Page 3 of 5
Posted: 11 Feb 2005, 14:23
by arildh
La oss håpe at de ikke putter en campingvognmotor i bilen....
Posted: 11 Feb 2005, 15:12
by HansT
m1chael wrote:..is a manually raised and lowered metal top.
Dette blir i såfall den STOOORE nyheten rent designmessig. Forøvrig tror jeg ikke bilen blir så dramatisk endret. Heller en forsiktig evolusjon.... som dette eksempelet her:

Posted: 11 Feb 2005, 15:38
by alr
Synes det er det fineste kandidaten så lang (men style bar'en kan de spare seg

).
Posted: 11 Feb 2005, 15:40
by HansT
alr wrote:Synes det er det fineste kandidaten så lang (men style bar'en kan de spare seg

).
Spørs om det ikke er en ordentlig veltebøyle montert ned i ramma på en slik måte at den tåler en rundvelt....

Posted: 11 Feb 2005, 17:05
by alr
Den ser for lav ut, men kanskje er det en sånn som spretter opp når bilen går rundt. Det hadde vært fint.
Posted: 21 Feb 2005, 22:00
by alr
Posted: 21 Feb 2005, 23:38
by HansBRG98
1 uke før offisiell avdukning så har bildene lekket ut...ser nydelig ut..glad den ikke var RX-8ifisert

bortsett fra lyktene bak..
Fronten ligner litt på Ibuki, husker dere den
Posted: 22 Feb 2005, 00:33
by motorhead
Jepp, Ibuki var et bra konsept som Mazda heldigvis har videreført deler av. Ser bra ut detta
Får håpe på lav vekt, enkel teknikk og et par friske motor-alternativer. Hyggelig pris også, men det er i grunn uvesentlig for min del.
Har jo MX-5

Posted: 22 Feb 2005, 01:01
by Precious
Bilen i seg selv var fin den, men synes NB er finere.
Vet ikke om jeg likte formen på panseret så godt.
Posted: 22 Feb 2005, 01:10
by HF-mx5T
gjetter på enda mer vekt, diverse unødige funksjoner og komfort saker, og kjipe motorer her til lands jeg

Posted: 22 Feb 2005, 01:14
by Vidar
Likte bilen utvendig. Men likte ikke helt intriøret..
Posted: 22 Feb 2005, 01:44
by motorhead
HF-mx5T wrote:gjetter på enda mer vekt, diverse unødige funksjoner og komfort saker, og kjipe motorer her til lands jeg

Det frykter jeg også, men det alltids lov å håpe
Uansett er jeg fornøyd med min NB, og vil mest sansynlig ikke kjøpe NC.
Posted: 22 Feb 2005, 01:44
by m1chael
snerten liten sak. Takk guuud for at de har flyttet blinkersen på framskjermen fram til dit den er nå. Syns den bilen var dritfet jeg. Er en bil som en liker bare bedre og bedre jo mere en ser på den.
Mange små detaljer som jeg har ventet på skal bli standard på mx5'en.
Nye blinkers på framskjermen, doble enderør, integrerte veltebøyler, luftekanal over hele framvinduet, og ikke to stk som er adskilt,lesuslykter bak,ny måte å skjule cab'en på, de har jo også flyttet håndbrekket til andre siden (vet ikke hvordan dette vil slå ut jeg menne), døråpnere innvendig litt lengre fremme og en liten snerten detalje ved nakkestøtten som sikkerhetsbeltet går gjennom.
Syns de har bevart mx5 sjarmen bra jeg, men samtidig formyet den. En klarer liksom å se likhetstrekkene på alle modellene innvendig. De likner ganske på hverandre, men de er også en del ulike. Tenker litt på den todelingen av interiøret. Sort øverst og berst under. Ikke ulik NA brg. Ganske smudd egentlig syns jeg ihvertfall
Posted: 22 Feb 2005, 11:18
by HansT
Hvis dette er det endelige resultatet så synes jeg Mazda har gjort en kanonjobb. Synes de har beveget seg litt mot NA igjen i fronten. Har alltid synes original NB ser litt snill ut forfra, men nå synes jeg det begynner å smake fisk igjen. Vet ikke om jeg er helt fan av det midtkonsollet i interiøret...
Spennende nå er om det er et manuelt metalltak som skjuler seg under der bak. Uansett om det er av metall eller stoff ser det ihvertfall ut til å være en mer sofistikert takløsning. Jeg har selv aldri likt det kalesjetrekket som må festes. Bruker det nesten aldri. Tør likevel ikke tenke på hva bilen nå veier.....
Posted: 22 Feb 2005, 14:01
by mojo-91
Jeg synes ineriøret stemmer bra. "Pølsa" i dashbordet fra det originale NA-interiøret er tilbake

Det ser ut til å være ganske flate dørpaneler også.
Jeg synes dette interiøret har mye av den samme tidløsheten som NA har, Men selvsagt i en mer moderne utførelse.
Gleder meg til jeg får råd til denne om et par års tid (eller 20..he he)
