Page 3 of 5

Posted: 10 Jan 2006, 17:19
by Kusk1
Altså dette har vært faren min sin bil da.. hehe. jeg hadde nok ikke funnet meg i at det smalt så tidlig nei.. Men faren min har hatt den i ca, 1,5 år..

Noen som vet hva man trenger for å flytte over veiva til den andre motoren ?

Posted: 10 Jan 2006, 18:36
by glaibilenmin
Ny type veiv i short nose motor?

Posted: 10 Jan 2006, 19:02
by Kusk1
Hei..

Dette gjelder en 91' motor med den nye veiva, og en 93' miata motor som denne skal i !

Posted: 10 Jan 2006, 19:40
by glaibilenmin
Da er vet vel hovedsakeli å bytte lagera som kan vær lurt...
Men Har den veiva fått noe skader av det knuste lageret?
Vist ikke kan jo det vær nok å bytte lageret selv om det nok er det beste å bytte alle ja

Posted: 10 Jan 2006, 20:04
by HF-mx5T
om man først demonterer så mye. bytt alle lager.. de er ikke så dyre.. bare pass på å få rett dim. og kanskje måle opp klaringer for sikkerhets skyld..

Posted: 10 Jan 2006, 21:53
by Kusk1
ok. Jeg skal forklare dette på en enkel måte:

I bilen min står det en motor med den nye typen veiv... Toppen og sylinderveggene er ødelagt, men veiva er like hel.. Denne kaller vi Henrik :)

I den motoren jeg kjøpte er veiva skadet og mangler lagere, men alt det andre er ok. Denne kaller vi Erik :)

Jeg skal bruke Erik med Henrik sin veiv. Samtidig tenkte jeg å bytte noen lagere siden Erik har ett annet slitemønster etter sin egen veiv en henrik sin veiv har.. :D

Noen som kan lage en liste over hvilke lagere jeg trenger slik at disse kan bestilles ??

Posted: 01 Feb 2006, 18:08
by Kusk1
Dette blir bare bedre og bedre, tok sylinderlekkasjetest på den "nye" motoren i dag og fant ut at det var "bare" 70%-80% prosent sylinderlekkasje på 2 av 4 hull...

Må vel finne enda en motor nå da.... :(

Posted: 02 Feb 2006, 12:36
by Pacmania
mulig man kan hone blokka og bytte til annet dim på stempelringer..

Posted: 02 Feb 2006, 15:29
by Vidar
Hvorfor ikke borre blokka 2mm og få tak i stempel fra FM med komp på 1:11 ??

Posted: 02 Feb 2006, 17:45
by Kusk1
Har tenkt på å borre osv. men dette blir vel DYRT!?

HVor får man isåfall tak i slike stempler ?? Jeg prøvde forresten å helle olje ned i sylinderne og ta enda en lekkasjetest, det fiser ut av både innsug og eksosmanifoild, så feilen ligger vel i toppen..

Har funnet en motor til salgs i Oslo, men den koster f*** meg 7000kroner.. Det er en motor som har gått 120.000km..

Jeg trodde de kødda først jeg.. Blodpris spør du meg, spesielt når man tenker på en 1.6liter 4cyl motor.

Posted: 02 Feb 2006, 18:27
by Mazdafreaks
Stempler selger på sarpsborg motor, eg fikk en pris på 695 pr stk, og dette var med ringer osv, de borrer også. fikk pris på boring på auto23 i bergen til kroner 1800,

Posted: 05 Feb 2006, 13:37
by Kusk1
ok, skjønner..

Tror det blir motor fra Ebay. Har funnet ut at det blir dyrt å borre, skifte stempler, overhale topp osv...

Posted: 05 Feb 2006, 13:40
by friskus
frakt på motor fra ebay da? betale i gullbarer? :P

Posted: 05 Feb 2006, 14:00
by Mazdafreaks
Sjøfrakt fra www.magnum.no er vel ikkje så gale, har selv vurdert dette da eg kom over en trimmet 1,8 tidligere på ett forum,,

Posted: 05 Feb 2006, 14:05
by friskus
kikka litt på prisen fra magnum.. Altså uansett hvor mange kilo under 300 kg så koster det det samme med sjøfrakt eller har jeg missforstått?