Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja, det er akkurat det jeg er litt usikker på, for en større turbo koster bare en tusing mer. Den som er med i kittet er jo for så vidt god for 270 HK, men da sikkert i sammenheng med en større motor. Uten å endre på kompresjonen vil det jo være vanskelig å komme over 0.6 bar, og da er det jo bedre flow i en større turbo. Er igrunn fryktelig vanskelig å velge turbo. For blir den for stor, blir det for mye turbolag, og for liten, så har jeg ikke nok å bygge på, om jeg vil ha mer. Kansje jeg bør satse på GT2560R, som blir noe midt i mellom GT2860R og GT2554R.
Jeg må uansett skrape sammen penger til kittet, så får jeg bestemme meg frem til jeg har penger nok. Turbo blir det uansett.
Hva er sannsynligheten for at du vil ha mer en 270hk?
Da begynner uansett kronene å dra seg på veldig, med tanke på porting, smidde råder og stempler etc etc.
Da bør man definitivt også ha skikkelig datasprut, og det alene er jo raskt 10-15.000,-
MSPnP (Megasquirt) er et billig (750 USD) og greit alternativ hvis man vet hva man driver med, og smidd innmat får man for under 10000-lappen fra belfabracing.com
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
TurboLag wrote:MSPnP (Megasquirt) er et billig (750 USD) og greit alternativ hvis man vet hva man driver med, og smidd innmat får man for under 10000-lappen fra belfabracing.com
Har hørt mye rart om Belfab.
Visstnok produsert i Kina etc.
Skal man bygge turbomotor, så sparer man ikke på tinga som blir _dyrt_ om ting ryker.
skjønner ikke at folk er så stressa med lav komp, og smidd innmat, når ca ingen her har turboer osv kraftige nok til å lage problemer, selv for orginal innmat unødvendig å åpne mx5 motorn for turbobruk selv opp til 1bar med de småsnurrene man får i normale turbokit.. vettug motorstyring, og ok oppsett er mye viktigere..
TurboLag wrote:MSPnP (Megasquirt) er et billig (750 USD) og greit alternativ hvis man vet hva man driver med, og smidd innmat får man for under 10000-lappen fra belfabracing.com
Har hørt mye rart om Belfab.
Visstnok produsert i Kina etc.
Skal man bygge turbomotor, så sparer man ikke på tinga som blir _dyrt_ om ting ryker.
MSpnp fungerer vel og kun på mx5 opptil 97 mod?
-n
Hva har du hørt og hvor har du hørt, eg har selv belfab deler, og har igrunn bare hørt positivt, det er ikke de overprisede så prøver å stoppe oss for å få rimeligt så funker da,
oppistov.. alt funker med de effektuttaka som er på de fleste mxene.. neppe no problem uansett hva man putter i liksom.. hadde jeg pusla med budsjettbygge, hadde faktisk innmat i motorn vært sist på lista
HF-mx5T wrote:oppistov.. alt funker med de effektuttaka som er på de fleste mxene.. neppe no problem uansett hva man putter i liksom.. hadde jeg pusla med budsjettbygge, hadde faktisk innmat i motorn vært sist på lista
Nei er jo ikke det, men hadde vert greit å vite hva som er sagt og hvem, stoler da fullt ut at de holder til mitt bruk, er igrunn bare rådene eg bruker også, wiseco stempler, men er da ikke alle som liker de heller, noen så var plaget med skjørtebank,,
Skjørtebank er veldig vanlig med wiseco før motoren har fått normal arb.temp. Høres helt j****g ut men er harmløst. Når du får stemplene oppgir wiseco eksakt bordiameter så en blokk skal aldrig borres før du får stemplene.
Banzaibaggen wrote:Skjørtebank er veldig vanlig med wiseco før motoren har fått normal arb.temp. Høres helt j****g ut men er harmløst. Når du får stemplene oppgir wiseco eksakt bordiameter så en blokk skal aldrig borres før du får stemplene.
Det smarteste man gjør om man skal bytte stempler, råder etc.
Er jo å ta med stemplene med ringer til de som skal borre blokka.
(Om de da har peil, blir ting gjort veldig riktig).
Mye interessan lesing her. Utrolig mye enklere å få gjort noe slikt om man vet hva man går til.
Mitt mål er å passere 200 motorhester. Da er jeg fornøyd. Etter planen skal jeg gjøre alt arbeidet selv, og da er innmatbytte utelukket. Jeg ønsker derfor å hente ut mest mulig, uten å skifte innmat.
Det ser ut til at jeg vil havne på et sted mellom 12 og 20 tusen. Noen som har noen invendinger mot å kjøre system uten IC? Jeg tenker siden BEGi-S blir levert uten IC, og det gjør og FM Voodoo kittet. BEGi-S er endel rimeligere enn Voodoo, men slik jeg ser det, så er Voodoo et bedre kit, selv om jeg sliter litt med å bli enig med meg selv, hva som er best å kjøpe. Heller litt mot FM, selv om det vil si at jeg må spare lenger, før jeg får kjøpt.
banzaibaggen.. som sagt.. alt gjort riktig, med korrekte klaringer osv.. så er man ikke plaget av skjørtebank.. har bygget flere motorer med wiseco stempler, og aldri hatt no tull med det. men jeg har alltid levert med dokumentasjon, og selve stemplene til de som har tatt selve borringa osv..
ang turbokittet.. du går neppe feil uansett om man tar begi sitt kit, eller fm sine greier.. begge deler er good shit..