Page 3 of 17
Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 08 Mar 2012, 21:50
by z1000
Nå går det fram over her montert på fran skjermene, fronten og panstre.

Jeg synes den ligner litt på en båt son den er nå

Og en spoiler er det blitt og
Har kjøpt felger MOMO GT2 til bilen med bra dekk 215/45-16. Det blir disse felgene og ikke sortmatt som blit og stå på bilen

Bak stilinga en nå klar til montering

Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 08 Mar 2012, 22:45
by Elanzer
ser låvendes ut dette

så utroli fin ut den bakstillinga

Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 09 Mar 2012, 10:27
by z1000
Takk for det. Må fikse opp litt under bilen også slik at det ser fint ut
Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 10 Mar 2012, 22:04
by z1000
Nå her jeg fått kite til ombygging fra 1,6 til 1,8 og har starta med og skifte regreim og vannpumpa. Skulle skifte ut termostathuset fra 1,8 til 1,6 og klarte og ødelegge det.
Er mitdt i regreimbytte og har byttet vannpumpa og skulle skifte ut termostathuset og det sprakk under montering.
Er det noen som har en sånn til salgs, så er jeg veldig interessert i og kjøpe.

Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 10 Mar 2012, 22:49
by Tonny_B
Hva er de laget av? alu? støpejern? Kan vel sende det inn til sveising? Sånn i nødens - til du får tak i nytt.
Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 11 Mar 2012, 03:03
by Banzaibaggen
Jeg har liggende helt nytt i pose. Kom innom på søndag men er borte fra 14 til 16.
Ring meg på 99586743 før du kommer.
Åge
Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 11 Mar 2012, 10:51
by josiene
Hei, jeg monterte i fjor en 99 motor i min 94 NA og det ble andre boller når det gjaldt ytelse. Du må bare ha et opplegg for å koble inn VICS ved rundt 5700 rpm. Pass også på at du bruker dynamo fra NA da denne har innebygd spenningsregulator mens i NB ligger dette i ECU. Noen på forumet som kan bekrefte dette?
Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 11 Mar 2012, 22:22
by z1000
Da var en ny dag på jobben med mekking unnagjort. Takk til Åge som hadde termostathus liggene som jeg kunne bruka. Da var regreima bytta og motoren startet og en er tett ingen vann lekarsje. Da er det og skifte olje og plugger så er jeg ferdig med motoren
Litt småteri igjen i motoromme så der jeg ferdig der
Dette ser bra ut litt tektyl så er det bra her og

Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 11 Mar 2012, 22:32
by z1000
Hei josiene Hva har du av opplegg for å koble inn VICS ved rundt 5700 rpm
Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 11 Mar 2012, 23:17
by josiene
Hei igjen, jeg har til nå kjørt uten å koble denne inn, men da jeg har Link ECU fra Flyin' Miata og den har en egen funksjon som kan benyttes skal jeg montere et rele for dette denne våren. Det enkleste er å kjøpe en "RPM activated switch" som benyttes i dragracing til å kontrollere "shift lights". Den dyreste er vel fra MSD men tror at bl.a. Summit Racing har andre typer, du finner også flere slike på eBay og diverse info om dette på nettet. Alternativt kan du sende en e-post eller ringe til
phil@performance5.com i UK og spørre om hva han vil anbefale da han har bygget om det meste av MXer - lykke til!
Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 18 Mar 2012, 18:47
by z1000
Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 24 Mar 2012, 23:24
by z1000
Nå er bagsjerome lakrt sort og bagasjelokke har blit orange innvendig
også har jeg byttet olje på motoren i dag
Dette er ikke lett og besteme seg for om det skal bli sort eller hvitperlemor stripe på den

Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 25 Mar 2012, 13:22
by Ove N
z1000 wrote:
Dette er ikke lett og besteme seg for om det skal bli sort eller hvitperlemor stripe på den
Uten tvil hvit perlemor! Lyser opp fargen, min mening

Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 25 Mar 2012, 20:04
by Agility
Perlemor ser jo helt for j****g ut i utg. punktet, men hvitt er mye bedre enn svart til sånne striper...

Re: Z1000`s Miata NA 91
Posted: 25 Mar 2012, 22:43
by z1000
Takk for svarene, fler meninger ønskes
