Page 3 of 5
Posted: 10 Jan 2006, 17:19
by Kusk1
Altså dette har vært faren min sin bil da.. hehe. jeg hadde nok ikke funnet meg i at det smalt så tidlig nei.. Men faren min har hatt den i ca, 1,5 år..
Noen som vet hva man trenger for å flytte over veiva til den andre motoren ?
Posted: 10 Jan 2006, 18:36
by glaibilenmin
Ny type veiv i short nose motor?
Posted: 10 Jan 2006, 19:02
by Kusk1
Hei..
Dette gjelder en 91' motor med den nye veiva, og en 93' miata motor som denne skal i !
Posted: 10 Jan 2006, 19:40
by glaibilenmin
Da er vet vel hovedsakeli å bytte lagera som kan vær lurt...
Men Har den veiva fått noe skader av det knuste lageret?
Vist ikke kan jo det vær nok å bytte lageret selv om det nok er det beste å bytte alle ja
Posted: 10 Jan 2006, 20:04
by HF-mx5T
om man først demonterer så mye. bytt alle lager.. de er ikke så dyre.. bare pass på å få rett dim. og kanskje måle opp klaringer for sikkerhets skyld..
Posted: 10 Jan 2006, 21:53
by Kusk1
ok. Jeg skal forklare dette på en enkel måte:
I bilen min står det en motor med den nye typen veiv... Toppen og sylinderveggene er ødelagt, men veiva er like hel.. Denne kaller vi Henrik
I den motoren jeg kjøpte er veiva skadet og mangler lagere, men alt det andre er ok. Denne kaller vi Erik
Jeg skal bruke Erik med Henrik sin veiv. Samtidig tenkte jeg å bytte noen lagere siden Erik har ett annet slitemønster etter sin egen veiv en henrik sin veiv har..
Noen som kan lage en liste over hvilke lagere jeg trenger slik at disse kan bestilles ??
Posted: 01 Feb 2006, 18:08
by Kusk1
Dette blir bare bedre og bedre, tok sylinderlekkasjetest på den "nye" motoren i dag og fant ut at det var "bare" 70%-80% prosent sylinderlekkasje på 2 av 4 hull...
Må vel finne enda en motor nå da....
Posted: 02 Feb 2006, 12:36
by Pacmania
mulig man kan hone blokka og bytte til annet dim på stempelringer..
Posted: 02 Feb 2006, 15:29
by Vidar
Hvorfor ikke borre blokka 2mm og få tak i stempel fra FM med komp på 1:11 ??
Posted: 02 Feb 2006, 17:45
by Kusk1
Har tenkt på å borre osv. men dette blir vel DYRT!?
HVor får man isåfall tak i slike stempler ?? Jeg prøvde forresten å helle olje ned i sylinderne og ta enda en lekkasjetest, det fiser ut av både innsug og eksosmanifoild, så feilen ligger vel i toppen..
Har funnet en motor til salgs i Oslo, men den koster f*** meg 7000kroner.. Det er en motor som har gått 120.000km..
Jeg trodde de kødda først jeg.. Blodpris spør du meg, spesielt når man tenker på en 1.6liter 4cyl motor.
Posted: 02 Feb 2006, 18:27
by Mazdafreaks
Stempler selger på sarpsborg motor, eg fikk en pris på 695 pr stk, og dette var med ringer osv, de borrer også. fikk pris på boring på auto23 i bergen til kroner 1800,
Posted: 05 Feb 2006, 13:37
by Kusk1
ok, skjønner..
Tror det blir motor fra Ebay. Har funnet ut at det blir dyrt å borre, skifte stempler, overhale topp osv...
Posted: 05 Feb 2006, 13:40
by friskus
frakt på motor fra ebay da? betale i gullbarer?
Posted: 05 Feb 2006, 14:00
by Mazdafreaks
Sjøfrakt fra
www.magnum.no er vel ikkje så gale, har selv vurdert dette da eg kom over en trimmet 1,8 tidligere på ett forum,,
Posted: 05 Feb 2006, 14:05
by friskus
kikka litt på prisen fra magnum.. Altså uansett hvor mange kilo under 300 kg så koster det det samme med sjøfrakt eller har jeg missforstått?