Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
TurboLag wrote:8" er vel heller vanskelig å få inn i døra også.. vet ikke hvordan det er på NB, men på NA måtte jeg frisere hullet litt for å få plass til 6.5" (ikke mye da)
i NB er monteringshullet faktisk til 8" elementer.
Det var noe sånt som 8x6" i min når jeg skiftet. Kjøpte med en adapterramme som jeg satte 6,5" element i.
Kjører Polk Audio DB6501 og det spiller ualminnelig pent. Mangler selvsagt den dypeste bassen, men det er ikke forventet av en 6,5" heller. Problemet i min bil er noe egenresonans fra døren. Ellers spiller alt meget vakkert. Måtte ha egen forsterker på Polk Audio settet jeg kjøpte, men det var ikke annet enn forventet.
Tror ikke 8" hadde vært mulig å fått inn uten å bygge om mye i døren. Jeg tror heller ikke at en 8" ville spilt noe særlig penere enn den 6,5" jeg har i nå. Vurdere å se om jeg får plassert en flat sub et eller annet sted der inne for å ta dypbassen (om den klarer det).