Startproblemer

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Fiks det selv. eller få en yrkeskole til å gjøre dette, er vel ingen som har råd til dette, du kan jo også kjøpe 3 motorer for denne prisen.. Dette gjøres lett selv, vis du har liten peiling så kjøp deg en bok fra www.mx5parts.co.uk den kjøpte eg... Kondolerer så mye...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Brente ventiler ???
Hvordan har det skjedd ?
De gangene jeg har hørt om brente ventiler så er bilen varmkjørt uten kjøleveske eller trimmet i hjel med NAWS eller for mye turbotrykk.
Hva sa komp testen ? Er vel ikke noen grunn til å bytte ut ventiler om de er tette og ventilsete/tettninger er i orden.

Jeg har hørt at hvis EGR ventilen ikke fungerer så kan man i teorien få brente ventiler men det er kun spekulasjoner.
Hvis du har anledning så ta bildet av toppen med de "brente ventilene" og post de her på forumet.

Hadde jeg vært deg ville jeg trillet bilen ut av verkstedet fort som f*** og prøvd å fikse det selv.
Som tidligere nevnt her får du jo et par motorer for den latterlige prisen...
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Ikke får du bare etpar-tre motorer for den prisen. Du kan kjøpe deg en 1.8 motor og en Jackson Racing Monstercharger til raceren din for den samme prisen..damn! Hadde ikke vært i tvil...Hvis du allerede må ut med 30k for rep lissom.

Kondolerer masse forresten.. vet akkurat hvordan det føles!
Og ang. kompressor...jeg kom på det etter at vi var ute med 47k for rep av min.. Satan som jeg angrer...Nå som jeg vet hva jeg kunne ha hatt oppi motor-rommet.. Sukk!!
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Kondolerer - var jeg deg ville jeg gjort som andre har sagt her, fått bilen ut fra verkstedet fort som f.... og sett hva du kan gjøre selv.

Kanskje denne motoren kunne vært noe?
http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... pic&t=1739
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hva med å få tak i en brukt topp ? og bytte den ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Kan bare stemme i med de andre her. Til den prisen er alternativet å kjøpe seg en ny motor eller topp for brøkdelen av prisen.

Men det er også første gang jeg har hørt om en MX-5/Miata som ikke er trimmet eller kjørt en halv million kilometer som har brente ventiler? Tyder uansett på at noe annet også må være galt hvis diagnosen til mekanikeren er rett? Da er det jo faktisk mer lettvindt å bytte hele motoren, framfor at du enten opplever samme trøbbelet om noen år, ELLER at mekanikerene "underveis" oppdager andre ting, og regningen bare øker og øker....
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Jeg ville satset på å skifte topp. Slik at jeg kunne ha gjort det selv. Bytte motor krever mer utstyr.
Har bytta motor før, men da hadde jeg en traktor som kunne løfte den opp :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Nå dro jeg å henta bilen, ..fått ny registerreim ihvertfall.. :| :|
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Og hva blei diagnosen til slutt? Brente ventiler?
Bilen min fyra ikke kveld. Samme som i våres i denne tråden: http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... mm&start=0

Kjørte hjem fra jobb, ca 2,5 mil, og parkerte. Skulle kjøre igjen etter ca. 2 timer. Bilen fyra ikke. Starter`n gikk, og alt annet virka ok. Prøvde med og uten filter på. Jeg ga opp for en periode. Etter ytterligere 2 timer fyra bilen på første forsøk :?

Kjekt med 14 dagers ferie.......
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Hei Motorhead!

Måtte bytte 8 innsugsventiler, det var dyrt men nå starter den som normalt.

se forøvrig dette:

http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... highlight=

http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... highlight=
Post Reply