Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mens jeg venter på ITB`ene har jeg begynt å forske litt på 3Dprinting av innsug. En kar på miataturbo.net har printet innsug som gir store forbedringer i både effekt og moment.
Jeg holder for øyeblikket på med printing av en prototype, samt design av en spacer som skal erstatte MAF. Spaceren skal ha feste til tempsensor.
Litt bilder hentet fra nettstedet til Alecmoody (http://www.alecmoody.com/cai/) som har stått for utvikling av modellen:
Hadde tilgang til 3D printer før, men fikk aldri printet mer enn en svær rød hummer. Det her er litt mer interessant må jeg si. Husker den frøys hele tiden midt i printinga, hvor lengere printejobben var hvor mer risky var det. Er det samme på din? Hvor tykt printer du?
Ja, prints som begynner å nå full høyde av printeren er risky! Jeg printer 3mm tykke vegger på denne nå. Det burde holde plenty bare jeg får skjøtene ordentlig limt sammen
Truls. kjøpt itb kitt for eksos siden og? hørt at vist du holder kontroll på eksospulsene ut. altså justerer spjeld inn mot spjeld ut, vill det lage feeete moment kurver
Truls. kjøpt itb kitt for eksos siden og? hørt at vist du holder kontroll på eksospulsene ut. altså justerer spjeld inn mot spjeld ut, vill det lage feeete moment kurver
Ja, det kan la seg gjøre. Utnytte EGR-effekten til det fulle!
Ligger ikke på latsida denne helga. Fått printet første del av innsuget. Ser ut til å bli ganske bra dette.
Del to av tre ferdig. Fant ut at printeren min var hele 3mm for liten i høyden, så de siste lagene er litt sammentrykket. Har fått pusset overflatene og jeg tror dette skal fungere. Nå må jeg lage meg ABS-lim og smelte delene sammen.
Dette er også noe av det største jeg har printet noen gang. Nervepirrende for å være ærlig