Page 2 of 4

Posted: 03 Aug 2008, 14:08
by glaibilenmin
No trakker eg sikkert en del folk på terne men vanlig nb er urovekkende lik en viss hyundai. ser litt kjipo ut. nbfl ser mange hakk vassere ut

Posted: 14 Aug 2008, 14:31
by Miatapowers
arildh wrote:Lykter, fanger, seter + annet interiør og sikkert noe mer.
Velger man sport så får man vel også større bremser 6gir og stivere understell, torsen diff osv,, samme som mazdaspeed, bare uten turboen,,

Posted: 18 Aug 2008, 11:15
by HegeCecilie
NBFL 1.8 Sport så klart! :D ;)

Posted: 18 Aug 2008, 13:25
by Oas
Celia* wrote:NBFL 1.8 Sport så klart! :D ;)
Definnitivft 8)

Posted: 19 Aug 2008, 09:25
by webizz
*kremt* MSM, anyone? *kremt av* :twisted:

Posted: 19 Aug 2008, 13:48
by nope-mx5
webizz wrote:*kremt* MSM, anyone? *kremt av* :twisted:
For de som vil betale 110.000 mer for 30hk ekstra, og da få en bil som ikke er lov å modifisere noe, så joda, helt klart.

-n

Posted: 19 Aug 2008, 13:52
by inglar
Det er generelt ikke stort som er lovlig i Norge :(
Men vi modder alikevel på de bilene vi har og en MSM er et veldig godt utgangspunkt og det skal ikke alt for mye til for å hente ut 350+ 8)

Posted: 19 Aug 2008, 13:52
by webizz
...eller for dem som vil ha en MX-5/Miata med turbo som faktisk er lovlig & godkjent her i "potetlandet".... :D

Posted: 19 Aug 2008, 13:53
by nope-mx5
inglar wrote:Det er generelt ikke stort som er lovlig i Norge :(
Men vi modder alikevel på de bilene vi har og en MSM er et veldig godt utgangspunkt og det skal ikke alt for mye til for å hente ut 350+ 8)
Vel, måten MSM blir registrert på i Norge, så har man ikke lov til å bytte til senkefjærer engang.

Registrert på unntak, og skal i så måte holdes original.

For min del er det uaktuelt å kjøpe bil som ikke kan registreres på normal måte.

-n

Posted: 19 Aug 2008, 13:54
by inglar
Det er derfor godt at smaken er som baken slik at vi ikke kjører helt like biler alle mann :D

Posted: 19 Aug 2008, 13:55
by webizz
Den er grei, men hva om man faktisk er fornøyd med bilen som den er?

(Og - hvis man setter på et senkesett, det skal jo litt til for at noen "tar deg" på dette, da...)

Posted: 19 Aug 2008, 13:57
by nope-mx5
webizz wrote:Den er grei, men hva om man faktisk er fornøyd med bilen som den er?

(Og - hvis man setter på et senkesett, det skal jo litt til for at noen "tar deg" på dette, da...)
Tja, på forrige bilen min holdt det med en eu-kontroll det...
Ble brått lagt inn beskjed på kontrollen at bilen hadde montert senkesett,
og at den ikke var godkjent med det.
Er nok (dessverre) at de mistenker at det ikke er originale deler på bilen.
Er vi som må bevise at ting er riktig.

Alt det surret der jeg er lei av, og derfor jeg kjøpte en 01 sport :)

-n

Posted: 19 Aug 2008, 14:01
by webizz
OK - ser den.... :D

Men for min egen del er jeg godt fornøyd med bilen som den er, og har tenkt å beholde den original, i allefall inntil videre..

Lurer på om en hard-top blir regnet som en modifisering? Den er jo ikke fastmontert, i allefall ikke på sommeren... :? (Måtte i tilfelle bli Frankenstein-boltene og festene for "B-stolpen")

Posted: 19 Aug 2008, 14:02
by nope-mx5
webizz wrote:OK - ser den.... :D

Men for min egen del er jeg godt fornøyd med bilen som den er, og har tenkt å beholde den original, i allefall inntil videre..

Lurer på om en hard-top blir regnet som en modifisering? Den er jo ikke fastmontert, i allefall ikke på sommeren... :? (Måtte i tilfelle bli Frankenstein-boltene og festene for "B-stolpen")
Hardtop kan jeg ikke se vil være noe issue :)
Den kan jo leveres med det originalt fra Mazda :)
Alt som det står Mazda på er jo selvsagt lov :)

-n

Posted: 19 Aug 2008, 14:09
by Miatapowers
Har ikke mazda senkesett i katalogen sin da, vet at både opel-ford-toyota har dette, vw har sine sport kit, senker ca 20mm,