Skal kjøpe mx5.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201
Status: Offline

Post by motorhead »

Vidar wrote:Så du mener : Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør :)

I norge så finns det mange kjedelige veier.. Jeg kjører slike transportetapper av og til.. Og da er det veldig greit å ha en dill-dall-dings som gjør at du slipper å trampe på gassen i flere timer..
motorhead wrote:Hm... Føler jeg må hive meg inn i "utstyr-debatten", selv om jeg sitter i glasshus med en 10th Anniversary.... :?
Slik jeg ser det er det ikke noe poeng med mest mulig dill-dall og mikk på en roadster. Den skal være enklest mulig både når det gjelder utstyr og mekanikk, og kjøre-gleden er det viktigste.
Derfor ville JEG valgt en velholdt basis-modell fremfor en løen LE til samme pris. Når man skal selge igjen er det gunstig med MASSE utstyr har jeg erfart :oops:
Jepp, det er det jeg mener :D

Veit jeg møter meg sjøl i døra her, og har i løpet av uka begynnt å sette pris på litt av dill-dallet jeg har :? :oops:
Rockfordman
500 RPM
500 RPM

Post by Rockfordman »

Jaja. Jeg så se hva jeg kommer over. Kan liksom ikke helt velge og vrake med den summen jeg har til rådighet. Men vil det komme flere mx5er tilsalgs no som høsten er rundt hjørnet eller?
motorhead
7200 RPM
7200 RPM

Post by motorhead »

Rockfordman wrote:Jaja. Jeg så se hva jeg kommer over. Kan liksom ikke helt velge og vrake med den summen jeg har til rådighet. Men vil det komme flere mx5er tilsalgs no som høsten er rundt hjørnet eller?
Det dukker nok opp no`skal du se!
Ser du holder til i TRD. Snakk med denne karen her: http://www.thaulow.net
Hyggelig fyr som antakeligvis kan hjelpe deg. Det er jo fler her på forumet i ditt distrikt som sikkert kan "spane" litt for deg også!
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

motorhead wrote:
Rockfordman wrote:Jaja. Jeg så se hva jeg kommer over. Kan liksom ikke helt velge og vrake med den summen jeg har til rådighet. Men vil det komme flere mx5er tilsalgs no som høsten er rundt hjørnet eller?
Det dukker nok opp no`skal du se!
Ser du holder til i TRD. Snakk med denne karen her: http://www.thaulow.net
Hyggelig fyr som antakeligvis kan hjelpe deg. Det er jo fler her på forumet i ditt distrikt som sikkert kan "spane" litt for deg også!
Eg ville ikkje brukt thaulow, synest ikkje han gir god nok service, hadde en kompis som skulle kjøpe en rx-7 av han og thaulow lovet den før rudskogen, men min kompis fikk aldri tak i han noe meir... Så han kjøpte heller bilen til onenonly her på forumet, en bil som han er fornøyd med....
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
motorhead
7200 RPM
7200 RPM

Post by motorhead »

Har ikke handla med Thaulow selv, bare hatt litt kontakt i "undersøkelses-fasen". Han virka som en OK fyr. Hvordan han er hvis det blir handel, veit jeg ikke no`om. Bare et tips siden jeg så begge holdt til i TRD.
Rockfordman
500 RPM
500 RPM

Post by Rockfordman »

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=520711
Fant denne til 60 000 no. En pris jeg finner veldig hyggelig. Men ble litt redd egentlig. Ser at han beskriver bilen som leken om vinteren, noe som betyr at den er vinterkjørt. Genialt som oppussingsobjekt høres også skummelt ut. Ikke at jeg er redd for å bruke en skiftenøkkel, men ser for meg bare utgifter etterhvert for bare mer og mere går istykker. . Den vingen der ødelegger jo hele utseendet på den stakkars bilen,noe som sier meg at eieren ikke eier smak, og når den i tillegg kommer fra Melhus må jeg nok konstatere at dette ikke er noe for meg :P :lol:

Men den hadde litt ekstrautstyr osv da :D

skal jeg gå for instinktet mitt og styre unna, eller gi bilen en sjanse og se på den?
motorhead
7200 RPM
7200 RPM

Post by motorhead »

Er du i tvil, så er det ingen tvil........ :wink:
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

felgene var jo grusom da men om du kjøper og ikke vil ha disse setene som står i så kan vi bytte med mine orginale... fronten var og litt rar...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
motorhead
7200 RPM
7200 RPM

Post by motorhead »

Ser du bort fra at du må reise litt for å handle, så er vel Alexander sin ganske interessant, eller? Den står under "selges" her på forumet.
Rockfordman
500 RPM
500 RPM

Post by Rockfordman »

den blir desverre litt i dyreste laget :?
Rockfordman
500 RPM
500 RPM

Post by Rockfordman »

Denne har ligget ei lita stund på autodb nå: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=463981

er det noen som har nå erfaringer med den bilen? var jo ganske billig. Har egentlig mest lyst på skinnseter elektriske vinduer da :?
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

Rockfordman wrote:Denne har ligget ei lita stund på autodb nå: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=463981

er det noen som har nå erfaringer med den bilen? var jo ganske billig. Har egentlig mest lyst på skinnseter elektriske vinduer da :?

Har kjørt forbi den i 5 kmt, da jeg skulle med familien på gåtur i området. (Veldig fin plass der ute)

Bilen så helt grei og gjennomsnittelig ut. Noe mer enn det vet jeg ikke. Det er ca 15 km hjemmefra meg den står.

Men, hvorfor har den stått til salgs lenge? (et spørsmål til ettertanke)

Har kanskje noe med pris kontra tilstand?

Edit:
Kom plutselig til å tenke på at det er et rykte som sier man skal aldri kjøpe bil av en som bor på Flekkerøya grunnet det er undersjøisk tunell som går dit, og den lekker saltvann bigtime.

Venn av meg kjøpte en Manta der for ca 10 år siden, den var skikkelig som støpt. (Dvs gulvet var laget av glassfiber... RUSTHAUG.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Rockfordman
500 RPM
500 RPM

Post by Rockfordman »

kodvaag wrote:
Rockfordman wrote:Denne har ligget ei lita stund på autodb nå: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=463981

Har kjørt forbi den i 5 kmt, da jeg skulle med familien på gåtur i området. (Veldig fin plass der ute)

Bilen så helt grei og gjennomsnittelig ut. Noe mer enn det vet jeg ikke. Det er ca 15 km hjemmefra meg den står.

Men, hvorfor har den stått til salgs lenge? (et spørsmål til ettertanke)

Har kanskje noe med pris kontra tilstand?

Edit:
Kom plutselig til å tenke på at det er et rykte som sier man skal aldri kjøpe bil av en som bor på Flekkerøya grunnet det er undersjøisk tunell som går dit, og den lekker saltvann bigtime.

Venn av meg kjøpte en Manta der for ca 10 år siden, den var skikkelig som støpt. (Dvs gulvet var laget av glassfiber... RUSTHAUG.
Hm, skjekka den ut på brønnøysund registeret og der var det registrert no salgs greier for en god stund siden. så nesten så jeg lurer på om den er solgt så har ikke selger fjerna annonsen etterpå.
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

Heller kjøp den sølvgrå i kristiansand. Den var strøken, men minimalt utstyrt. (uoriginale alus og ac og ikke noe annet)
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Rockfordman
500 RPM
500 RPM

Post by Rockfordman »

kodvaag wrote:Heller kjøp den sølvgrå i kristiansand. Den var strøken, men minimalt utstyrt. (uoriginale alus og ac og ikke noe annet)
Har lyst på el. vinduer og skinnseter :wink: og sølv er liksom ikke min greie. ihvertfall ikke på mx5.
Post Reply