Page 3 of 13

Posted: 02 Jul 2008, 23:06
by uggla
Kan jo legge ut et bilde av mine nye Magne-Kåre jeg har glemt å fortelle dere om:


Image


Merka ikke mye forskjell på kjøringa. Men de kjennes ut som mye bedre kvalitet enn de gamle som ihvertfall har stått på bilen i 25000 km. Kan ikke skade å bytte ihvertfall. :)

Posted: 04 Jul 2008, 01:23
by uggla
Fikk kjørt litt med den nye front airdam'en i går; Den funker faktisk!
Altså, selvfølgelig ser den jo "killer" ut, men den gjør jobben sin og.
Bilen ble mye mer rolig i motorveihastigheter. Den ble liksom mer retningstabil og ikke så nervøs som den kunne være før.

Front Airdam anbefales!

Posted: 04 Jul 2008, 08:20
by 2re
Hvor mye måtte du ut med for AirDam´en fra GoodWinRacing? Du lakket den selv?

Fin bil! :)

Posted: 04 Jul 2008, 08:37
by Hauk
uggla wrote:Fikk kjørt litt med den nye front airdam'en i går; Den funker faktisk!
Altså, selvfølgelig ser den jo "killer" ut, men den gjør jobben sin og.
Bilen ble mye mer rolig i motorveihastigheter. Den ble liksom mer retningstabil og ikke så nervøs som den kunne være før.

Front Airdam anbefales!
Samme opplevde jeg. I tillegg skal den i teorien minske drivstoff-forbruket; mindre luft under bilen (som lager drag). Rene kinderegget!

(Felles for alle disse bluemotion-variantene som spys ut for tiden (VW, MB etc) er jo de alle er senket, og gjerne med etpar ekstra plater under - som en av mange faktorer for å få ned forbruket)

Pris: Jeg kjøpte min for to år siden, da dollaren fortsatt var verdt litt mer enn monopol-penger, og jeg tror jeg kom på tett oppunder 2 lapper inkl. frakt og moms. (Kun den i pakka) Ikke spesielt billig, men alt det andre er jo så billig til disse bilene, så man klarer å koste på seg litt ekstra i ny og ne. :)

Min kom ferdig primet (sort/veldig mørk grå), og jeg satt den bare rett på.

Posted: 04 Jul 2008, 09:12
by uggla
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -1135.html

Der er'n. Med dagens "hyggelige" $ kurs snakker vi vel om drøye 1600,- inkl frakt og moms og toll og avgifter. Men når det gjelder frakta så er det jo best å "fylle" opp sendinga så frakta ugjør minst mulig av totalsummen i prosent... Sånn tenker jeg ihvertfall, selv om det er farlig....

Men du kan jo slenge på en JR-Cai og noen stag? Det er alltid moro.


Og nei, jeg har ikke lakka den. Tror ikke jeg skal gjøre det heller... Jeg ser for meg at det kan være vanskelig å holde denne delen unna alskens uhumskheter. Noen som har erfaringer?

Hardtopen derimot...den har jeg planer for... (Jeg har en sånn første generasjons matt svart en.)

Posted: 04 Jul 2008, 09:20
by mojo-91
Enig med uggla. Hvis kanalene dine fortsatt er svarte (som originalt) så matcher den sort air-damen perfekt. Har du derimot lakkerte kanaler så ville jeg nok gitt leppa litt lakk :wink:

uggla: har forresten fått jr-caien nå. Har foreløpig bare montert termostat-spaceren og wiret om airbaksensoren. Men til helgen skal det mekkes. Ser ganske oversiktelig ut :D

Posted: 06 Jul 2008, 21:41
by uggla
Noen bilder fra hytta på Golsfjellet:

Image

Image


Kan forøvrig benytte sjansen til å nevne mine relativt nye Goodyear Egle F1 GDS3.
Jeg fikk testa dem ordentlig for første gang på våt føre på vei hjem i dag.
De viste seg å fungere veldig bra. Satt veldig godt, måtte ha ordentlig horn i panna for å logre med halen... :P
De vant bla. annet en test i Car and Driver hvor dekkene utmerket seg nettopp med festet på vått. De er gode på tørt og altså...
Mønsteret ser ut til å være ganske aggressivt mtp. å lede vekk vann ihvertfall:

Image

Jeg kjenner for øvrig at 195 dekk er mer harmonisk på denne bilen og felgene (6,5") sammenlignet med 205 dekka jeg hadde før.
Er vel som arildh sier i en annen tråd at dekksidene får gjort jobben sin når dekka ikke er for breie ifht. felgen.
Altså 195+6,5"= Gull.

Posted: 04 Aug 2008, 11:38
by uggla
Har siden sist installert en slik:

http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 63b64d7da7

Det fordret en slik:

http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 63b64d7da7

Men etter litt frem og tilbake. Kom vi da i mål. Bilder kommer.

Resultatet ble mye bedre styrerespons. Strammet absolutt opp.
Anbefales. Var ikke spesilt dyrt heller og med den lille spylevæsketanken sparer jeg vel noen gram og... :D

Posted: 11 Aug 2008, 20:54
by uggla
Sweet....

Image


PS. "Låner" denne. Takk til TSW fotograf.

(Kan noen si ifra hvis detta blir feil?...)

Posted: 11 Aug 2008, 21:19
by TurboLag
Ser ikke hvorfor det skulle være feil :wink:

Det var INGEN som var så gøy å se på på bana i går, satsa godt for å si det mildt! :D

Posted: 11 Aug 2008, 22:05
by uggla
Takk, takk. :oops:
Var nok litt overtent der ett par ganger ja.... :D

Posted: 11 Aug 2008, 22:53
by Rudolf
uggla wrote:Takk, takk. :oops:
Var nok litt overtent der ett par ganger ja.... :D
Supert bilde av en kjempefin bil :)

(Er nok tett på et kjevebrudd hos sjåføren her også....)

Erik

Posted: 12 Aug 2008, 09:31
by mojo-91
hei uggla....ser bra ut dette her. Ser ut til at du har fått deg skikkelig eksosanlegg også? 8)

Posted: 16 Aug 2008, 19:02
by uggla
Noen nye bilder av bilen:

Image

Fornøyd nå, Rudolf?
Endelig fikk jeg skiltet på en bedre plass. Måtte kutte staget mellom "vinklene" med vinkelsliper. Men det gikk da til slutt.

Slik er det festet:

Image


Ellers er stab-stag og panserløftere montert samt liten spylevæsketank pga. staget.

Image


Ellers så fant jeg denne på danskebåten i sommer og bør være en advarsel til dere alle:

Image

Spesielt til Inglar... :D

Posted: 16 Aug 2008, 19:16
by uggla
Joda Mojo-91(89?).

Nytt eksosanlegg er på plass. Ble et Simons Sport Cat-back.
Gamleherket røyk jo midt i fellesferien. Kunne ikke vente på et premium-anlegg fra USA da... :(

Jeg hadde sikla litt på Roadstersport-anlegget til Good-Win men når det er sagt ble dette veldig greit og.
Fin lyd og ikke for mye. Rustfritt og så det holder vel en stund. 4100,- fra Sørensen og Balchen.

Det er det fine med Auto85. Det er bare å ta med deler så setter de dem på. Det er ikke så mange verksteder som lar deg gjøre det. :)