Page 2 of 2

Posted: 19 May 2004, 13:15
by HansT
biXen wrote:Jeg hadde nok personlig valgt 911en da, den er kjappere og penere (bare ikke som cab), sorry ;) Men er mye finere med en MX-5 som bare er litt senka, har pene felger og eksosanlegg og andre smådetaljer. Det der neonfarga søppelet kan de bare beholde :)
En 95 modell 911 er nydelig, og 993 karroseriet er også det siste av de "ekte" 911 utgavene... (ihvertfall blant den hardbarka 911-fansen), og som det er nevnt noen ganger oppover her. 911 er DESIDERT penest som coupe utgaven. 911 cabriolet ser nesten TEIT ut..... Porsche Carrera GT derimot...... puhhh.... da snakker vi om "cab"..!

Posted: 19 May 2004, 16:22
by EspenAndre
biXen wrote:Jeg hadde nok personlig valgt 911en da, den er kjappere og penere (bare ikke som cab), sorry ;) Men er mye finere med en MX-5 som bare er litt senka, har pene felger og eksosanlegg og andre smådetaljer. Det der neonfarga søppelet kan de bare beholde :)
Jeg liker heller ikke "porno"-stylede biler... men du kan lage en ganske bra Mx-5 hvis du er villig til å bruke en halv mill.... Spørs om 911'en hadde vært så mye kjappere om du hadde fokusert på kjøreegenskaper/motor :)

Posted: 19 May 2004, 17:54
by biXen
Jeg tror neppe du finner en bil som er bedre enn en 911 hvis du faktisk kan kjøre den. Mange banerekorder og hillclimbs har rekorder med Porscher og Ruf'er. Og jeg har enda ikke sett så mange MX-5 er som gjør 0-100 unna på under 5 sekund :)

Men men, det blir for meg å sammenligne med kongen. Men er ikke dumt å ha prinsen heller liksom :)

Posted: 19 May 2004, 18:14
by EspenAndre
biXen wrote:Jeg tror neppe du finner en bil som er bedre enn en 911 hvis du faktisk kan kjøre den. Mange banerekorder og hillclimbs har rekorder med Porscher og Ruf'er. Og jeg har enda ikke sett så mange MX-5 er som gjør 0-100 unna på under 5 sekund :)

Men men, det blir for meg å sammenligne med kongen. Men er ikke dumt å ha prinsen heller liksom :)
Hvis vi skal prate om Ruf, er det litt annen pris her da..
(Det er jo en modifisert 911...)

Men kjøp en '95 Mx5 i meget bra stand for 150000 så har du fremdeles 350000 til å modifisere den opp mot 911 Turbo av samme årsmodell..
Er enig med at 911 er "kongen" spesielt Ruf / Turbo, hvem har ikke hørt om "yellow bird", men poenget er at det koster...

En kamerat av meg har en '95 - 911 Turbo :) tredje 911'n hans, fjerde blir nok en Ruf tipper jeg... :D

synes det er synd 911 ser så dum ut i cab... ikke det at lommeboken min rekker til det da

Posted: 19 May 2004, 21:11
by Magnus
biXen wrote:Jeg tror neppe du finner en bil som er bedre enn en 911 hvis du faktisk kan kjøre den. Mange banerekorder og hillclimbs har rekorder med Porscher og Ruf'er. Og jeg har enda ikke sett så mange MX-5 er som gjør 0-100 unna på under 5 sekund :)

Men men, det blir for meg å sammenligne med kongen. Men er ikke dumt å ha prinsen heller liksom :)
Bytt girkasse til en som gjør 100 på andregiret (eller første :P) så har du under 5 sek med FMII, det er jeg helt sikker på.

Posted: 19 May 2004, 22:20
by EspenAndre
Magnus wrote:
Bytt girkasse til en som gjør 100 på andregiret (eller første :P) så har du under 5 sek med FMII, det er jeg helt sikker på.
Vi er jo ikke sååå langt fra 100 på andre da.. jeg kommer jaffal i ca 90 på speedometeret.. (har aldri kommet borti sperren)

Posted: 20 May 2004, 09:46
by Silverboy
flytt sperren til 8500rpm og jeg mener å ha hørt at man klarer 100 på 2. :)

Posted: 20 May 2004, 15:18
by HansT
EspenSort92 wrote:(har aldri kommet borti sperren)
HVA ! ! Har du aldri nådd sperren?

Posted: 20 May 2004, 19:17
by EspenAndre
HansT wrote:
EspenSort92 wrote:(har aldri kommet borti sperren)
HVA ! ! Har du aldri nådd sperren?
He he.. er forsiktig vettu.. maks 7500 rpm på meg.. er det vits i å treffe på den da? er ikke mer å hente likevel....

Posted: 20 May 2004, 20:58
by Magnus
Silverboy wrote:flytt sperren til 8500rpm og jeg mener å ha hørt at man klarer 100 på 2. :)
Er vel ikke noe særlig futt etter sperren uansett?

Posted: 20 May 2004, 22:09
by HansT
EspenSort92 wrote: He he.. er forsiktig vettu.. maks 7500 rpm på meg.. er det vits i å treffe på den da? er ikke mer å hente likevel....
Du har forsåvidt rett i at det ikke er mer å hente, men uansett trodde jeg ikke det fantes en MX5/Miata eier i dette land som ikke en eller annen gang har nådd sperra? 8O .

Bilen, og ikke minst motoren er LAGET for inspirert, aktiv og sportslig kjøring, og yter originalt nesten ingenting på lave turtall under 4000.

Bilen tar heller IKKE noe skade av at turtalls sperra kobles inn en gang iblant. Mazda har selvsagt lagt sperra inn i god margin før motoren tar skade, og som det også er nevt, i USA flytter flere sperra oppover.

Etter kompressor installasjonen opplever jeg (selv om jeg selvsagt prøver å unngå det) at sperra smeller inn av og til på 1.gir. Turtallet på maskinen flytter seg nå rimelig fort fra 5000 og opp..og en må virkelig være våken for å unngå det.. :D

Posted: 20 May 2004, 22:42
by EspenAndre
HansT wrote:
Bilen, og ikke minst motoren er LAGET for inspirert, aktiv og sportslig kjøring, og yter originalt nesten ingenting på lave turtall under 4000.
Skjønner at det er lett for med kompressor... men med original motor føler jeg at jeg har full kontroll over turtallet, når jeg girer på 7500 rpm mener jeg det er sportslig nok =)