Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Handlet en del pakker derfra selv også.
Bare litt pissed og frustrert.
Kan jo være det samme som i tilfelle til Stian O. 2 mnd frakt.
Hatt en del utur med bestillinger fra England på biler før, så lista for Engelske companies er lav, kontra Amerikanske og Tyske, som jeg hittil bare har gode erfaringer med.
Men som kodvaag skriver, kanaliser sinne til befrakter...............
Prøver nok MX5parts senere også.........
Jeg har bestilt fra MX5parts i England en haug ganger de siste 7-8 årene og har vært super fornøyd med leveringstiden, utenom ved EN anledning for noen år siden... Da viste det seg at sendingen ble sendt på en slik måte at den havnet hos et spedisjonsfirma i Oslo som satt og rugte på pakken i nesten 1 uke FØR de sendte BREV til meg... ja.. BREV eller snailmail, ennå e-mail og telefonnummer stod i papirene som fulgte pakken. I dette brevet måtte jeg signere på at de kunne forskuttere/betale mva for meg.. Jeg måtte returnere signatur og etter litt mer enn en uke til kom varene til meg i Stavanger... Jeg så på datoene for sending.. 2 dager fra England til Oslo, OVER 2,5 uker fra Oslo til Stavanger... OG, jeg har aldri før eller siden betalt så mye i gebyr som jeg betalte til dette firmaet..
Jeg sende mail til Mx5parts og fortalte de historien, og sa at hvis de brukte dette spedisjonsselskapet kom jeg nok ikke til å handle mer hos de fordi prisene ble såpass høye pga disse ekstra gebyrene, og pga leveringstid.. Jeg fikk et veldig positivt svar fra Mx5parts som lovet å se på det. Jeg har bestilt derfra mange ganger senere... Senest i vinter der jeg bestilte alle 4 kalipere, og sendte de gamle i retur for "pant".. Varene kom fort, og penger ble refundert mitt kredittkort som "pant" for de gamle kaliperene på kort tid...
Som dere sikkert skjønner... Er VELDIG fornøyd med Mx5parts og service og leveringstid der... Send mail til de, legg PRESS på de til å velge annen befrakter og/eller annet spedisjonsselskap i Norge... bruk forbrukermakten du har...
Hehehe, jeg måtte bare skrive dette i denne tråden, det er så latterlig.
Bestilte noen småting fra Japan 21 Juni. 24 Juni får jeg sporingsnr. på natta og beskjed om at det er sendt. Idag fikk jeg beskjed fra Posten om at det er kommet på postkontoret. Nå ser jeg på sporingen. 24 Juni på kvelden var det i Oslo, med andre ord 1 dag fra Japan. Så brukte Posten frem til 27. Juni på å fortolle, og så over helga til idag for å få det til Stavanger. Og det regnes jo nesten som raskt her. Er det mulig
Det kan jo ikke svare seg for dem å ha tollgrensa på 200kr heller?!
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:Hehehe, jeg måtte bare skrive dette i denne tråden, det er så latterlig.
Bestilte noen småting fra Japan 21 Juni. 24 Juni får jeg sporingsnr. på natta og beskjed om at det er sendt. Idag fikk jeg beskjed fra Posten om at det er kommet på postkontoret. Nå ser jeg på sporingen. 24 Juni på kvelden var det i Oslo, med andre ord 1 dag fra Japan. Så brukte Posten frem til 27. Juni på å fortolle, og så over helga til idag for å få det til Stavanger. Og det regnes jo nesten som raskt her. Er det mulig
Det kan jo ikke svare seg for dem å ha tollgrensa på 200kr heller?!
Kjøper endel ifra hong kong, diverse deler til mobiltelefoner og rc uttstyr, det tar under en uke til postkassa mi så oftest, men mine bonsai tre frø tok tid gitt, når det stopper opp så er det som oftest underbemanna posten i norge sin feil..
DETTE KALLER JEG SERVICE.
Etter en del mail frem og tilbake.
Dear Anton
Sorry for the delivery, i will get some replacements out in the post for you today what address would you like them to be sent to and i will get that done.
Again sorry for the delivery in the delivery
Kind Regards
Jochen www.mx5parts.co.uk
===================================================
The UK's No1 supplier of parts and accessories
for your Mazda MX-5 and Eunos Roadster
Scimitar International Ltd
4 Cluster Industrial Estate
Rodney Road
Portsmouth
Hampshire
PO4 8ST
02392 644 588 - Telephone
02392 644 600 - Fax
Må nesten legge inn denne her også. Jeg bestilte jo tre forskjellige pakker på de aktuelle delene. Bremseklosser kom med en gang, og jeg etterlyste den første pakken jeg bestilte (vindulist) nå idag. Fikk dette svaret med en gang:
Hi Lars,
Your parcel was dispatched originally by Royal Mail, but they unfortunately returned it back to us due to the size of the parcel. Apparently we are unable to send a long item via the postal service.
So your parcel has now been re-sent via a different method and should be with you in the next few days.
Så da er det klart at ting kan skje hos de også, men dette ordnet seg jo med en gang. Har ikke hatt noe problemer med Mx5parts. Synes alltid de er meget behjelpelig