Megasquirt-tråd

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Dr_J
500 RPM
500 RPM
Posts: 63
Joined: 25 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 902
Location: Lørenskog
Status: Offline

Post by Dr_J »

Rister litt liv i denne tråden. Er det noen her inne som har bygget Megaspuirt og vil dele erfaringer?
Tenkte å blåse støvet av loddebolten og handle inn deler i løpet av høsten.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Mener Banzaibaggen kjører/kjørte med MS. Kan evt. sende han en pm eller om han svarer her.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

Banzai kjører med MS nå ja. Pjatta om det på Fornebu på forrige møte.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 576
Joined: 28 Feb 2007, 01:00
Medlemsnummer: 670
Location: Solbergelva
Status: Offline

Post by Banzaibaggen »

Jeg kjører med MS ja. Bygde den ikke selv da jeg syns det er helt genialt med PnP :D. Skal du bygge selv nå vil jeg anbefale deg å se nærmere på DIYPnP som er bygd på den seneste teknikken og koster ikke mye mere en ett vanlig MS byggesett. Sett deg ned noen kvelder og les her: http://www.miataturbo.net/forum/f18/ Ikke la deg skremme av sjargongen der :D, de er veldig kunnskapsrike og forlanger bare at før man spørr dumme spørsmål får man sette seg inn i materien. Jeg har ikke brukt bedre sprut før og jeg har erfaring med flere så sett deg inn i materien og ha det morro :D.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
User avatar
Dr_J
500 RPM
500 RPM
Posts: 63
Joined: 25 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 902
Location: Lørenskog
Status: Offline

Post by Dr_J »

DIYPnP ser sikkelig bra ut. Mye trolig at jeg går for den, blir mindre hodebry da. Nå har jeg Greddy-kit med custum downpipe og 2,25" eksos, luft-til-vann intercooler, Vortech Fuel Pressure Regulator (standard Greddy-kit). Ellers er alt orginalt.
Vil ha datasprut for å få litt mer hester så klart, men også for å få vekk luftmengdemåleren. Må ha litt orden i motor-rommet :) Nye dyser må også til, hvor store vet jeg ikke ennå. Her kan jeg trenge noen råd.
User avatar
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 576
Joined: 28 Feb 2007, 01:00
Medlemsnummer: 670
Location: Solbergelva
Status: Offline

Post by Banzaibaggen »

Dr_J wrote:DIYPnP ser sikkelig bra ut. Mye trolig at jeg går for den, blir mindre hodebry da. Nå har jeg Greddy-kit med custum downpipe og 2,25" eksos, luft-til-vann intercooler, Vortech Fuel Pressure Regulator (standard Greddy-kit). Ellers er alt orginalt.
Vil ha datasprut for å få litt mer hester så klart, men også for å få vekk luftmengdemåleren. Må ha litt orden i motor-rommet :) Nye dyser må også til, hvor store vet jeg ikke ennå. Her kan jeg trenge noen råd.
Hiv på noe 550 dyser så har du nok drivstoff selv når du bestemmer deg for en større turbo :).
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Vi lodda en MS fra bunnen av for noen år siden.

Null problem det, trivielt å gjøre.
Lønner seg å kjøpe stim-kit og, da monteringsmanualen bruker denne hele veien gjennom monteringen for å teste at ting fungerer som det skal.

Utrolig artig prosjekt forøvrig.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Post Reply