Page 13 of 36
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 00:46
by Ørnbjørn
Man forlenger spjeldet som ein forlenger et sugerør? Gir mening! Blir rått!
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 00:47
by Teejay187
Stemmer det. Mer dreiemoment! Nå gleder jeg meg enda mer til sømmern!
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 07:27
by Trym N1290
blir det dobbelt så mye bræp bræp?

Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 08:38
by Teejay187
Det later til at gassresponsen blir opptil 50% bedre også. Siden man bygger trykk i mellom spjellhusene.
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 08:48
by Trym N1290
Viktig å få det perfekt justert, så en ikke løfter ventilløfterne ut av setene sine.
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 08:59
by Teejay187
Trym N1290 wrote:Viktig å få det perfekt justert, så en ikke løfter ventilløfterne ut av setene sine.
Nei, de skal få lov å sitte, de er jo kommunearbeidere tross alt!
Har for øvrig fått tak i ny lambdasensor, takk til Banzaibaggen! Fikk også lånt kabel for mapping da jeg hører bilen banke ved visse turtall.
Fylte 41 liter 98 og pøste på med bensin. Jeg mapper i blinde da jeg ikke rakk montere lambda i går. Bilen går merkbart bedre, så mistenker at gammel lambda ikke var optimal.
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 10:17
by DrHolm
Godt å høre! Mulig jeg burde sette lambda på lista, jeg og?
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 10:21
by Teejay187
DrHolm wrote:Godt å høre! Mulig jeg burde sette lambda på lista, jeg og?
Er ikke dumt det. De bruker ikke ryke, men kjipt når det skjer. Dette er da Innovate. AEM skal visst være mer holdbart hvis man hører på erfaringer fra forumer.
Posted: 06 Mar 2015, 19:30
by Rudolf
Teejay187 wrote:
....... Enda et ITB kit på vei. Jeg har lest at man sette to spjellhus i serie for å forlenge innsuget. Mer power! Dette må testes!
Hvis man setter tre stykker i serie, hva skjer da?
Eller fire ......?
Erik
Re:
Posted: 06 Mar 2015, 19:35
by Teejay187
Rudolf wrote:Teejay187 wrote:
....... Enda et ITB kit på vei. Jeg har lest at man sette to spjellhus i serie for å forlenge innsuget. Mer power! Dette må testes!
Hvis man setter tre stykker i serie, hva skjer da?
Eller fire ......?
Erik
Da krysser moment og effektkurvene hverandre. Og man ber til Chuck Norris om at drivverket holder.
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 19:37
by Trym N1290
powaa.
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 19:41
by Rudolf
Teejay187 wrote:
........... Dette er da Innovate. AEM skal visst være mer holdbart hvis man hører på erfaringer fra forumer.
Jeg har kjørt med Innovate LC1 i over fire år nå.
Funker helt supert det.
XD-16 instrument i hanskerommet til Rudolf:
Erik
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 20:08
by Teejay187
Det er MTX-L jeg har. Virker som at de enten dør etter en måned eller to, eller så varer de i årevis. Hvor hentet du strøm fra til din? Jeg hentet strøm fra tenningsstrøm til spiller og jordet på toppen av spjeldhuset.
Posted: 06 Mar 2015, 20:49
by Rudolf
Teejay187 wrote:Det er MTX-L jeg har. Virker som at de enten dør etter en måned eller to, eller så varer de i årevis. Hvor hentet du strøm fra til din? Jeg hentet strøm fra tenningsstrøm til spiller og jordet på toppen av spjeldhuset.
Det viktigste er jord.
Jeg har lagt en separat (ny) jord fra motorblokka bak eksosmanifolden til ECU.
Så har jeg jorda Innovate (og andre instrumenter) i jordpunktet på ECU-en.
12V har jeg hentet fra tenningskontakt (ACC) .
Erik
Re: Truls` 99` Miata
Posted: 06 Mar 2015, 21:15
by Teejay187
Da satser jeg på at det er greit. Nå er det bare å vente på DB-37 kabelen jeg har bestilt, så jeg kan få koblet lambdaen til ECU-en igjen!