oljeforbruk
Moderator: Styremedlemmer
- Japan4ever
- 0 RPM
- Status: Offline
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
man skal fylle 90cc ifølge Hakunas oil change på miata.net. Jeg fyllte opp slik at olja ikke randt over når jeg satte girkula ned igjen. Kan ikke skjønne at det skulle ha noe betydning om man fyller for mye bortsett fra at det blir litt oljesøl..edw wrote:hvor høyt skal man fylle egentlig?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- mojo-91
- 7200 RPM
Re: oljeforbruk
Jeg har funnet ut hvor den svidde lukta kommer fra. Det drypper væske ut av venstre rør på torpedoveggen ( bilde A). Jeg tror det er kjølevæske. Så drypper det ned på den lille sylindriske metalldingsen som stikker ut av grenrøret. Den ser ut som en slags ventil av noe slag. Er den det? (bilde B). Så fordamper det og lukter og ryker.mojo-91 wrote:Til tider lukter det litt svidd i motorrommet. Denne lukta kommer fra høyre side (babord side) av motoren et sted .

- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Dette er kjølevæske til varmeapparatet, disse var gåen på min også når eg kjøpte bilen. kjøpte meg ny på www.mx5parts.co.uk byttet alle da disse var begynt å bli morkne og sprekte..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- mojo-91
- 7200 RPM
vet du det engelske navnet på disse slangene?.Mazdafreaks wrote:Dette er kjølevæske til varmeapparatet, disse var gåen på min også når eg kjøpte bilen. kjøpte meg ny på www.mx5parts.co.uk byttet alle da disse var begynt å bli morkne og sprekte..
Det var litt vel mange slanger å velge imellom.

- Mazdafreaks
- 7200 RPM
vet ikkje navnet på disse slangene, eg kjøpte ett heilt sett, då eg tenkte at vis en er morken så er de andre sikkert begynt og morkne også..og at disse slangene pynter også opp en del i motorrommet..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Hvordan olje er det som skal være neddi her, under girspaken altså? Ser jo ut som en enkel jobb.. så det er kanskje på tide å gjøre dette..
HansT wrote:Skal ikke fett der på en MX5/Miata nei. Det skal fylles helt opp med olje..Japan4ever wrote:Girspak olje????? hæ... det er bare fett rund kulene/leddene i spaken..
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.