Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
- Status: Offline
nays de felga Vegard! ville gått for sorte flares og.. 
mitt motto: irriterer det mer enn ti stk. er det grunn god nok til og gjøre det...

mitt motto: irriterer det mer enn ti stk. er det grunn god nok til og gjøre det...
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Vegard
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 0
Nei, har nok kun stått i garasjen i dag.inglar wrote:Var det deg jeg så i Halden i dag? Torget nede ved brygga. DrHolm og jeg sto parkert der og jeg kom meg ut litt for sent til å henge meg på ut parkeringsplassen.
Takk, blir vel dekk på felga dine til uka også?MxMats wrote:Ser bra ut Vegard!
Enigmidget77 wrote:Dæven for noen tøffe felger!!

-
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 718
Hvilken dimmensjon og offset er det på disse felgene?
Og hva dim gummi tenker å sette på?
Du vil ikke få problemer med svingradius/rattutslag med hht subbing i hjulbue/innerskjermer?
Du vil ikke få problemer med svingradius/rattutslag med hht subbing i hjulbue/innerskjermer?
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
- Vegard
- 7200 RPM
fakta stod på den ene esken i bildene på side 14, men fort å scrolle forbi.B1ackBoX wrote:Hvilken dimmensjon og offset er det på disse felgene?
15 x 9 og null i innpress.
225/45-15 toyo r888.
Med tankte på sving svung, så får vi sjå. Er endel som kjører med 8" og 0 innpress og de problemene jeg har lest om er ikke innerskjerm.
Forøvrig har jeg ikke noe plastikk innerskjerm lenger.
Skal legge ut noen bilder av kappa skjermer etterpå, hvis jeg orker.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Absolutt ikke morsomt Harald. Den diskusjonen om hvordan du harselerer med dette har vel du deltatt i en gang før?Harald wrote:mer grep > smale lette bbs
On topic: De felgene her er vel igrunn ganske så tøffe

Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
nå må folk f*** slutte å tro at alt jeg skriver er direkte hakking på div folk.. vegard skrev i sin post følgende..
sorry for å herpe tråden din vegard. men jeg gidder ikke se at folk skal henge ut meg fordi de mener de ser skumle ting underbevisst i det jeg skriver.
at jeg da skriver i neste post at mer grep er å foretrekke framfor lettest mulig felger bør du ikke tolke som personangrep. Da er du lettere forstyrra..Men, er ikke så gal vekt egentlig. Såklart det er ikke rudolf bbs på en arm lett, men teller det hvis jeg klarer å holde de på strak arm? Ikke særlig lengre enn et par sekunder...

sorry for å herpe tråden din vegard. men jeg gidder ikke se at folk skal henge ut meg fordi de mener de ser skumle ting underbevisst i det jeg skriver.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Vegard
- 7200 RPM
Jeg må si meg enig i Harald der, det må være lov å snakke om BBSene uten at det er myntet som et angrep (Jeg brukte Rudolf som eksempel for da veit alle hvilke BBS felger jeg mener).
Vekt på felg er en evig varende diskusjon på alle mx-5 forum, og 14" og 15" org. BBS'ene er jo the holy grail, dette både her og på miata.net f.eks. Og jeg skulle gjerne hatt så lette felger, men skal jeg attpåtil ha litt bredde og litt for lavt innpress så er det fort lite å finne til en ok pris.
Blir jeg rik skal enkei få lage custom 14x9 rpf1 til meg.
Skal prøve å få opp bilder i kveld eller i ei pause i løpet av dagen, nu må jeg nesten fortsette...
Vekt på felg er en evig varende diskusjon på alle mx-5 forum, og 14" og 15" org. BBS'ene er jo the holy grail, dette både her og på miata.net f.eks. Og jeg skulle gjerne hatt så lette felger, men skal jeg attpåtil ha litt bredde og litt for lavt innpress så er det fort lite å finne til en ok pris.
Blir jeg rik skal enkei få lage custom 14x9 rpf1 til meg.

Skal prøve å få opp bilder i kveld eller i ei pause i løpet av dagen, nu må jeg nesten fortsette...
- Vegard
- 7200 RPM
Litt bilder fra kapping, og div.
Vel, jeg startet med å maskere der hvor de nye ytter skjermene ligger.
Dro en strek langs øverste linje. Tok en titt på hvor mye som trengs å fjernes, tegnet opp en strek som jeg skal følge med bajonnetsaga.

Her har jeg da kappa langs den fine streken. Forskjermene går fort.

Her har jeg penslet på hammerlakk, etter jeg pusset kuttet så det er ålreit og glatt.

Slik ser bakskjermen ut, når du et ferdig med kappet ditt. Litt lengere inn er det faktisk 3 lag, jeg kom litt nedenfor dette, og regner med jeg har kappet nok. Hvis ikke får jeg fram med bajonneten igjen.

Platene bak helt nede ved bodyline. Og litt maskerings teip...

Dette er en bakskjerm etter den er påført med store mengder JB WELD, som stod over natta og litt til, deretter pensla på hammerlakk. Ja den er svart, men det vil jo ikke synes.

Slik skal jeg prøve å få til et ålreit resultat med spray bokser.

Her er en av skjermene etter den har fått noen tynne lag med primer og påfølgende våtpapir sliping. Jeg har ikke peiling på hva jeg gjør, men må prøves! Blir det ikke bra, så får jeg levere de bort til noen som veit hva dem gjør.

Og så tok kvelden, med en fin film på kino. Marley and me. f*** meg såvidt jeg ikke begynte å gråte...
Vel, jeg startet med å maskere der hvor de nye ytter skjermene ligger.
Dro en strek langs øverste linje. Tok en titt på hvor mye som trengs å fjernes, tegnet opp en strek som jeg skal følge med bajonnetsaga.
Her har jeg da kappa langs den fine streken. Forskjermene går fort.
Her har jeg penslet på hammerlakk, etter jeg pusset kuttet så det er ålreit og glatt.
Slik ser bakskjermen ut, når du et ferdig med kappet ditt. Litt lengere inn er det faktisk 3 lag, jeg kom litt nedenfor dette, og regner med jeg har kappet nok. Hvis ikke får jeg fram med bajonneten igjen.
Platene bak helt nede ved bodyline. Og litt maskerings teip...
Dette er en bakskjerm etter den er påført med store mengder JB WELD, som stod over natta og litt til, deretter pensla på hammerlakk. Ja den er svart, men det vil jo ikke synes.
Slik skal jeg prøve å få til et ålreit resultat med spray bokser.
Her er en av skjermene etter den har fått noen tynne lag med primer og påfølgende våtpapir sliping. Jeg har ikke peiling på hva jeg gjør, men må prøves! Blir det ikke bra, så får jeg levere de bort til noen som veit hva dem gjør.
Og så tok kvelden, med en fin film på kino. Marley and me. f*** meg såvidt jeg ikke begynte å gråte...