Har byttet ut noen ja.. men nå har eg laget en kjørerampe.. 2stk Ujern og 4 stk paller på hver side..biXen wrote:Får håpe du vedlikeholder jekken bra daStianOppistov wrote:Jekk den opp, og strekk under handa, verre er det ikkje,, Kanskje sette noe å støtte den på, som bukker, men personlig så gidder eg ikkje det,
Sted å bytte olje
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: Sted å bytte olje
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Nå må jeg bare si "Herregud kim....tenker ikke på meg nei...."
Er faktisk på JOBBEN min nå jeg og mekker litt på min egen bil, og her har vi da 2 løftebukker som du kan heise så høyt at du ikke når opp til bilen en gang....
Så her er det bare å ringe hvis det er noe så kan vi se ann når det passer!!!!
Er faktisk på JOBBEN min nå jeg og mekker litt på min egen bil, og her har vi da 2 løftebukker som du kan heise så høyt at du ikke når opp til bilen en gang....
98 1.6 NB
Katarina
Katarina
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Øh. Hvem er du? Er du medlem av klubben? hehe. Du må jo møte opp på flere av treffene så slippe rjeg å glemme degkavuta wrote:Nå må jeg bare si "Herregud kim....tenker ikke på meg nei...."

Hahahaha...inglar wrote:Øh. Hvem er du? Er du medlem av klubben? hehe. Du må jo møte opp på flere av treffene så slippe rjeg å glemme degkavuta wrote:Nå må jeg bare si "Herregud kim....tenker ikke på meg nei...."
Begynner å bli frekk å assa....

Kan ikke noe for at jeg ikke alltid har bilen min når jeg skulle ha hatt den selv...

Men jeg må si jeg har vært flinkere i år en i fjor og året før der...!;)
98 1.6 NB
Katarina
Katarina
Å... Dumt du ikke svarte litt før. Jeg var på Biltema og kjøpte 2 stk oppkjøringsramper idag...kavuta wrote:Nå må jeg bare si "Herregud kim....tenker ikke på meg nei...."
Jeg legger all skyld på Kim

indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Ja helt riktig,skyld på kim.....!!?!!indahla wrote:Å... Dumt du ikke svarte litt før. Jeg var på Biltema og kjøpte 2 stk oppkjøringsramper idag...kavuta wrote:Nå må jeg bare si "Herregud kim....tenker ikke på meg nei...."

Han vet så veldig godt så....
Men da vet du til neste gang!!!!
Har bare ikke hatt tid til å være på forumet pga mye jobbing...vintersesongen har jo gått på fullt gir nå...
Men mx-mekking skal man jo alltids klare å få til en el annen gang!
98 1.6 NB
Katarina
Katarina
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Får alltid skylda jegindahla wrote:Å... Dumt du ikke svarte litt før. Jeg var på Biltema og kjøpte 2 stk oppkjøringsramper idag...kavuta wrote:Nå må jeg bare si "Herregud kim....tenker ikke på meg nei...."

inglar wrote:Får alltid skylda jegindahla wrote:Å... Dumt du ikke svarte litt før. Jeg var på Biltema og kjøpte 2 stk oppkjøringsramper idag...kavuta wrote:Nå må jeg bare si "Herregud kim....tenker ikke på meg nei...."
Hahahahaha....
98 1.6 NB
Katarina
Katarina
Er det så rart da...?inglar wrote:Får alltid skylda jegindahla wrote:Å... Dumt du ikke svarte litt før. Jeg var på Biltema og kjøpte 2 stk oppkjøringsramper idag...

Men, oppkjøringsrampene var for bratte... Skrapa borti fangeren når jeg skulle kjøre opp. Så da ble til sist løsningen å jekke opp bilen, sette en bukk under på ene siden og krype under for å fjerne bunnpluggen.
Høres jo egentlig greit ut, men hvem tror jeg husket å jekke bilen ned igjen slik at den ble i vater og all olje fikk rent ut... Seff glemte jeg det. Så etter å ha fyllt på ca 3 liter ny olje helte jeg den gamle over i en tom spyleveskeflaske. Kun 2 liter...

Så da er det til å ta ut ca 1 liter senere idag...

indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Løsningen er å legge en 2x4 plank opp på hver rampe, for å gjøre vinkelen mindre. Hadde samme problem som du, men fungerer på denne måten helt fint.indahla wrote: Men, oppkjøringsrampene var for bratte... Skrapa borti fangeren når jeg skulle kjøre opp. Så da ble til sist løsningen å jekke opp bilen,
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2