Re: Pelles Gråtass
Posted: 02 Sep 2015, 00:06
Kongetur !!! Men litt juks, så du hadde tak på da du ble kjørt rundt på NAF bilen.... 

Jeg og.Hauk wrote:Jeg kunne gitt penger for å få vite hvorfor et dekk tar kvelden på den måten der.
Jeg kjører med 30 psiDrHolm wrote:Dekktrykk? Hva kjører du med?
Så forresten ut som en fantastisk tur!
Nei, altså. Vet ikke om jeg tør. Det er jo på førersiden, ikke sant...Pelle wrote:Har du noen teori?
Nei, ingen tegn til at dekket var kutta opp på noen måte.Hauk wrote:Nei, altså. Vet ikke om jeg tør. Det er jo på førersiden, ikke sant...Pelle wrote:Har du noen teori?
[insert kunst-pause]
Nei, seriøst. Jeg vet ikke. Ingen tegn til at noe har vært fysisk borti dekket? (Når du bunner dempere/fjærer).
Jeg antar dekket ble satt fyr på og forlatt nordpå, og det eneste vi har er bildene du viser oss her?
Forkar hva du mener med "felkjørt".Agility wrote:Innerkanten er revnet fordi du har felkjørt dekket.
Hvordan ser cambervinklene ut på høyre hjul sammenligna med venstre når du står bak bilen og kikker ?
Evt spissinga bak når du sikter langs bilen ?
Har ikke sjekka etter jeg kom hjem.Steinar wrote:Tipping i blinde:
Kan du hatt en "snikende" punktering, luften har sivet sakte men sikkert ut. Langtur og mye valkearbeid på et hardt belastet venstre bakhjul?
Hvordan ser det nye dekket ut etter noen hundre mil?
Steinar
Stavefeil.., felgkjørt skulle det vært. Dvs. at du har kjørt med helt flatt dekk et lite stykke og at kanten på felgen har skjært/most dekket mot asfalten. Detav revna rundt. Behøver ikke være mange meter...Pelle wrote:Forkar hva du mener med "felkjørt".Agility wrote:Innerkanten er revnet fordi du har felkjørt dekket.
Hvordan ser cambervinklene ut på høyre hjul sammenligna med venstre når du står bak bilen og kikker ?
Evt spissinga bak når du sikter langs bilen ?
Ser ingen forskjell på høyre og venstre.
Cambervinklene er veldig langt unna ekstreme.
Justering foretatt 24.4.15 på Storo viser camber venstre side minus 1 grad og 37, høyre side minus 1 grad og 19.
Spissing venstre 0 grader og 07, høyre 0 grader og 10
Ja, det ble nok et par hundre meter på felgen, så har forsåvidt sans for teorien din, men det forklarer vel ikke den ekstreme slitasjen på kanten av dekket?Agility wrote:Stavefeil.., felgkjørt skulle det vært. Dvs. at du har kjørt med helt flatt dekk et lite stykke og at kanten på felgen har skjært/most dekket mot asfalten. Detav revna rundt. Behøver ikke være mange meter...Pelle wrote:Forkar hva du mener med "felkjørt".Agility wrote:Innerkanten er revnet fordi du har felkjørt dekket.
Hvordan ser cambervinklene ut på høyre hjul sammenligna med venstre når du står bak bilen og kikker ?
Evt spissinga bak når du sikter langs bilen ?
Ser ingen forskjell på høyre og venstre.
Cambervinklene er veldig langt unna ekstreme.
Justering foretatt 24.4.15 på Storo viser camber venstre side minus 1 grad og 37, høyre side minus 1 grad og 19.
Spissing venstre 0 grader og 07, høyre 0 grader og 10
Om vinklene stemmer er det ingen grunn til at de skulle greie å ete opp innerste slitebanen på ei side.
Er du hjemme i morgen formiddag. Skulle gjerne kikka på vinklene på bakhjula med cambermåler....