biXen wrote:
Enig i første. Enig i andre. Enig i tredje hvis hele speedo er skiftet, men det kan vel også bare være at skivene er skiftet og bilen er kjørt 89000 MILES og selger ikke vet dette? Han kan jo være "lurt" av selgeren før. Med andre ord vet vi veldig lite av dette, og du går langt i å si at det er snusk. Jeg synes også det er rart at ikke han har reagert på dette isåfall, men vet jo ikke hva han vet.
Men da er vi jo ganske enige.
Hvis bare skivene er skiftet så har bilen gått over 140.000.
Hvis hele speedometeret er skiftet så har man ikke peiling på hvor langt bilen har gått.
Hvis du skulle kjøpe en leilighet på 160m2 så ville du vel bli litt sur hvis den viste seg å bare være på 100m2 ?
biXen wrote:DET er det med dine innspill jeg reagerer på, at ikke alle kort er på bordet her er jeg enig i. Hvis jeg var interessert i bilen hadde jeg enkelt og greit sagt at jeg gikk utfra at det var miles og mine bud blir deretter osv. Og selvsagt sørge for at motor osv. ikke er triksa med.
Jeg skjønner ikke hva du reagerer på ?
Mener du at en kjøper "enkelt og greit skal gå utfra at det var miles".
Nei, det mener du ikke ??
biXen wrote:Men du gjør jo dette til en stor svindel sak, noe vi rett og slett ikke vet en dritt om. Men å få fakta på bordet er vel uansett bra for de som vurderer å kjøpe den. Jeg synes jo den var overprist til å begynne med så jeg hadde vel rett uansett

Men jeg har ikke noe spesiell interesse i dette, så jeg har sagt mitt.
Jeg har ikke sagt at det er en stor svindelsak.
Jeg sier (som deg) at det er underlig at ikke selger har reagert, men gjør et stort poeng av at bilen "bare har gått" 89.000 km.
En som selger en såpass dyr ting som en bil har et ansvar for å gi korrekte opplysninger om det han/hun selger.
Erik