Page 3 of 3

Posted: 14 Jan 2006, 23:52
by MeSs
Får håpe dere har rett gutta :) Skal forhåpentligvis åpne imorra og se etter..
Åssen er det med pakninger og sånt når jeg tar av toppdekslet? og når jeg skal skru det på igjen? nm og rekkefølge??
MVh
Marius

Posted: 20 Jan 2006, 21:45
by Kusk1
Hei på deg !

Skjedde omtrent akkurat det samme med meg.. Føler med deg...

Kjøpte en ny motor med defekt veiv. Skrur på kveldene nå. håper det løser seg for begge 2..

JEG VIL UT Å DRIFTE !!!!!!!

Toppdekselet skrur man til som en topp, starter i midten og skrur deg utover i stjernerekkefølge.. En pekepinn pleier å være 8-10NM.. Det går helt fint å ta det på feelingen. Skru til det sitter fast, men ikke for hardt. Pakningen bør byttes !

Posted: 20 Jan 2006, 22:43
by MeSs
Hei!
Har pratet med Harald igår, han sa at det ikke var mulig å bøye veivtappen på 1.8 NA'er, så håper han har rett... :) han sa at reimhjulet nederst var todelt, og at det satt en pakning imellom der, som muligens var slitt bort..
Så no venter bilen på ny regreim, og no "godis" fra england :)

Posted: 21 Jan 2006, 00:04
by Fred
MeSs wrote:Får håpe dere har rett gutta :) Skal forhåpentligvis åpne imorra og se etter..
Åssen er det med pakninger og sånt når jeg tar av toppdekslet? og når jeg skal skru det på igjen? nm og rekkefølge??
MVh
Marius
http://www.miata.net/garage/valvecover/index.html

Posted: 21 Jan 2006, 12:06
by HF-mx5T
mess, skru frahverandre litt så ser du fort hva som skjer