Page 3 of 6

Posted: 24 Mar 2005, 05:25
by Vidar
Her er en film å se på i påsken....

http://brpforum.infopop.cc/eve/ubb.x/a/ ... _on_tt.wmv

Posted: 26 Mar 2005, 01:14
by steffen
Vidar wrote:Her er en film å se på i påsken....

http://brpforum.infopop.cc/eve/ubb.x/a/ ... _on_tt.wmv
Å herregud. Hvorfor vil ingen gjøre sånt med min bil? :cry: Fy pokker å lett det så ut å montere på den superchargeren.. Som å bygge lego.

Posted: 26 Mar 2005, 02:49
by HF-mx5T
og det der er den ordentlige superchargern, ikke de små sakene som folk flest putter på. Nesten like grov som den jeg hadde i golfen den der :D

Posted: 28 Mar 2005, 00:12
by steffen
Gimme :) Som de sier på filmen: just plug and go, no cutting of factory wires.

Beklager hvis jeg sier noe feil, jeg beveger meg ut på en område hvor min kompetanse står meget svakt.

Men hvordan er det å montere for oss med 10 tommeltotter?

Posted: 28 Mar 2005, 00:19
by HansT
steffen wrote:Fy pokker å lett det så ut å montere på den superchargeren.. Som å bygge lego.
Nå skal ikke jeg påstå at det er spesielt vanskelig å montere en kompressor i bilen, men den filmen gir ikke noe som helst indikasjoner på arbeidsomfanget av en slik montering.

Dessuten, gutta på BRPerformance har gjort dette hundrevis av ganger før, og jobber 2 stk på hver sine ting helt automatisk. Som jeg har nevnt i en annen tråd, jeg brukte 2-3 dager med god tid og dobbel dobbel sjekking i forhold til manual etc når jeg monterte min. Skulle jeg gjort det idag hadde jeg nok klart det på 1/3 av tiden. Så hvis en har litt teknisk innsikt, og har brukt verktøy før, klarer de fleste det. Akkurat de med 10 tommeltotter er jeg dessverre ikke sikker klarer det... :lol:

Posted: 28 Mar 2005, 00:20
by steffen
Jeg tar gledelig turen til Stavanger for montering :mrgreen:

Posted: 28 Mar 2005, 00:25
by HansT
steffen wrote:Jeg tar gledelig turen til Stavanger for montering :mrgreen:
hehe, det kan evt. diskuteres hvis du går til innkjøp... 8)

Posted: 28 Mar 2005, 00:31
by steffen
He he, skøyer bare litt. Men med tida så frister det veldig. 17.000 kroner for 40 % power er jo interessant.

Men bremser og mye annet utstyr bør vel oppgraderes. Så det blir vel dyrere enn 17.000..

Vil motor og slikt klare så mye hestekrefter i lengden? Er jo ikke beregna for det.

Posted: 28 Mar 2005, 01:27
by kodvaag
steffen wrote: Er jo ikke beregna for det.
Jo.
Du har en turbomotor fra 323 turbo, bare at du har høyere kompresjon, og mangler turboen.

Posted: 28 Mar 2005, 03:48
by Vidar
Bilen ble levert med en ettermontert BBR turbo i England.
Og den yter 150 Hk.
steffen wrote:He he, skøyer bare litt. Men med tida så frister det veldig. 17.000 kroner for 40 % power er jo interessant.
Men bremser og mye annet utstyr bør vel oppgraderes. Så det blir vel dyrere enn 17.000..
Vil motor og slikt klare så mye hestekrefter i lengden? Er jo ikke beregna for det.

Posted: 28 Mar 2005, 16:41
by AJF
Vidar wrote:Her er en film å se på i påsken....

http://brpforum.infopop.cc/eve/ubb.x/a/ ... _on_tt.wmv
Heldig kar, han som eier den bilen :D

Posted: 28 Mar 2005, 17:42
by Vidar
AJF wrote:
Vidar wrote:Her er en film å se på i påsken....
http://brpforum.infopop.cc/eve/ubb.x/a/ ... _on_tt.wmv
Heldig kar, han som eier den bilen :D
Selv om han ikke ser så lykkelig ut..
Hvertfall ikke i forhold til de som får ødelagt bilene sine i pimp my ride..

Posted: 02 Apr 2005, 17:09
by AJF
:mrgreen: :mrgreen: I går ettermiddag/kveld monterte jeg og en kamerat kompressoren i bilen min. Monteringen gikk uten store problemer, vi begynte ved ca 1530 og var ferdig ved midnatt, kun avbrutt av en hamburgerpause.

De største probleme skulle vise seg og komme etter selve monteringen, vi sleit med å få justert tomgangen på bilen, holdt vel på en time med dette uten å lykkes. Bilen falt hele tiden ned på 500rpm og døde ut. Så vi gav opp å prøve og få til tomgangen i går, så det ble kjøring fra Drammen til Oslo uten tomgang i natt.

Viste seg at vi nok hadde vært litt trøtte når vi knotet med tomgangen i går, for etter vel 30min finjustering på tomgangsskruen i formiddag klarte jeg og få stablisert tomgangen på 950rpm :D :D

Totalt har jeg nå kjørt ca 10 mil med kompressor og det er gøy :mrgreen: :mrgreen: ved ca 4000rpm er det som om det starter en "jetmotor" og bilen virkelig skyver i fra, bunndraget på alle gir er også merkbart bedre, men jeg savner fortstt litt her. Kan hende det skyldes at jeg nå kjører med tenningen justert til 6BTDC (vil være på den sikre siden), så om ikke clutchen ryker er det ikke lenge før en eller annen form for boost controll blir innkjøpt, så jeg kan justere opp tenningen. Tror høyere tenning vil gi merkbart bedre bunndrag.

Dessverer har jeg også et lite problem, toppmainifolden på komressoren gniser såvidt mot panseret på to steder (se de to nederste bildene) ved vibrasjon. Noen som har noen tips for hvordan jeg kan løse dette. Kompressoren sitter riktig justert i fohold til løpejul osv, så foreløpeig har jeg ikke prøvd å flytte noe på denne. Hvordan er klaringen mellom kompressor og panser hos dere andre som har kompressor??

Noen bilder:
Image

Image

Image

Posted: 02 Apr 2005, 17:34
by EspenAndre
Blir dårlig jeg.... har lyst jeg og :( en vakker dag skjer det.... :D

Men hvordan er det med godkjenning av SC?
noen som har brydd seg med det? (eller prøvd i det hele tatt)

Posted: 02 Apr 2005, 17:48
by Vidar
Skal prøve å få godkjent JRSC, har en plan ;)

Har også en plan med feriepengene mine, hvis ikke skatteetaten har en plan med de :?