EKSOS:
Bra avklaring mht rustfritt!
Litt googling og tråling på miata.net indikerer det samme fra mitt ståsted; mange rusfrie anlegg ser ut til å være mye lettere enn originalt!
Men så er det mange av ettermarkedsanleggene som DROOOOOONER på landeveiskjøring, påstås det fra USA.......ser ut som de har spart mesteparten av vekta inni potta
Og jeg tror jeg velger å forklare hvorfor jeg ikke vil ha "raka rør" og beholde katalysatorinnmat, og heller mot bra lyddemping slik:
Because Sportscar
Noen som har erfaringer med rustfritt anlegg (med EN endestuss) som er
LETTE og
stille
POLERING OG VOKSING:
Ellers har dagen i dag gått med til en etterlengtet polering med AutoGlym Super Resin Polish og Turtle Wax Emerald Series Carnuba Wax
Ikke så veldig stor forskjell, men godt å vite at lakken er "tettet" mot vær og vind!
Etter håndvask med tobøttemetoden, avtørket med mikrofiber, før polering :
Etter polering med AutoGlym, (påført og forsiktig og ikke lenge polert med ullpad på liten eksentersliper, fjernet etter tørking med ren bomull (jeg har klarlakk oppå HU originalfargen, så intet spor av grønt i poleringspaden):
Etter Turtle Vax Emerald Series Carnuba voks, (konsistens som melk, påført for hånd med liten bomulls-klut, fjernet etter tørking med stor, ren og tørr bomulls-klut av typen hvit t-skjorte, med tørking i rette linjer....):
Bilen SER blank ut, men så var jeg jo med på klubbens detailing kurs i vinter, så da lærte jeg et lite triks med å se på lakken med sterk lampe......
Virker ved nærmere inspeksjon som det fortsatt er riper igjen etter vinterens høyttykksvasker med mild håndtøring med microfiber.....(fotolyset på mobiltelefon på nærbilde av øyelokk)
Kanskje jeg burde valgt skumpute for polering, og ikke ullpad? Eller kanskje jeg burde ha valgt en mer agressiv polish, men jeg er jo skeptisk til å lage kjørespor, som amatør i detailingfaget.....
Noen tips til produkter som har litt mer "bitt" enn Super Resin Polish, og som kan egne seg for en amatørdetailer med eksenterslipemaskin
*****
The cuttingfactor from SRP between 0 to 10 would be 0,5 or 1. It isn't meant to offer real correction, although it gives a corrected look to your car when applied correctly.
fra
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=100889
*****
Eller burde jeg tenke omvendt, kjøpe meg noen "snille" skum poleringspads, og kjøre lengre med eksentersliperen?
Påpeking av tabber i detailingfaget mottas med lærevilje og åpent sinn
