Page 3 of 4

Posted: 06 Oct 2008, 23:25
by SweetMX5
får se til helga pusen om kneet er bedre :) kan prøve forsiktig liten tur.. dersom jeg får montere ekstra sett brems og clutch!

Posted: 06 Oct 2008, 23:28
by jeaste
Ett ekstra sett! nei nei! jeg liker å ha styringa... :twisted:
syns det er alt for mange sivile politier her nede!
How fast can i go.... :twisted:

Posted: 06 Oct 2008, 23:30
by SweetMX5
tja. på sverige viste jo nåla tett opp til 200? med meg og andré altså... med sistnevnte bak rattet... jada..

Posted: 06 Oct 2008, 23:39
by jeaste
Da er jo saken klar! men jeg må ha litt penger først så jeg kan overbevise meg selv med bensinbruket..

Kanskje jeg får enda mer lyst til å kjøpe meg en lik en og JA jeg skal ha kompressor :twisted:

Posted: 06 Oct 2008, 23:49
by mussa
jeaste wrote:Da er jo saken klar! men jeg må ha litt penger først så jeg kan overbevise meg selv med bensinbruket..

Kanskje jeg får enda mer lyst til å kjøpe meg en lik en og JA jeg skal ha kompressor :twisted:
Bensinforbruket på MX5 er ikke det værste for å si det pent, det fant jeg ut den harde veien med Subaruen, det er bensinFORBRUK!! :)
-Løp å kjøp! ;)

Posted: 07 Oct 2008, 14:05
by jeaste
Gamle bilen til Sweet brukte mer enn nok bensin sist jeg brukte den, uten at han satt på..... men den er ikke SÅ ille, kjørt sierra en stund og den var IKKE snill

Posted: 07 Oct 2008, 16:16
by mussa
Hehe.. Har hatt to Weber-gasser-Sierra`r selv, og de er ikke snille nei.. Tap tap situasjon det der, bruker mye bensin samtidig som den ikke går bra.. Hehe..
Er vel ikke noen umulighet å få en kompressormata/turbo-mx5 til å gå på godt under literen ved vanlig kjøring?? Er gassen i bånn fra start til mål bruker den selvsagt en del.. :mrgreen:

Posted: 07 Oct 2008, 17:04
by glaibilenmin
dei enkle løsninger for å gi ekstra bensin ved trimming fører ofte til noe høgt forbruk. kjører du med full justerbar ecu så blir ofte forbruket mindre på normal kjøring

Posted: 07 Oct 2008, 17:09
by jeaste
aha!
Jeg mener at gamle bilen til Sweet var ganske original motormessig... kjørte den flr han stappa turboen oppi.

Lurer på hvor trangt det egentlig blir å skru på 1.8 m kompressor jeg!?
Sweet kan jeg låne bilen din? skal bare teste ut om det er trangt i motorrommet... :twisted:

Posted: 10 Oct 2008, 14:37
by jeaste
jeg har sett litt på de diverse modellen... msm er fiin og liker na veldig godt... men hva er de tekniske forskjellene på dem?
Kanskje et dumt spm for noe men jeg er her for å lære, så er heller dum i 5 minutter enn å være uviten eller usikker :shock:

Posted: 10 Oct 2008, 17:01
by glaibilenmin
msm har jo som kjent turbo orginalt fra fabrikk. den er og veldi lett å skremme opp en del. den har også torsen diff og 6 trinnskasse+ det stiveste chassiet. (samme som sport fra 2001).

Posted: 13 Oct 2008, 20:57
by Steinar
Pirke,pirke,pirke:
MSM har ikke Torsen diff, men lamell diffbrems.
Mazda sluttet med Torsen på MX5/Miata rundt 2003, så de siste NBFL og MSM (og RX8) har en lamell diffbrems hvor en silikonolje mellom lamellene skifter viskositet fra lett flytende til "grøt" ved en moderat temperaturstigning, dvs når et hjul spinner.
Maks. sperrevirkning på disse montert i MX5/Miata er ca 33%.
Nok en gang: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... ght=#71140

Steinar

Posted: 13 Oct 2008, 21:00
by jeaste
Takker for det Steinar. Skal få undersøkt og lett litt jeg nå. Så får vi se hvoran det går :)

Posted: 13 Oct 2008, 21:05
by Miatapowers
mussa wrote:Hehe.. Har hatt to Weber-gasser-Sierra`r selv, og de er ikke snille nei.. Tap tap situasjon det der, bruker mye bensin samtidig som den ikke går bra.. Hehe..
Er vel ikke noen umulighet å få en kompressormata/turbo-mx5 til å gå på godt under literen ved vanlig kjøring?? Er gassen i bånn fra start til mål bruker den selvsagt en del.. :mrgreen:
0.63-0.68 brukte min etter noen timer med justeringer, men klart den brukte mer om man flyttet fjøla ned i gulvet, klarer ikke noe særlig lavere forbruk nå kontra da med supercharger, virker som eg hadde funnet det laveste,

Posted: 13 Oct 2008, 21:16
by glaibilenmin
iht flyin miata har msm torsen.