Forza Motorsport 3 - 1994 MX-5 - store bilder

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Finnes det noen flere Xbox360 igjen når dette spillet slippes da ?
http://www.itavisen.no/820881/over-halv ... -360er-dor

Er disse bildene realtime x0 fps in game eller kun rendra ala Photo ride funksjonen i GT4 ?
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

arildh wrote:Finnes det noen flere Xbox360 igjen når dette spillet slippes da ?
http://www.itavisen.no/820881/over-halv ... -360er-dor

Er disse bildene realtime x0 fps in game eller kun rendra ala Photo ride funksjonen i GT4 ?
Har mine tvil om de talla og hvordan de er mottatt/kalkulert, som alle vet så kan man se på numre på mange måter. Når det er sagt så er det minimalt problemer med revisjonene som har vært ute i noen år nå. 360en sin dashboard og alt rundt er så sinnsykt bra nå at man må være noenlunde blind hvis man kun velger en konsoll og går for PS3. Min mening, men etter å ha sett kamerat knota med PS3 menyen i helga så ble jeg ikke mindre overbevist :P

Når det gjelder Forza 3. Photomode og replaymode har selvsagt helt andre innstillinger enn gameplay mode. Som alle andre bilspill. Photomode er 8 eller 16xFSAA, Replay er 4-8xFSAA med 30fps. Gameplay er mest sannsynlig 2 eller 4xFSAA avhengig av view, med stødig 60FPS.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3034
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Veldig mye RRoD-feil på X360 ja. Jeg har hatt min siden launch i desember 2005 uten problemer whatsoever. Skulle nesten ønske den tok kvelden slik at jeg fikk oppgradert til en fetere/nyere.

Boks med svak byggekvalitet (1) kombinert med mye uvettig bruk (2).

(1. printplate/hovedkort i spenn som resulterer i brudd hvis boksen blir for varm. Kald -> varm -> kald X antall ganger og tinger ryker.)

(2. Boksene står i for varme miljø.)

Garantien ble utvidet til 3 år, men det må jo være litt pinlig for Mikrosoft dette. Folk må vente lenge på ny boks også - og det er ikke alltid man får en "ny" tilbake heller.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

biXen wrote:
arildh wrote:Finnes det noen flere Xbox360 igjen når dette spillet slippes da ?
http://www.itavisen.no/820881/over-halv ... -360er-dor

Er disse bildene realtime x0 fps in game eller kun rendra ala Photo ride funksjonen i GT4 ?
Har mine tvil om de talla og hvordan de er mottatt/kalkulert, som alle vet så kan man se på numre på mange måter. Når det er sagt så er det minimalt problemer med revisjonene som har vært ute i noen år nå. 360en sin dashboard og alt rundt er så sinnsykt bra nå at man må være noenlunde blind hvis man kun velger en konsoll og går for PS3. Min mening, men etter å ha sett kamerat knota med PS3 menyen i helga så ble jeg ikke mindre overbevist :P

Når det gjelder Forza 3. Photomode og replaymode har selvsagt helt andre innstillinger enn gameplay mode. Som alle andre bilspill. Photomode er 8 eller 16xFSAA, Replay er 4-8xFSAA med 30fps. Gameplay er mest sannsynlig 2 eller 4xFSAA avhengig av view, med stødig 60FPS.
Her snakker vi en ekte 360fanboy av rang.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

arildh: Var det noen tvil om det? Det er vel alle som er mer opptatt av å spille enn å se film :lol: For min del er det få argumenter for PS3. Spesielt siden jeg tror fysiske formater er utdøende og dermed satser på å skippe hele Blurayen. Og GT5, med damage bare på _noen_ biler og fortsatt gummi vegger er bare lættis.

Hauk: Ja, det mest oppsiktsvekkende er vel at mange ikke bryr seg fordi PS3ene bare støver ned og neppe har blitt brukt på langt nær så mye som 360ene. Jeg er litt overraska over PS3 talla til og med, tenk hvis de hadde blitt brukt heftig like lenge. Tross alt poppa 360 problemene virkelig frem ved launch av storspill ala. Forza 2, Halo 3.

Min røyk etter ett år, eller dvs. jeg fikk en av de med dårlig DVD drev, den ble kraftig utfordra av Oblivion. Etter jeg ringte til MS tok det 5 arbeidsdager før jeg fikk "ny" 360 levert, så jeg har ingenting å klage på.

Har nå en europeisk og en amerikansk 360. Begge fungerer smertefritt og brukes mye. Blir nok en Elite og en bra Full HD tv etterhvert. Blir nok en Sony tv, det er ihvertfall noe de kan :lol:
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Post by Tonny_B »

Jeg er nogenlunde blind jeg :lol:
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

De eneste som savner skade i GTx er jo 360fanboys. De må jo ha noe å argumentere med så dårlig som Forza2 så ut.
Det er fint om 360 folket endelig får et bra bilspill med Forza3.
Sikkert smart å gjøre som bixen å kjøpe en Xbox i reserve samtidig med spillet... For de blir jo brukt så hardt.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
caLitri
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 504
Joined: 05 Oct 2007, 22:56
Location: Lillestrøm
Status: Offline

Post by caLitri »

Hauk wrote:Veldig mye RRoD-feil på X360 ja. Jeg har hatt min siden launch i desember 2005 uten problemer whatsoever. Skulle nesten ønske den tok kvelden slik at jeg fikk oppgradert til en fetere/nyere.

Boks med svak byggekvalitet (1) kombinert med mye uvettig bruk (2).

(1. printplate/hovedkort i spenn som resulterer i brudd hvis boksen blir for varm. Kald -> varm -> kald X antall ganger og tinger ryker.)

(2. Boksene står i for varme miljø.)

Garantien ble utvidet til 3 år, men det må jo være litt pinlig for Mikrosoft dette. Folk må vente lenge på ny boks også - og det er ikke alltid man får en "ny" tilbake heller.
jeg har hatt min siden release jeg også.
Men jeg har opplevd RRoD. Dette skjedde faktisk bare en mnd før garantien ut. men jeg var veldig fornøyd servicen jeg fikk av Microsoft.
Det ble sendt en tom eske til meg som jeg kunne bruke ti og sende den inn. ca 1 uke senere hadde jeg ny xbox med oppdatert innmat.

Har også flere kamerater som har opplevd RRoD.
Det viktigste er at servicen er god når problemet først oppstår.
Jeg er i alle fall fornøyd med servicen jeg fikk av microsoft.
Og det skal mye til for at jeg blir fornøyd :D

Shit happends then you die.
1999 10th Anniversary 3162/7500
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Post by Tonny_B »

Min Ps3 kræsjet for litt iver 2 mnd siden. Ringte plassen hvor jeg kjøpte den, og fikk returlappe i posten 3 dager etter.
Nye 7 dager gikk, så fikk jeg en helt ny Ps3 i posten.

Edit: wow, før en sørvise :lol: Trodde det bare var Microsoft som hadde ord i vokalbulæret som begynner på s jeg ... :twisted:
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

arildh wrote:De eneste som savner skade i GTx er jo 360fanboys. De må jo ha noe å argumentere med så dårlig som Forza2 så ut.
Det er fint om 360 folket endelig får et bra bilspill med Forza3.
Sikkert smart å gjøre som bixen å kjøpe en Xbox i reserve samtidig med spillet... For de blir jo brukt så hardt.
Hvem var det som var fanboy sa du? :lol:

For å si det sånn så har jeg spilt alle Gran Turismo, mindre og mindre på de siste, men hvert eneste Forza spill har vært bedre enn det tilsvarende GT, og det var ingen grunn til å fortsette å knote med GT. GT biter over altfor mye hver gang, altfor mange biler og for lite forskjell på dem, for lite fysisk realisme, og ikke minst, mye mindre community.

Når man har kjørt tight løp rundt Nurburgring skrapende inntil andre biler som 7 andre nordmenn kjører, med nervene på høyspenn for å komme litt for raskt inn i en sving og vrake bilen, bilen som er styla og malt i skikkelig race look og tuna til å være ypperst i klassen uten de andre vet nøyaktig hvordan. Da vet man hva racing handler om, og da er det bye bye GT. Som fremdeles vil se best ut, men det er det bare folk som ser mer på replay enn spiller som bryr seg om.

Communityet i Forza fungerer så sinnsykt, f.eks. selge og kjøpe bilene online osv. De fleste som snakker varmt om GT kontra Forza er enten mega fanboys eller de har ikke prøvd Forza skikkelig. Litt for mange som hopper inn og tuner Volvoen sin til 600 hester og så klager på handlingen :P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

Vil dette si at jeg må kjøpe meg 360 og Forza?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
caLitri
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 504
Joined: 05 Oct 2007, 22:56
Location: Lillestrøm
Status: Offline

Post by caLitri »

Kremgutt wrote:Vil dette si at jeg må kjøpe meg 360 og Forza?
*Tommel Opp*
1999 10th Anniversary 3162/7500
B1ackBoX
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 470
Joined: 22 May 2008, 22:30
Medlemsnummer: 718
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by B1ackBoX »

hmm, trur jeg får begynne ved trinn 1... og skaffe tv først :roll:
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Post by knekten »

B1ackBoX wrote:hmm, trur jeg får begynne ved trinn 1... og skaffe tv først :roll:
Du kan komme hit å få en eller to hvis du ønsker..
Hilsen Knekten
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

Vi får arrangere en Forza-kveld i vinter når spillet er kommet og taket ikke kan tas av. Ser ikke for meg at jeg kjøper console og spillet før jeg har sett det live :P
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply