Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Auning wrote:Har nå 17"
8,5" fremme 225 dekk
9" bak 245 dekk
30mm spacere
ønsker å kjøpe nye felger, men fatter ikke dette felg greiene.
ønsker:
De skal være så lette som mulig.
18"
205-225 dekk (tenker da bredde på felg må ligge i dette området.
også vil jeg ha felgen lengs mulig ut fra bilen helst uten spacere.
noen som har peil på hvilket impress jeg bør ha?
Hvilke dekk må jeg ha. hvor store dekk er det plass til? 225/40/18?
forslag til konkret felg som passer beskrivelse?
har 1,8 sport
Først og fremst må jeg si at jeg syntes 18" blir for stort på NB. Men det er min mening.
ET/innpress er felgsenter possisjon i forhold til midten av felgens bredde (beste måten jeg kan forklare det uten bilde hehe). Original ET på Nb er 40 hvis jeg ikke husker helt feil. Med en ET på 30 vil felgen flyttes 10mm lenger ut. Men ET på 20 vil felgen flyttes 20mm lenger ut osv. Når det gjelder bredden på felgen vil forskjellen på en 9" og 10" være 12,7mm innvendig og utvendig. Hvis du da regner felgbredde og ET vil du for se hvor mye du flytter ny felg inn eller ut med tanke på klaring til skjerm, swaybar, støtdempere osv. Husk på å sjekke styreutslag da bredere felger som flyttes lenger ut kan gjøre at dekk subber borti skjerm, innerskjerm osv. Du burde også kjøre lik bredde rund baut på en bil som er så bra balansert vektmessig som MX-5. En Toyota MR2 burde ha bredere dekk bak da motor er bak som gir mer vekt bak.
Bare hold tingen rett i munnen når du sjekker klaringer og regner deg frem til hva du kan bruke av dekk og felg. 949 har 15X9 felger med ET36 som de kjører 275 brede dekk på så brede dekk er fullt mulig. (valsing og strekk på NA, kun valsing på NB. Kan subbe i dempere hvis du har tykke fjører).
Er disse Heroene valset/fjernet hjulbuen bak bredderne, eller er rett og slett disse bredderne limt rett på skjermen? Om de orginale skjermkantene ligger rett bak bredderne kan man ikke gå for lavere innpress enn en NB med orginale skjermer.
Er vanligvis ikke særlig glad i store felger på Mx5, men når det kommer til Hero så tror jeg nok jeg ville vurdert 18" jeg også. Prangende styling krever store felger med lavt innpress om man ønsker en helhetlig look.
Hei. Har kjøpt meg et sett Toyo 888 av dr Holm. Noen som vet hvordan disse er i daglig bruk? Vått/tørt ol? Hvor lang tid går det før de er varme nok til å sitte godt, annet?
hei jeg er på jakt etter nye felger etter som de gamle ser litt billig ut
så jeg har kommet over noen å ett av settene er på 17'' 9'' både framme å bak..
så jeg lurte på om det er noen som tror dette vil gå på min NA???
blir nok valsing av hjulbuer og skal ha litt strekk i dekkene på felgen..
er usikker på inn-press så det må jeg komme tilbake på...
Da er banesesongen åpnet for sommeren ( sommer etter kalenderen, det haglet og regnet på Rudskogen i går).
Prøvde ny tyggegummi: Avon ZZR 195/50-15, Treadwear 20.
Sitter veldig bra i svingene. Må prøve litt mer oppbremsninger, syntes det begynte å "voble" litt, men det kunne ha med regnet å gjøre også.
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
Hvor lenge disse dekkene holder blir en del av forsøket.
De kommer bare til å brukes til banekjøring. (+ til/fra bane).
Logget 180km landevei og 50km på bane fredag, så får vi se.
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
530 km til på tyggegummien, innklusive 58 runder på Vålerbanen. Gir vanvittig bra feste!
Det er bare såvidt slotta skiver og yellowstuff klosser greier å provosere frem knirking i ABS´n.
Baksiden av medaljen er slitasjen , felgene så ut som de var invadert av svarte meitemark, og om dekkene holde én dag til på Rudskogen er vel det maks.
Kjapp hoderegning sier da at hver runde på Våler kostet noe sånt som 70-80kr i dekk.
Hadde vært morro å prøve dekkene på slalombanen...
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
Brett wrote:530 km til på tyggegummien, innklusive 58 runder på Vålerbanen. Gir vanvittig bra feste!
Det er bare såvidt slotta skiver og yellowstuff klosser greier å provosere frem knirking i ABS´n.
Baksiden av medaljen er slitasjen , felgene så ut som de var invadert av svarte meitemark, og om dekkene holde én dag til på Rudskogen er vel det maks.
Kjapp hoderegning sier da at hver runde på Våler kostet noe sånt som 70-80kr i dekk.
Hadde vært morro å prøve dekkene på slalombanen...
Sesong-oppsummering:
SS på Gardermoen: ny pers 1.08,7 (ned fra 1.10.1 clean, 1.09.4 med kjegletouch), jevnt på 1.09-1.10.
Godt feste i dobbel-unnamanøver (Elg-testen) hard brems+brå sving trykte innerkant av skjermen ned i dekket og høvlet skulder av dekket tett ned til corden.
Likevel holdt dekkene 50 runder til på Rudskogen også. Det var mer bane igjen på dekkene, men skuldrene var flisete cord, så siste NSK dag på Rudskogen gikk med daglig dekkene.
Tanker om neste sesong: enten AVON ZZR i hardere versjon, om det går å få tak i, evt R888 / A048.
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød