Page 4 of 4

Posted: 13 Aug 2009, 07:57
by indahla
anton.g wrote:Bare siste 12 mnd. har jeg handlet 6 kondemnerte biler, bygd opp og solgt.
Viser ikke det at biler for kondembert for kjapt..?

Posted: 13 Aug 2009, 08:00
by Miatapowers
indahla wrote:
anton.g wrote:Bare siste 12 mnd. har jeg handlet 6 kondemnerte biler, bygd opp og solgt.
Viser ikke det at biler for kondembert for kjapt..?
Nope,, prisen for å rette dem er dyrene enn verdi,, å fikse dem privat er mer lønnsomt da man ikke skriver timer, men om man regner på gevinsten man får igjen,, så vil eg tro man har lav timelønn...

Posted: 13 Aug 2009, 09:24
by EspenAndre
StianOppistov wrote: Nope,, prisen for å rette dem er dyrene enn verdi,, å fikse dem privat er mer lønnsomt da man ikke skriver timer, men om man regner på gevinsten man får igjen,, så vil eg tro man har lav timelønn...
I tillegg er det i større grad mulig å bruke brukte deler når man fikser selv,
og ikke forsikringsselskapet skal betale en oppretter for å gjøre jobben..

Posted: 13 Aug 2009, 20:42
by anton.g
indahla wrote:
anton.g wrote:Bare siste 12 mnd. har jeg handlet 6 kondemnerte biler, bygd opp og solgt.
Viser ikke det at biler for kondembert for kjapt..?
Nope, med timepriser fra 700 - 1100 + mva og nye deler kontra brukte deler, rimeligere lakkering.
Og kan bruke en del lengre tid på å skaffe deler.

Behøver heller ikke å tenke på å holde bileier med bil, som de fleste forsikringsselskap må.
Stor utgiftspost det også
Pluss 60 % regelen også.
Superpluss- forsikring også, må taes i betraktning.

anser

Posted: 13 Aug 2009, 22:33
by anton.g
StianOppistov wrote:
indahla wrote:
anton.g wrote:Bare siste 12 mnd. har jeg handlet 6 kondemnerte biler, bygd opp og solgt.
Viser ikke det at biler for kondembert for kjapt..?
Nope,, prisen for å rette dem er dyrene enn verdi,, å fikse dem privat er mer lønnsomt da man ikke skriver timer, men om man regner på gevinsten man får igjen,, så vil eg tro man har lav timelønn...
Kan love deg Stian, at jeg ikke sitter igjen med lav timelønn.

anser

Posted: 14 Aug 2009, 07:42
by Miatapowers
anton.g wrote:
StianOppistov wrote:
indahla wrote: Viser ikke det at biler for kondembert for kjapt..?
Nope,, prisen for å rette dem er dyrene enn verdi,, å fikse dem privat er mer lønnsomt da man ikke skriver timer, men om man regner på gevinsten man får igjen,, så vil eg tro man har lav timelønn...
Kan love deg Stian, at jeg ikke sitter igjen med lav timelønn.

anser
Skal ha i huet det når du selger bil,, :lol: tenkte eg skulle vera snill eg,,

Posted: 14 Aug 2009, 11:21
by anton.g
StianOppistov wrote:
anton.g wrote:
StianOppistov wrote: Nope,, prisen for å rette dem er dyrene enn verdi,, å fikse dem privat er mer lønnsomt da man ikke skriver timer, men om man regner på gevinsten man får igjen,, så vil eg tro man har lav timelønn...
Kan love deg Stian, at jeg ikke sitter igjen med lav timelønn.

anser
Skal ha i huet det når du selger bil,, :lol: tenkte eg skulle vera snill eg,,
Takk Stian,
Hovedgrunn at jeg kjøper vrak å bygger de opp igjen, er jo for å
få bilene ut i trafikken igjen.
Selger de ofte med tap, men tenker på at de som kjøper bilene,
sannsynligvis har en høyere inntekt enn meg og fortjener å
gjøre en god handel.
For meg som er en fattig familiemann i et lavlønnsyrke, er jo vant til å ha lite penger.
Har jo ikke engang råd til garasjeplass til alle bilene mine, så de må som sagt selges med tap etterhvert som de blir ferdige....... :roll:

anser

Posted: 14 Aug 2009, 15:38
by indahla
anton.g wrote:Selger de ofte med tap, men tenker på at de som kjøper bilene,
sannsynligvis har en høyere inntekt enn meg og fortjener å
gjøre en god handel.
For meg som er en fattig familiemann i et lavlønnsyrke, er jo vant til å ha lite penger.
Har jo ikke engang råd til garasjeplass til alle bilene mine, så de må som sagt selges med tap etterhvert som de blir ferdige....... :roll:

anser
Good save... :wink: