Re: Kjøpe NC, mon tro?
Posted: 13 Dec 2011, 18:38
Er mye snacks man kan få for det en sprell ny NCFL koster, uten tvil, men hadde jeg skulle kjøpt en klinke ny cab hadde jeg enkelt valgt NCFL med Recarostolene.. De stolene var...herlige.. De andre grunnene som ligger bak valg av MX5 er driftsikkerheten, kjøregleden, den ser bra ut og pris.. Er vel heller ingen grunn å tro at aftermarket-stæsjet blir noe mindre enn det som fåes til NA/NB i disse dager?
Det er veldig deilig å sette seg i bilen, uansett vær og vind å VITE at den starter og går som den skal!! (Det er følelsen jeg har når jeg setter meg i min 21 år gamle Mazda som har gått ca 300 000km, finnes ikke mange biler som er så gamle og godt brukte man får den følelsen i tror jeg) Ikke at det er et stort tema i en nybil..
En annen ting som taler for MX5`n er at man innimellom glemmer hvilken side tanklokket er på når man skal fylle bensin.. Altså, forbruk..
Også er det følelsen av vind i håret en fin sommerdag, eller vinterdag for den saks skyld, i det man kaster bilen rundt diverse svinger og bilen lystrer som den skulle vært en østtysk politihund..
Har to enkle krav til bilene jeg skal ha i min garasje:
En (eller flere) skal være en mx5
En bil skal ha 4x4 og bakkeklaring
OT:
Hadde jeg skulle velge en annen cab enn MX5 hadde også valget vært ganske enkelt, Honda S2000..
Hadde jeg skulle velge mellom Toyota`n og Subaru`n hadde jeg definitivt valgt Subaru.. En Toyota med boxermotor blir litt..snålt..
Det er veldig deilig å sette seg i bilen, uansett vær og vind å VITE at den starter og går som den skal!! (Det er følelsen jeg har når jeg setter meg i min 21 år gamle Mazda som har gått ca 300 000km, finnes ikke mange biler som er så gamle og godt brukte man får den følelsen i tror jeg) Ikke at det er et stort tema i en nybil..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
En annen ting som taler for MX5`n er at man innimellom glemmer hvilken side tanklokket er på når man skal fylle bensin.. Altså, forbruk..
Også er det følelsen av vind i håret en fin sommerdag, eller vinterdag for den saks skyld, i det man kaster bilen rundt diverse svinger og bilen lystrer som den skulle vært en østtysk politihund..
Har to enkle krav til bilene jeg skal ha i min garasje:
En (eller flere) skal være en mx5
En bil skal ha 4x4 og bakkeklaring
OT:
Hadde jeg skulle velge en annen cab enn MX5 hadde også valget vært ganske enkelt, Honda S2000..
Hadde jeg skulle velge mellom Toyota`n og Subaru`n hadde jeg definitivt valgt Subaru.. En Toyota med boxermotor blir litt..snålt..