Page 3 of 4
Posted: 19 Aug 2008, 14:46
by biXen
Mazdaspeed har ihvertfall senkesett og masse til flere av bilene.
Blir litt for dumt å argumentere med at man betaler for 30hk mer som man ikke kan modifisere. Du kan tyne 100 hester til ut av den motoren uten særlig synlige endringer og den er lovlig med turbo.
Skal du gjøre noe med en 01 sport så har du noe som i utgangspunktet har 6 gir og absolutt ikke trenger 6 gir kontra 5, og en turbo vil aldri bli godkjent likevel og evt. senkesett må også her være TUV og gudene vet hva

Posted: 19 Aug 2008, 15:13
by arildh
Holder det med 250hk/Orginal turbo så er MSM bra.
Etter det kan man liksågodt ha en NB sport da alt MSM relatert i motorrom må byttes uansett.
Posted: 19 Aug 2008, 16:33
by BAE
Original MSM med manuell boost controller er genialt. 210 hk ved behov (99,9% av tida). 8,5 psi og 180 hk dersom noen skulle bry seg med bilen din.
Posted: 19 Aug 2008, 23:27
by mussa
arildh wrote:Holder det med 250hk/Orginal turbo så er MSM bra.
Etter det kan man liksågodt ha en NB sport da alt MSM relatert i motorrom må byttes uansett.
Litt smågreit at det står turbo i vognkortet også da...

Posted: 19 Aug 2008, 23:32
by Miatapowers
Tja er fort gjort at feks originale turbobiler må inn til test også, så faren er det, er så mange så tror at man kan trimme turbobiler hinnsides, men de har da samme reglene å forholde seg til. å en turbobil er lettere å trimme, og dette vet myndighetene om, så eg ville valgt en sport med supercharger, en supercharger skrur man av på en halvtime, og er sikkert nok power for de fleste,
Posted: 20 Aug 2008, 08:13
by inglar
mussa wrote:arildh wrote:Holder det med 250hk/Orginal turbo så er MSM bra.
Etter det kan man liksågodt ha en NB sport da alt MSM relatert i motorrom må byttes uansett.
Litt smågreit at det står turbo i vognkortet også da...

Det er denne jeg vil sette størst pris på ja

Er ikke alle ved en kontroll som ser forskjell på en original turbo og en som er noe større så det vil kanskje være lettere å slipe unna.
Posted: 20 Aug 2008, 10:46
by arildh
inglar wrote: Er ikke alle ved en kontroll som ser forskjell på en original turbo og en som er noe større så det vil kanskje være lettere å slipe unna.
Tja.. spørs om ikke man får noen spørsmål om det tyter ut en slik en:
i stedet for orginal:

Posted: 20 Aug 2008, 16:00
by inglar
Får bare møkke til den nye litt så ser en ikke forskjell

Posted: 20 Aug 2008, 19:32
by indahla
Jeg ser ikke forskjell

Posted: 20 Aug 2008, 22:37
by B1ackBoX
Er ikke det der standardutrustning på Mx5'n
Hey! Noen har rappa min.

Posted: 20 Aug 2008, 23:43
by inglar
indahla wrote:Jeg ser ikke forskjell

Da får du jobben med å sjekke min

Posted: 20 Aug 2008, 23:49
by mussa
inglar wrote:indahla wrote:Jeg ser ikke forskjell

Da får du jobben med å sjekke min


Din lille

.. Hehe..
Posted: 21 Aug 2008, 00:17
by uggla
Er ikke det den doble fustasjforkoblingsopphengeren?

Posted: 21 Aug 2008, 01:34
by DrHolm
er bare en dings som holder eksosen fast til motoren.
båker gjør den og, totalt unødvendig..
tror nesten vi sku fått til no [ironi][/ironi] bokser her.

Posted: 21 Aug 2008, 16:10
by inglar
Jeg tok den jeg
