Page 26 of 75

Re: Beverly

Posted: 30 Apr 2010, 20:24
by Kolbotn
Ser veldig bra ut Erik, den kledde chaparall felgene mye bedre enn jeg trodde:D

Re: Beverly

Posted: 30 Apr 2010, 21:17
by Rudolf
Kolbotn wrote:Ser veldig bra ut Erik, den kledde chaparall felgene mye bedre enn jeg trodde:D
Jeg tror det blir bra med det røde interiøret.
Nå har jeg omsider fått tak i bilder av forbildet:
Eunos R2 limited: http://www.mx5oc.co.uk/forum/forums/t/15129.aspx

Det er et større innslag av sort i R2-interiøret (i forhold til LE).
Jeg synes det er stilig.

Image

Image

Image

Image

Jeg har alle delene som trengs (og vel så det .... :wink: )
Håper å begynne med interiøret i løpet av noen uker.

Erik

Re: Beverly

Posted: 30 Apr 2010, 21:39
by biXen
Oi, det så veldig fint ut med det interiøret i hvit bil.

Re: Beverly

Posted: 30 Apr 2010, 22:22
by EatonMiata
Har alltid sett for meg at hvit Miata/MX5 med gullfargede felger(og da Minilite-kopier selvfølgelig) ville passe utrolig bra, men jeg må innrømme at dette overgikk mine forventninger! 8) Du får det på plass Erik - må bare la meg imponere - her stemmer alt - både teknisk og estetisk! 8)

PS noen som vet hvorfor Chaparral felgene ikke er å få tak i lenger? :(

Posted: 30 Apr 2010, 22:33
by Rudolf
biXen wrote:Oi, det så veldig fint ut med det interiøret i hvit bil.
Ja, det er i grunnen ganske fint.
Her er mine to "inspirasjonskilder":

Eunos R-limited (106 stk. produsert)
http://www.dandycars.com/Frequently_Ask ... imited.htm

Image

Eunos R2-limited (500 stk. produsert)
http://www.dandycars.com/Frequently_Ask ... imited.htm

Image

Siden disse bilene er Eunos og med høyreratt, så er de uoppnåelige i Norge .... :roll:
Så da får jeg heller mekke sjøl.
..... og da er jo en R-package et fint utgangspunkt.

Erik

Re: Beverly

Posted: 01 May 2010, 12:21
by Harald
bra saker. klart å holde deg vekk fra treverk.. og satt inn overlading.. erik er på rett vei :D
Bare husk på.. effekt er vanedannende.. VELDIG.. mye vil ha mer osv. kompressor er morro, og enkelt.. har hatt skrukompressor på tidligere bil og det gir veldig smooth kurve.. fint valg til oppsett med lav til moderat effekt,

glemte å se etter, men har du satt R dekk på bilen og? regner nesten med det til den bruken..

Re: Beverly

Posted: 01 May 2010, 12:56
by Stehu
Harald wrote:bra saker. klart å holde deg vekk fra treverk.. og satt inn overlading.. erik er på rett vei :D
Bare husk på.. effekt er vanedannende.. VELDIG.. mye vil ha mer osv. kompressor er morro, og enkelt.. har hatt skrukompressor på tidligere bil og det gir veldig smooth kurve.. fint valg til oppsett med lav til moderat effekt,

glemte å se etter, men har du satt R dekk på bilen og? regner nesten med det til den bruken..
Det er vel forresten noe slikt jeg kunne tenkt meg på min. Kompressor plassert der og en stor turbo på den andre siden ;)

Re: Beverly

Posted: 01 May 2010, 13:01
by Harald
Stehu wrote:
Harald wrote:bra saker. klart å holde deg vekk fra treverk.. og satt inn overlading.. erik er på rett vei :D
Bare husk på.. effekt er vanedannende.. VELDIG.. mye vil ha mer osv. kompressor er morro, og enkelt.. har hatt skrukompressor på tidligere bil og det gir veldig smooth kurve.. fint valg til oppsett med lav til moderat effekt,

glemte å se etter, men har du satt R dekk på bilen og? regner nesten med det til den bruken..
Det er vel forresten noe slikt jeg kunne tenkt meg på min. Kompressor plassert der og en stor turbo på den andre siden ;)

fullt gjennomførbart, har lekt med tanken. Men fordelene overveies av ulempene og alle ekstra feilkilder osv på en bil som skal brukes som leketøy.. rent mekanisk, er det mye jobb også :P

Re: Beverly

Posted: 01 May 2010, 14:27
by Stehu
det der skal bli min nye innsugsmanifold! Noe så inni H Porr!

Men si meg, er det ikke bare å hooke opp den der hvor Erik har den, for og så kjøre turbotrykket inn der han har luftfilteret sitt?

Re: Beverly

Posted: 01 May 2010, 18:48
by Stalfa
Helt klart en referanse-installasjon.
Fungerer den demonteringen av reimen selv om panseret f.eks. skulle vært gått i vranglåst og ikke kunne åpnes?

Re: Beverly

Posted: 01 May 2010, 18:49
by Stehu
Stalfa wrote:Helt klart en referanse-installasjon.
Fungerer den demonteringen av reimen selv om panseret f.eks. skulle vært gått i vranglåst og ikke kunne åpnes?
Ja! man kan gå inn fra undersiden!

Posted: 01 May 2010, 18:56
by Rudolf
Stehu wrote:
Ja! man kan gå inn fra undersiden!
Kreativt 8)

Erik

Posted: 02 May 2010, 23:29
by Rudolf
Banebil

Husker dere at jeg skrev om banebilen til Knut Sjølie som jeg var å kikket på i Norkisa ?
Det sto i Rudolf-tråden i september i fjor: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=990

Image

Bilen dukket opp på Rudskogen sist mandag.

Image

Image

Image

Siden bilen stilte i klasse med lisens-biler, fikk jeg ikke sjangs til å "prøve meg" mot den.
Men Knut var lite fornøyd med bilen og mumlet noen lite pene ord om trykk og turbo og varme og slanger og styr .... :?
Så vi får se hva som skjer, og om han dukker opp med litt mere driftsikker bil etter hvert.

Ellers har jeg diskutert klutsj med Brandon Fitch hos Flying Miata og kommet fram til at Level 1 er tingen for meg ....
Så denne er nå på vei over dammen:

Image

Så får vi se om den klarer brasene ...

Jeg kjører forøvrig med Beverly til daglig og det går helt fint så lenge jeg behersker meg :roll:
.... og det er ikke alltid like lett.

Erik

Re: Beverly

Posted: 03 May 2010, 00:43
by ///Moe
Du må få til noen filmsnutter av bilen når du får oppgradert clutchen og luket ut barnesykdommene.
Speedometeret fra null til xxx antall km/t samt en filmsnutt fra området mellom setene en plass hadde vært gøy.

Hvordan er 0-100 og 0-200 tidene med dette oppsettet?
Er veldig nyskjerrig på hvordan dette her går jeg skjønner du :)

Re: Beverly

Posted: 04 May 2010, 00:51
by Harald
hatt endel samtaler med knut oppover tida :D mannen kan kjøre.. men skulle tro fyren bygger bil på en god miks av piller og tequila fylla..
Når han ikke har vett til å høre på erfarne fjellfolk for å få turbogreiene bra heller, så kan han jo bare slite med varme og trykk og gudveithva for min del :P han gidder ihvertfall ikke høre på gode råd :roll:

PS detta er ikke baksnakking, han veit akurat hva jeg mener :D

bra du får en bedre clutch i kjerra rudolf, tyder på litt ekstra moment når man ser hvor fort en org clutch gir seg med litt overlading..