Page 3 of 4

Posted: 14 Aug 2009, 17:29
by Terondo
BAE wrote:@Trond G:

Konebilen er en sort 2008 Audi Q7 4.2 V8 Premium, med 7 seter og bortimot alt utstyr. Bilen min er en sort 2006 Porsche 911 Carrera S (997S) med sport chrono, skinn, soltak og Bose. :D :D
Handlet begge i loepet av en uke. Veldig fornoyd naar jeg aapner garasjen fortida :D
Uff... disse prisene på biler borti statene. Forstår ikke hvorfor ikke ALLE kjører slike biler der. Og disse bensinprisene er jo bare latterlige.

Kjører jo ikke Q7 med noe mindre enn 4.2L Den utganven med 3.0 TDI, den er jo stuslig. Til og med Allroad med 3.0 TDI blir for slapt.

Er vel rundt 300 gamper i den Q7'en. Om de ikke har tatt ut enda mer på den nye 4.2'en.

Posted: 14 Aug 2009, 18:43
by tness
Terondo wrote:
BAE wrote:@Trond G:

Konebilen er en sort 2008 Audi Q7 4.2 V8 Premium, med 7 seter og bortimot alt utstyr. Bilen min er en sort 2006 Porsche 911 Carrera S (997S) med sport chrono, skinn, soltak og Bose. :D :D
Handlet begge i loepet av en uke. Veldig fornoyd naar jeg aapner garasjen fortida :D
Uff... disse prisene på biler borti statene. Forstår ikke hvorfor ikke ALLE kjører slike biler der. Og disse bensinprisene er jo bare latterlige.
Kan det ha noe med at det er mange borgere i USA som har minimumslønn og må innha flere jobber for å få endene til å møtes?

Posted: 14 Aug 2009, 21:23
by Vidar
tness wrote:
Terondo wrote:
BAE wrote:@Trond G:

Konebilen er en sort 2008 Audi Q7 4.2 V8 Premium, med 7 seter og bortimot alt utstyr. Bilen min er en sort 2006 Porsche 911 Carrera S (997S) med sport chrono, skinn, soltak og Bose. :D :D
Handlet begge i loepet av en uke. Veldig fornoyd naar jeg aapner garasjen fortida :D
Uff... disse prisene på biler borti statene. Forstår ikke hvorfor ikke ALLE kjører slike biler der. Og disse bensinprisene er jo bare latterlige.
Kan det ha noe med at det er mange borgere i USA som har minimumslønn og må innha flere jobber for å få endene til å møtes?
Har nok en sammenheng med at minstelønna er på ca 30 kr/timen

Posted: 14 Aug 2009, 21:28
by Steinar
Ganske "læne" å se hvordan et tema kan spore av.
Det er ingen som har nevnt forbruket på hurtigruta ennå.

Steinar

Posted: 14 Aug 2009, 21:33
by knekten
Steinar wrote:Ganske "læne" å se hvordan et tema kan spore av.
Det er ingen som har nevnt forbruket på hurtigruta ennå.

Steinar
:lol: :lol: :lol: .. Jeg hadde en Honda Camino, den brukte ikke stort..

Posted: 15 Aug 2009, 23:58
by Steinar
Det var ikke meningen å drepe diskusjonen, men konklusjonen må vel bli at gir man mye gass så stiger forbruket drastisk.
Det at NB/FL skal bruke så mye mere enn andre MX5'er tror jeg ikke på.
Forbruket som Mazda oppgir for disse ligger jo under forbruket som er oppgitt for min ( 99-mob NB 1.8 ).
Antar at forbruket for alle MX5/Miata ligger på ca. 0,6-0,65 ved pen langkjøring i Norge.
Nå er jo dere på Østlandet "velsignet" med noen få mil med 100 km/t motorvei, så med litt mye kjøring på disse veiene (+ litt påslag av mva. i hastighet) må jo forbruket ligge noe høyere.
Ved "småpen" rulling langs fine landeveier (med litt blyfot ut av enkelte svinger og litt slitasje av bremseklosser før svingene) ligger min gamle, godt innkjørte kjærre på 0,6-0,7.

Steinar

Posted: 16 Aug 2009, 02:00
by mussa
Jeg kjørte jo Sport`n til regelmessig pendling frem og tilbake til jobb, vanlig vei, med et og annet horn i panna ut av en rundkjøring eller to.. Kom sjelden under 0.8.. Skal jo nevnes at skal man ha det moro med disse bilene og kjører sportslig med de så ligger man jo på 4500 rpm +++ konstant..
Kjøpte aldri MX5 grunnet fornuft.. :lol:
Man kan sikkert ligge å cruise i 50 med 2000 rpm og bruke mindre bensin, men da ha en akselerasjon og "morofaktor" som en middelaldrene syklist med astma.. :lol:

Posted: 21 Aug 2009, 10:23
by TrondG
Jeg er hjertens enig med "mussa".
Kjøpte bilen for at den er kjempekjekk å kjøre. At det finns mange med biler som kan kjøre i ring rundt meg, lever jeg fint med. :)
At det finns biler som bruker mindre bensin er også greit :)
MX-5' en får meg til å glise når jeg kjører på jobb og det er en ikke målbar men reel verdi for meg. :D

Posted: 21 Aug 2009, 12:08
by tness
Kjørte 157 mil nå i uka. Da via Sverige. Farta lå fra 110 til 130 målte på to tanker 0.76 og 0.71 var ikke så ille.

Posted: 21 Aug 2009, 12:14
by uggla
Yes folkens, da har vi konstatert at bilene våre kan bruke svært lite.

Da foreslår jeg herved (i Mussa's ånd) at vi ser hvem som klarer å bruke MEST bensin på kortest mulig tid....

:D

PS. Jeg tror jeg har vært oppe i 1,2 liter på mila etter mye bykjøring og Auto-X.

Posted: 21 Aug 2009, 12:45
by Miatapowers
uggla wrote:Yes folkens, da har vi konstatert at bilene våre kan bruke svært lite.

Da foreslår jeg herved (i Mussa's ånd) at vi ser hvem som klarer å bruke MEST bensin på kortest mulig tid....

:D

PS. Jeg tror jeg har vært oppe i 1,2 liter på mila etter mye bykjøring og Auto-X.
Bruker lett mer enn dette, tømte en halv tank på ett lite streetmeet igår, og kan konkludere med at nye foringer bør legges snarest i handlekurv, og torsen diff,,, og gjerne 2 nye bakdekk,, :roll:

Posted: 21 Aug 2009, 14:42
by LoKi
Har ikke kommet over litern enda jeg.. Trodde JEG kjørte hardt lissm..

Posted: 21 Aug 2009, 14:46
by B1ackBoX
Jeg har enda ikke kommet over litern, men det endrer seg vel fort når jeg får tvunget mer luft inn i motoren.

Posted: 21 Aug 2009, 15:40
by biXen
Ja nå kan dere angre på at dere kjøper "big block" 4ere :P

Posted: 21 Aug 2009, 15:43
by Harald
for wankel er jo kjent for å gå billig :p