Page 3 of 3
Posted: 08 Oct 2007, 15:18
by steffen
friskus wrote:Jeg er vel opprinnelig Honda fan. Jeg kommer nok til å gå tilbake til honda igjen så fort lommeboka tillater kjøp av en Type-R maskin, nsx eller s2000.
(Om det ikke blir en italiensk reser av typen lotus.)
Har du røykt sokkene dine mann?
Lotus er jo engelsk.
Posted: 08 Oct 2007, 16:06
by biXen
Sånn personlig synes jeg Mazda sin styrke er at de lager pene biler med bra design som likevel er litt anonyme. Var også en god grunn til at jeg likte Audi før de ble gubbebiler som Mercedes og BMW nå

Jeg har ikke noe behov for å utlyse min status med merket, kan heller gjøre det med at bilen bare er kul isåfall. Kanskje litt feil å si når man kjører cab da

Posted: 08 Oct 2007, 16:08
by kodvaag
Var innom Mazdas karosseriverksted for en drøy måned siden. Der stod de og pusset rust av innvendig fals på alle dørene på en halvannet år gammel Mazda 6.
Endelig er Mazda blitt like gode som Mercedes!

Posted: 08 Oct 2007, 16:21
by EspenAndre
dette med rusten på 6'ern er jo kjent, men regner med de retter det opp så fort de oppdager det...
MX-5 gjør jo ikke akkurat så mye av seg som andre biler i samme kategori, og det er vel noe av det som gjør den så pop

Posted: 08 Oct 2007, 16:56
by JG
En sportsbil som får fram smilet er jo kanskje det viktigste

Uavhengig av merke. Har kjørt karman ghia med 44hk og aldrig kost meg mer. De siste 5 åra har jeg kjørt 911 med 300hk+ og nå kjører j mx5 igjen , og smiler enda

Posted: 08 Oct 2007, 23:10
by friskus
steffen wrote:friskus wrote:Jeg er vel opprinnelig Honda fan. Jeg kommer nok til å gå tilbake til honda igjen så fort lommeboka tillater kjøp av en Type-R maskin, nsx eller s2000.
(Om det ikke blir en italiensk reser av typen lotus.)
Har du røykt sokkene dine mann?
Lotus er jo engelsk.
Hehe, skriveleif. Dreiv å tenkte på ferrari i hodet mitt, noe som ikke er noe realistisk mål i dette stadiet av livet. Men tydeligvis ble det en blanding av italienske fantasier og lotus. hehe.
Posted: 09 Oct 2007, 10:12
by Hauk
Mazdafanboy er jeg vel ikke, men jeg har utelukkende positive erfaringer med merket. MX-5en er fjerde Mazdaen i mitt eie (har hatt 2 stk 929er og én MX-6), ellers har jeg vært innom Fiat, Opel, Nissan og Porsche i løpet av de 18 åra jeg har hatt lappen. I tillegg har man jo vært innom X antall andre biler via familie og venner, så noe erfaringsgrunnlag har man jo opparbeidet seg.
Inntrykket mitt er at Mazda er bunnsolide og enkle (på godt og vondt) biler. Jeg har aldri vært interessert i gadgets og duppeditter på bilene mine - jo mindre fjas jo bedre. Fordi alt ryker til slutt. Dessuten er det bare dau-vekt.
Så MX-5en er helt perfekt for meg nå. Jeg har hatt biler som har disintegrert foran øynene mine pga rust (spesielt Fiaten, en 1978 131 Mira Fiori og en 1982 929 HB) - derfor er jeg lettere hysterisk mtp dette nå. Holder jeg MX-5en rustfri ser jeg ingen grunn til at denne ikke skal kunne farte på svingete sommerveier de neste 20-30 åra.
Men jeg trenger ei stasjonsvogn i tillegg nå... og det begynner å haste litt.
Posted: 09 Oct 2007, 11:29
by arildh
Hauk wrote:
Men jeg trenger ei stasjonsvogn i tillegg nå... og det begynner å haste litt.
Say no more:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 47Ku074126
EDIT: Eh... det var jo ikke stasjonsvogn....
Posted: 09 Oct 2007, 12:06
by Hauk
Sant, men jeg har trykka på den der etpar ganger idet siste.
De offisielle effekt-tallene er visstnok for lave. Den har 260 hk på hjula.