Page 2 of 4

Posted: 15 Jan 2009, 23:15
by f.olstad
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

denne vs.

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

hva ville dere ha valgt. Nå er det disse to det står mellom, det skal sies at den siste virket litt snodig han fyren som eide den, joda han hadde stelt pent med den.... og skiftet olje på den... men ikke filter...hva er det for noe vedlikehold og skryte av :-)

Posted: 15 Jan 2009, 23:18
by mrinzane
Jeg hadde gått for å prute på den uten automat:D

Posted: 15 Jan 2009, 23:32
by Steinar
Oi, så ikke at den ene var automat. Dersom automat har ikke bilen 115 hk, men 100 hk. (Veldig lik den europeiske 90 hk motoren, dvs litt "latere" kamaksler + noen andre småting.)
Sportsbil + automat = Nei takk. (Personlig mening)

Steinar

Posted: 15 Jan 2009, 23:38
by mussa
Ville sjekket om det er automat med selger, hender at de bommer.. Hvis det er automat hadde jeg droppet den..
Den andre, tja, oljeskift uten å skifte oljefilter er bortkastet etter min mening..
Har personlig ingen god føelse på den andre, men hallo, det er veldig personlig og kan være langt på jordet!

Posted: 15 Jan 2009, 23:48
by f.olstad
sendt mail til eier og spurt om det er riktig med automat.
avventer svaret :-)

Posted: 16 Jan 2009, 10:42
by f.olstad
Det var automat på den, så da mener du at den ikke er noe særlig da!
Jeg drar til Særp å pruter på den andre bilen der jeg.

Håper den innfrir og ikke er en sur gammel kødden bil med mye mekk. :shock:

Posted: 16 Jan 2009, 11:25
by Miatapowers
f.olstad wrote:Det var automat på den, så da mener du at den ikke er noe særlig da!
Jeg drar til Særp å pruter på den andre bilen der jeg.

Håper den innfrir og ikke er en sur gammel kødden bil med mye mekk. :shock:
Tviler på det er en gammel kødd, pga det følger med turbokit om man ønsker det, :lol: har bare hørt om en gammel mann så har hatt turbo på mx5..

Posted: 16 Jan 2009, 14:38
by f.olstad
tenkte jeg skulle gå opp ett hakk, så jeg dro til den lokale mazdaforhandleren og han har en 99 modell mx5 grå med hardtopp, 1,6 gått 114000 alle servicer inkl. men den hadde litt rust i hjulbuen og litt i kanalen bak ( sånn spredt litt rundt bak i kanalen) Hva skal jeg be selger om når det gjelder dette??

Åsså romla det litt rart på bakhjulet. Jeg hørte det spessielt godt i lav fart.
Er det bare å smøre bremsesystemet på bilen, slik selger sa???

Nå er jeg farlig nær en mx5, fikk disp av banken og butikken til å kjøpe bilen får 80 000,- + reg. OK pris?

Posted: 16 Jan 2009, 15:06
by biXen
Er ikke det mistenkelig billig hvis du ikke vil mekke da?

Posted: 16 Jan 2009, 15:07
by mussa
80000.- er ikke noen ille pris for en 99" med hardtop, men at en bilselger i butikk (i finanskrisetider) ikke tar seg tid til å fikse "oppsmurning" av bremsene høres da litt rart ut synes jeg... Og usmørte bremser i min verden (Har en Subaru her som det skulle vært smurt opp på) er mer skriking/piping i bremsene enn romling.. Ble lyden forverret under oppbremsning?
Overflaterust i hjulbue er vel ikke noe stort problem, men bør fikses, er det mer enn overflaterust så bør hjulbuen byttes og det er litt jobb..
Veit det er en konstruksjonsfeil på tidlige mx5`r i kanalene og at det fort dannes rust bakerst på kanalen, den rusta kommer innante og ut så der må det som regel kappes og sveises litt, men jeg veit ikke om det er samme feilen på NB..

Posted: 16 Jan 2009, 15:16
by f.olstad
jeg hørte igrunn den romlinga mest når jeg trilla i lav fart.
Det med den rusten bak i kanalen, vil si at jeg må ha den på ett karroseriverksted ? På tomgang i fart gikk omdreingen ned til 600 og det rista litt da kan man si.

Må si jeg ble skeptisk når jeg kommer på finn.no og ser denne identiske bilen http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

med nyoverhalt motor og noe sier meg at det kanskje er noe galt med den bilen jeg kikka på. Fikk rett og slett dårlig magefølelse

Posted: 16 Jan 2009, 15:18
by mussa
Den i linken er en 1.8 liter da.. :P

EDIT: Den mageføelsen kan det faktisk være lurt å følge.. Rart med det, men får man en litt dårlig føelse for noe så er det som regel noe i det..
Skal også sies at hvis man selger en bil med litt rust og ulyder så kan man ikke vente å få det samme som identiske biler i god stand!!!

Posted: 16 Jan 2009, 15:57
by Miatapowers
Romling kan også vera hjullager, noe så ikke koster så mye, men ett helvettes arbeid om man gjør det uten muttertrekker, ellers så er den siste linken en 1,8 ja, prisen er jo faktisk ikke ille, men hvorfor er en motor overhalt på allerede 115000km, er ikke noen ford eller opel dette, de bør rulle iallefall langt over det doble før overhaling, er nok bare tut og kjør på forrige eiger der, opner panser kun for å fylle spylevæske, og da må man vel kunne forvente flere feil etterhvert.

Posted: 16 Jan 2009, 16:15
by f.olstad
så ikke at det var 1,8 serru....

Så du mener 80 laken ikke er ille??
Siden servicer er fulgt kanskje ikke det blir noe overhalling med det første.

Takk for hjelpen folkens, hilsen en blivende superambivalent mx5 eier.

Posted: 16 Jan 2009, 16:20
by Miatapowers
1,6 er litt slapt i nb, men funker til pendling, men sportsbil følelsen er ikke helt der, 80000 er ikkje ille om det er bare noen småting, men skeptisk til den rusten da, må i verste fall bytte skjermer og lakke, noe så fort koster litt,,