kan jo håpe på 1.12 -1.13 på race timeren. Har kanskje 6-7 dager på bane og en sesong AutoX på CV'en så jeg er fortsatt nybegynner.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563