Ikke noe overraskelse det. De er jo seriøse så.EspenSort92 wrote:IL. er negativ til slikt....
klare park/blink lys fra ilmotorsport
Moderator: Styremedlemmer
- midget77
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 517
- Status: Offline
Hente i Sverige
Hvordan er reglene for å sende ting innen EU?
Hvis jeg har forstått riktig er det ikke toll etc på ting som sendes fra Tyskland eller England og poste restante et eller annet sted i Sverige,
Man kombinerer henting av pakken (og sparer alle disse gebyrene) med en koselig biltur og tanker litt på systemet samtidig
Hvis jeg har forstått riktig er det ikke toll etc på ting som sendes fra Tyskland eller England og poste restante et eller annet sted i Sverige,
Man kombinerer henting av pakken (og sparer alle disse gebyrene) med en koselig biltur og tanker litt på systemet samtidig

Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
'A' package
Rød, original hardtop.
- midget77
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 517
Hente varer i Sverige
Det stemmer at man kan bestille varer i England å få det sendt til Sverige uten noen ekstra avgifter, dette pga at begge landene er med i EU.
I det tilfelle vil det være momsen i avsenderlandet som er den du blir belastet med. Mao 17,5% moms som i England. Det kommer ikke svensk moms i tillegg.
Du får ikke trukket fra den engelske momsen når du gjør det slik.
Det er en sak du må sjekke opp her før du gjør en slik bestilling; det er nemlig en god del firmaer i England og ellers i det store utland som ikke sender til Poste-restante adresser.
I det tilfelle vil det være momsen i avsenderlandet som er den du blir belastet med. Mao 17,5% moms som i England. Det kommer ikke svensk moms i tillegg.
Du får ikke trukket fra den engelske momsen når du gjør det slik.
Det er en sak du må sjekke opp her før du gjør en slik bestilling; det er nemlig en god del firmaer i England og ellers i det store utland som ikke sender til Poste-restante adresser.
Thorvald
'A' package
Rød, original hardtop.
'A' package
Rød, original hardtop.
-
- 2000 RPM
Kan man ikke bestille poste restante til Strømstad, men fakturere til en norsk adresse? På den måten trekkes engelsk mva fra, men ingen moms legges til ettersom varen ikke forlater EU.
Dette forutsetter at man smugler varen inn i Norge, men det er det sikkert mange som ikke har noen betenkligheter med
Har ikke prøvd dette selv, ettersom det er lite aktuelt å hente varer i Strømstad når man bor på vestlandet.
Dette forutsetter at man smugler varen inn i Norge, men det er det sikkert mange som ikke har noen betenkligheter med

Har ikke prøvd dette selv, ettersom det er lite aktuelt å hente varer i Strømstad når man bor på vestlandet.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Vis man bor i haugesund, hvorfor ikkje bare ta båten over til england, hente den selv.. poste restanse på nærmeste postkontor i england.. er ofte slike billig turer til england med fjordline,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Parklys: 68 € x 8 = 544Jonaldo wrote:Jeg trenger også nye lykter etter et mislykket inngrep i går.......
Hva kommer prisen egentlig på for et par lykter ferdig levert på døra?
Har en kompis i USA, så hvis feks MOSS har disse er det grei deal for meg:)
Frakt: 20 € x 8 = 160
704 x 1,25 = 880
+ Tollbegyr på 174 kroner (Dette er fra min erfaring).
Totalt: 1054 cirka. Da må du hente de selv på posten..
Desverre så har ikke moss disse blanke lyktene. Kun OEM miata lykter, og de er ikke noe spesielt fine.
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Jeg betalte 680 kroner hos ILmotorsportfor et par lykter inklusive frakt.
Så blir det vel litt toll om jeg ikke slipper unna slik jeg har pleid å gjøre tidligere.
Venter i spenning på at postmannen skal komme
Så blir det vel litt toll om jeg ikke slipper unna slik jeg har pleid å gjøre tidligere.

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Ikke så galt det. Du må nesten smøre deg med tålmodighet. Tar opptil 2 uker før du har lyktene i din hule hånd.mojo-91 wrote:Jeg betalte 680 kroner hos ILmotorsportfor et par lykter inklusive frakt.
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Ja de sendes med vanlig "german post", så da tar det vel sin tid.... Jeg får leve med den knuste lykten min så lenge. Det er et stort hull i den etter en eller annen idiots tilhengerfeste. Takk og pris for gaffa-tapesteffen wrote:Ikke så galt det. Du må nesten smøre deg med tålmodighet. Tar opptil 2 uker før du har lyktene i din hule hånd.mojo-91 wrote:Jeg betalte 680 kroner hos ILmotorsportfor et par lykter inklusive frakt.

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /