Page 3 of 3

Posted: 25 Jan 2005, 16:59
by Mazdafreaks
Fiks det selv. eller få en yrkeskole til å gjøre dette, er vel ingen som har råd til dette, du kan jo også kjøpe 3 motorer for denne prisen.. Dette gjøres lett selv, vis du har liten peiling så kjøp deg en bok fra www.mx5parts.co.uk den kjøpte eg... Kondolerer så mye...

Posted: 25 Jan 2005, 17:43
by arildh
Brente ventiler ???
Hvordan har det skjedd ?
De gangene jeg har hørt om brente ventiler så er bilen varmkjørt uten kjøleveske eller trimmet i hjel med NAWS eller for mye turbotrykk.
Hva sa komp testen ? Er vel ikke noen grunn til å bytte ut ventiler om de er tette og ventilsete/tettninger er i orden.

Jeg har hørt at hvis EGR ventilen ikke fungerer så kan man i teorien få brente ventiler men det er kun spekulasjoner.
Hvis du har anledning så ta bildet av toppen med de "brente ventilene" og post de her på forumet.

Hadde jeg vært deg ville jeg trillet bilen ut av verkstedet fort som f*** og prøvd å fikse det selv.
Som tidligere nevnt her får du jo et par motorer for den latterlige prisen...

Posted: 25 Jan 2005, 21:14
by m1chael
Ikke får du bare etpar-tre motorer for den prisen. Du kan kjøpe deg en 1.8 motor og en Jackson Racing Monstercharger til raceren din for den samme prisen..damn! Hadde ikke vært i tvil...Hvis du allerede må ut med 30k for rep lissom.

Kondolerer masse forresten.. vet akkurat hvordan det føles!
Og ang. kompressor...jeg kom på det etter at vi var ute med 47k for rep av min.. Satan som jeg angrer...Nå som jeg vet hva jeg kunne ha hatt oppi motor-rommet.. Sukk!!

Posted: 25 Jan 2005, 23:08
by AJF
Kondolerer - var jeg deg ville jeg gjort som andre har sagt her, fått bilen ut fra verkstedet fort som f.... og sett hva du kan gjøre selv.

Kanskje denne motoren kunne vært noe?
http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... pic&t=1739

Posted: 25 Jan 2005, 23:52
by Vidar
Hva med å få tak i en brukt topp ? og bytte den ?

Posted: 26 Jan 2005, 11:42
by HansT
Kan bare stemme i med de andre her. Til den prisen er alternativet å kjøpe seg en ny motor eller topp for brøkdelen av prisen.

Men det er også første gang jeg har hørt om en MX-5/Miata som ikke er trimmet eller kjørt en halv million kilometer som har brente ventiler? Tyder uansett på at noe annet også må være galt hvis diagnosen til mekanikeren er rett? Da er det jo faktisk mer lettvindt å bytte hele motoren, framfor at du enten opplever samme trøbbelet om noen år, ELLER at mekanikerene "underveis" oppdager andre ting, og regningen bare øker og øker....

Posted: 26 Jan 2005, 13:19
by Vidar
Jeg ville satset på å skifte topp. Slik at jeg kunne ha gjort det selv. Bytte motor krever mer utstyr.
Har bytta motor før, men da hadde jeg en traktor som kunne løfte den opp :)

Posted: 26 Jan 2005, 15:15
by HansBRG98
Nå dro jeg å henta bilen, ..fått ny registerreim ihvertfall.. :| :|

Posted: 20 Nov 2005, 23:31
by motorhead
Og hva blei diagnosen til slutt? Brente ventiler?
Bilen min fyra ikke kveld. Samme som i våres i denne tråden: http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... mm&start=0

Kjørte hjem fra jobb, ca 2,5 mil, og parkerte. Skulle kjøre igjen etter ca. 2 timer. Bilen fyra ikke. Starter`n gikk, og alt annet virka ok. Prøvde med og uten filter på. Jeg ga opp for en periode. Etter ytterligere 2 timer fyra bilen på første forsøk :?

Kjekt med 14 dagers ferie.......

Posted: 21 Nov 2005, 08:18
by HansBRG98
Hei Motorhead!

Måtte bytte 8 innsugsventiler, det var dyrt men nå starter den som normalt.

se forøvrig dette:

http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... highlight=

http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... highlight=