Da ble det tid igjen til litt MX5 arbeid.
Bare å hive seg på og fjerne bakskjermer.
.
.

.
.
For anledningen med litt vinterskjegg.
Blir bare mer og mer positiv over hvor lite rust det er på denne.
Vanlige plassen bak på kanaler, er det kun overflaterust på innvendig kanal, meget bra.
.
.

.
.
Som ventet er også innvendige forsterkninger kraftig demontert, skjønner godt at tidligere eier følte seg skikkelig mørbanket.
.
.

.
.

.
.
Høyre kanal også bare overflaterust.
.
.

.
.
Noe overflaterust til batterikassen, ikke så rart, med sprukket batteri, og batterisyre sivende ned på karosseri.
Etter en runde med Wurth`s roterende stålbørste, så smører jeg på Wurth`s rustmelk, og lar den arbeide en times tid før den primes
med dertil egnet grunning, før det lakkes over.
.
.

.
.
Lett og oversiktlig å komme til, nå når bakskjerm er demontert.
.
.

.
.
Med den arbeidsmengden som er på jobb nå for tiden, og montering av lakkboks til karosseriavdelinga vår, blir det
sannsynlig ikke noe mere fremgang på ukedager foreløbig.
Venta siden oppstart april 2008 på lakkboks, så da blir vi et komplett karosseriverksted.
.
Men målet for denne, er fremdeles å kjøre ned til Oslo i mndskiftet mai/juni.
anser