Page 19 of 24

Re: 2res 96 BRG

Posted: 22 Oct 2013, 00:06
by MX-Jon
Flotte greier :)

Re: 2res 96 BRG

Posted: 22 Oct 2013, 08:12
by 2re
Det aller beste er i grunnen å slippe den usexy skramlinga som etterfulgte økt vibrasjon i motor. Lyden ble etterhvert lokalisert inni bakpotta. Diagnosen var at mellomveggen inni var rustet løs. Da hjelper det ikke om anlegget var kjørt i tørt vær i Idaho :) Det går uansett kondens gjennom anlegget...

Re: 2res 96 BRG

Posted: 23 Feb 2014, 11:10
by obi-one
Noen erfaringer etter litt kjøring med lyden fra IL motorsport sitt rustfrie anlegg i forhold til originalt?

Re: 2res 96 BRG

Posted: 23 Feb 2014, 11:15
by 2re
Etter min smak er det nær perfekt :) Litt mer snerr enn originalt, men ikke mye. Og absolutt ikke i nærheten av noe overkill som jeg var litt redd for...

Re: 2res 96 BRG

Posted: 23 Feb 2014, 12:07
by GTX-Lars
2re wrote:Også enden er god:

Image
...er allting godt? :)

Re: 2res 96 BRG

Posted: 19 Aug 2014, 10:24
by 2re
Allting var ikke godt. Status om dagen er "Overhauling" og oppfølging av EU...

Image

Re: 2res 96 BRG

Posted: 19 Aug 2014, 10:52
by Agility
Hoftetransplantasjon... ?!?... :lol:

Re: 2res 96 BRG

Posted: 19 Aug 2014, 16:08
by 2re
Neida. Men mye annet rart :)

Re: 2res 96 BRG

Posted: 25 Aug 2014, 12:56
by brokkoli
Hvordan er lyden i il motorsport eksosanlegget i forhold til original? Ser det er en liten stund det ble bytta, men. Lurer på om jeg en gang i fremtiden skal bytte til det samme anlegget.

Re: 2res 96 BRG

Posted: 26 Aug 2014, 12:06
by 2re
Veldig passe lyd etter min smak :)

Overhauling

Posted: 05 Sep 2014, 12:09
by 2re
Fikk tilbake bilen i forigårs. Leverte inn bil med rustne hjulbuer bak, rust som kom tilbake bakerst i kanalen, en krøllete forskjerm og en forskjerm til som viste stygge tendenser nederst samt bulker i bagasjelokket. Anmerkninger fra EU-kontrollen på rustent bremserør, farlig rust i begge kanalene, 3 knekte fjærer og småting som speil som hadde stivnet og et slukket skiltlys. Verkstedet ble anbefalt av Vidar og ligger på Slemmestad. Skjermer ble innkjøpt på Veng og lommeboka åpnet :) Det var "live or let die" nå...

En ting er hva man aner på selve skjermen. Hvordan det er på innsiden derimot... :shock:

Image

Image

Image

Så det ble en del utbytting av metall ja.

Image

Image

Image

En god del jobb og nytt metall under med kanalene og. Siden frist for etterkontroll var 31.08 og verkstedet tilbød seg å sørge for etterkontroll i samme slengen valgte jeg derfor å levere fjærer og nyoverhalte speil (takk til Erik som beviste nok en gang at det umulige bare tar litt lenger tid) og få det gjort. Baktanken var jo selvfølgelig også frykten for skruer som har stått på urørt siden 96, og det viste seg å være all grunn til. Verkstedet hadde brukt mye tid og energi på skruer fra hælvete for å si det sånn. Jeg hadde nok vært ganske sjanseløs... :roll:

Nye bremser

Posted: 05 Nov 2014, 23:18
by 2re
Image
Det var på tide med nye bremser, og da passet det perfekt med mørketidas første workshop for klubbmedlemmer: Understell I. Fantastisk måte å lærere seg sakene på istedenfor å knote alene. Mange ivrige mekanikere :) Både erfarne og uerfarne.

Nye EBC UCR Sport slissede bremseskiver med lakkert overflate (svarte), og EBC Greenstuff klosser. Fra Brakes.no med klubbrabatt :)

Re: Nye bremser

Posted: 06 Nov 2014, 10:10
by vidarlavoll
2re wrote:Nye EBC UCR Sport slissede bremseskiver med lakkert overflate (svarte), og EBC Greenstuff klosser.
bremser bra/fornøyd?

Re: 2res 96 BRG

Posted: 06 Nov 2014, 14:55
by 2re
Jeg må bare med skam melde at bilen ikke har vært kjørt stort etterpå, så det er for tidlig å uttale seg om. Men så langt ser det bra ut :)

Re: 2res 96 BRG

Posted: 09 Nov 2014, 14:58
by AOB
jeg har opplevd to ganger at redstuff klosser har sprukket...(kjørt 90% på bane) Kjører på org klosser nå og er faktisk meget happy med det. blir ferodo eller hawk skal jeg teste noe annet siden.