Page 2 of 4

Posted: 11 Feb 2009, 13:10
by DrHolm
mussa wrote: :lol: Ingen du kjenner vel?

Synes NCFL`n ser veldig bra ut!
hmm.. mye mulig. :wink:

Posted: 11 Feb 2009, 13:38
by indahla
DrHolm wrote:
mussa wrote: :lol: Ingen du kjenner vel?

Synes NCFL`n ser veldig bra ut!
hmm.. mye mulig. :wink:
Je, je, je... :wink:

Posted: 11 Feb 2009, 13:43
by BAE
Smidd veivaksel og rødstreken på 7500 rpm lover godt. Rart hvis de ikke har klart og senke CO2 utslippet litt også. 2 literen er dyr!

Posted: 11 Feb 2009, 15:13
by biXen
Alle endringer står her: http://www.mazda.com/publicity/release/ ... 1209a.html.

Er ganske mye.

Posted: 12 Feb 2009, 18:21
by BAE
I artikkelen du linker til Bixen står det Drive : FWD. Her er det en ny vri på en gammel forkortelse, en trykkfeil eller så har Mazda gjort en fatal bommert! Nei det kan umulig stemme.

Posted: 12 Feb 2009, 18:33
by biXen
Heheh, sikkert noen som har glemt den på search and replacen, står jo FR i parentes, så jeg ville ikke mista søvnen i natt ;)

Posted: 12 Feb 2009, 18:56
by HP
Svenske motorjournalister fra Bilsport prøvekører just nu den "nye" MX-5 i Spanien.
Det er småt med kommentarer, men man fortæller at den er mere tyst, og lidt interessant er, at priserne nu er fastlagt i Sverige.

http://www.bilsport.se/news.php?id=65337

Posted: 13 Feb 2009, 00:23
by HP

Posted: 13 Feb 2009, 09:23
by HegeCecilie
indahla wrote:
DrHolm wrote:
mussa wrote: :lol: Ingen du kjenner vel?

Synes NCFL`n ser veldig bra ut!
hmm.. mye mulig. :wink:
Je, je, je... :wink:
Da er jeg tilbake fra prøvekjøring av NCFL på Amalfikysten :D Den skuffa absolutt ikke.. Den er dessuten penere i virkeligheten enn på bilder, sånn når man ser den i "normalt perspektiv". Fronten spesielt er blitt fetere(lyktene og grillen).

Kort oppramsa; Den har fått beholde de nydelige kjøreegenskapene som gjør at en føler seg helt i ett med bilen. Styringa er fortsatt like presis og kontant, men lot merke til at den er blitt endel hardere på rattet enn NC. Girkassa byr på like korte skift som i NC (som i NBFL Sport ca, dvs kortere enn i NB) og man kan nå pirre nåla helt til 7500 på 2-litern.

Faceliften er blitt mer komfortabel og med mindre støy (lyden fra eksospotta regnes så klart ikke som støy ;)) enn NC, men likevel enda sprekere.

Fetere eksoslyd og doble rør på 2-liter'n, er også utviklet 6-trinns automatkasse til denne nå med giring på rattet, usikkert om denne kommer til Norge ennå. Litt fett ekstrautstyr som du nå kan velge deg er Recaroseter :D

De har forresten klart å senke CO2-utslippet også, samt bensinforbruket med 4-7 %.

++++++ Må få studert pressekitet og rabla ned artikkel før deadline nå (det tar litt tid, for jeg er ikke journalist hehe) kommer i neste utgave av bladet Bil (mars). :) Skal få med alle endringene fra NC der og min kjøreopplevelse, samt bilder.

Konklusjonen er i hvert fall thumbs up :)

Posted: 13 Feb 2009, 09:55
by indahla
Celia* wrote:Superkort oppramsa; Den har fått beholde de nydelige kjøreegenskapene som gjør at en føler seg helt i ett med bilen. Samtidig som den virker mer solid og mer kvalitetsbetont, har den er ikke gått opp et eneste gram. Den er blitt mer komfortabel men likevel enda sprekere - kjøregleden har absolutt ikke gått tapt på bekostning av den tilføyde elektronikken, noe jeg var litt bekymra for i forkant.
Er dettte forskjeller i forhold til den gamle NC'en eller til NBFL ?

Posted: 13 Feb 2009, 11:17
by HegeCecilie
I forhold til NC, og i enda større grad fra NB'n så klart.:)

Edit: har endra litt på førsteinnlegget. :)

Posted: 13 Feb 2009, 12:55
by indahla
Celia* wrote:I forhold til NC, og i enda større grad fra NB'n så klart.:)
Regnet med at du mente det var stor forskjell til NB ja. Det er jo en helt annen bil :) Men at det er så stor forskjell til NC overrasker meg. Er jo ikke så lenge mellom disse to.

Noen som har sett noe priser på NCFL ?

Posted: 13 Feb 2009, 13:09
by HegeCecilie
Nei ved første øyekast syns jeg ikke det er store forskjellen sånn alt i alt, det aller meste ligger i det tekniske. Man ser jo at det er samma bilen, men de har gjort endel endringer og man ser jo klart forskjell om man sammenlikner bilder/ser de vedsiden av hverandre, spes i fronten som nevnt. :) Det er ikke offentliggjort noen priser ennå, Mazda Norge har bare gitt meg prisliste for NC'n og sa at denne blir nok ikke veldig mye dyrere.

Posted: 15 Feb 2009, 16:55
by eito6260
Jeg synes ikke fronten har blitt finere. Bilen gliser jo som en Peugeot, og tåkelysene har for kraftig innramming. Men baklyktene var fine. Ikke så bling-bling lesusaktige som NC.

Tor

Posted: 15 Feb 2009, 18:24
by DrHolm
ImageImage
ImageImage
Image

særegen spør du meg da..