Page 4 of 4

Posted: 21 Aug 2009, 17:31
by LoKi
biXen wrote:Ja nå kan dere angre på at dere kjøper "big block" 4ere :P
Snakker om å skyte seg selv i foten :P

Og hvem vil vel kjøre en wannabe MX5 med 4 seter og tak?
Nei fysh, takke meg til 4'ern og vind i ansiktet! :P

Posted: 21 Aug 2009, 18:04
by Vegard
Kremgutt wrote:
biXen wrote:Ja nå kan dere angre på at dere kjøper "big block" 4ere :P
Snakker om å skyte seg selv i foten :P

Og hvem vil vel kjøre en wannabe MX5 med 4 seter og tak?
Nei fysh, takke meg til 4'ern og vind i ansiktet! :P
wannabe mx-5?

Noen må tydeligvis se litt på Mazda sin historie...

Posted: 21 Aug 2009, 18:09
by Miatapowers
Alltid slikt her, man kjøper en mazda mx-5 så har man plutselig verdens beste bil,, :roll: eg hadde lett byttet med masse, bare ikke med wankel,, :lol:

Posted: 21 Aug 2009, 18:38
by LoKi
Vegard wrote:
Kremgutt wrote:
biXen wrote:Ja nå kan dere angre på at dere kjøper "big block" 4ere :P
Snakker om å skyte seg selv i foten :P

Og hvem vil vel kjøre en wannabe MX5 med 4 seter og tak?
Nei fysh, takke meg til 4'ern og vind i ansiktet! :P
wannabe mx-5?

Noen må tydeligvis se litt på Mazda sin historie...
Dette er et MX5-forum, ikke sant. Jeg kan jo ikke være pro RX med en som har gått fra MX.
Og når det står ":P" etter en setning så er det ofte et snev av spøk, sarkasme og/eller ironi i det min kjære Vegard ;)

Posted: 21 Aug 2009, 19:51
by biXen
StianOppistov wrote:Alltid slikt her, man kjøper en mazda mx-5 så har man plutselig verdens beste bil,, :roll: eg hadde lett byttet med masse, bare ikke med wankel,, :lol:
Du som er så handy ville hatt null problem med en wankel, trengs litt lesing om teori og så er mye lettere å jobbe med, spesielt uten turbo.

Har et ufortjent dårlig rykte pga. 7er folka tuner mer enn de har vett til :lol: Går mange 8ere i USA med over 100-175 000 miles på original motor og deler unntatt slitasjedeler.

Og ja, mitt innlegg var også sarkasme pga. forbruket deres er liksom 0,6 til 0,9 ;) Men no offense til MX-5 som er en fantastisk bil, men det er en mikke mus bil i forhold, totalt sett.

Posted: 21 Aug 2009, 19:54
by Harald
alt til sin bruk,.. mx5 som trimmet leketøy/gokart er fett. hadde jeg hatt mer penger, hadde jeg hatt noe helt annet

Posted: 21 Aug 2009, 19:58
by Miatapowers
Harald wrote:alt til sin bruk,.. mx5 som trimmet leketøy/gokart er fett. hadde jeg hatt mer penger, hadde jeg hatt noe helt annet
Meget enig i denne i grunn,, men hva er eg fanden ikke sikker på.. det fine med mxen er allround bruk, bruker bensin som en fiesta, går som en ford sierra, og bedre holdbarhet enn dem begge,,, :lol:

Posted: 21 Aug 2009, 20:17
by biXen
Kunne godt tenkt meg en MX-5 til andre bil/prosjekt, perfekt til det. Maybe one day, hvis ikke SV blir kvitt alle bensinbiler, hehe.

Posted: 22 Aug 2009, 20:07
by Kjakan
StianOppistov wrote: Meget enig i denne i grunn,, men hva er eg fanden ikke sikker på.. det fine med mxen er allround bruk, bruker bensin som en fiesta, går som en ford sierra, og bedre holdbarhet enn dem begge,,, :lol:
Haha, det var litt av en sammenligning. Lo godt av den, stemmer jo veldig bra... Men det er et godt spørsmål - jeg tviler på at mine andre drømmebiler (F355 og 964 RS) egentlig er noen bedre pakke totalt sett mtp pris og brukbarhet. Mulig mx5 er en mikke mus-bil, men jeg tolker det mot det positive. Veldig greit å ha en bil man kan kjøre som et svin uten å frykte motoroverhalinger til 120k og delepriser fra helvete. En perfekt arbeiderklasse-sportsbil, rett og slett.

Posted: 22 Aug 2009, 20:09
by Miatapowers
Kjakan wrote:
StianOppistov wrote: Meget enig i denne i grunn,, men hva er eg fanden ikke sikker på.. det fine med mxen er allround bruk, bruker bensin som en fiesta, går som en ford sierra, og bedre holdbarhet enn dem begge,,, :lol:
Haha, det var litt av en sammenligning. Lo godt av den, stemmer jo veldig bra... Men det er et godt spørsmål - jeg tviler på at mine andre drømmebiler (F355 og 964 RS) egentlig er noen bedre pakke totalt sett mtp pris og brukbarhet. Mulig mx5 er en mikke mus-bil, men jeg tolker det mot det positive. Veldig greit å ha en bil man kan kjøre som et svin uten å frykte motoroverhalinger til 120k og delepriser fra helvete. En perfekt arbeiderklasse-sportsbil, rett og slett.
Ja igrunn digger eg den,, :lol: perfekt bil nr 2, kan brukes til alt man ønsker, like driftsikker som en mazda 323,

Posted: 25 Aug 2009, 16:42
by Terondo
StianOppistov wrote:
Kjakan wrote:
StianOppistov wrote: Meget enig i denne i grunn,, men hva er eg fanden ikke sikker på.. det fine med mxen er allround bruk, bruker bensin som en fiesta, går som en ford sierra, og bedre holdbarhet enn dem begge,,, :lol:
Haha, det var litt av en sammenligning. Lo godt av den, stemmer jo veldig bra... Men det er et godt spørsmål - jeg tviler på at mine andre drømmebiler (F355 og 964 RS) egentlig er noen bedre pakke totalt sett mtp pris og brukbarhet. Mulig mx5 er en mikke mus-bil, men jeg tolker det mot det positive. Veldig greit å ha en bil man kan kjøre som et svin uten å frykte motoroverhalinger til 120k og delepriser fra helvete. En perfekt arbeiderklasse-sportsbil, rett og slett.
Ja igrunn digger eg den,, :lol: perfekt bil nr 2, kan brukes til alt man ønsker, like driftsikker som en mazda 323,
Det er nok ikke uten grunn at discovery gjengen kåret MX-5 til 2. greatest sportscar of all time! 3. plass var MacLaren F1, 9. plass var Skyline. Ferrari Enzo var der et sted. 911 kom på 1. plass for øvrig.

Posted: 14 Sep 2009, 23:04
by Agility
Nå har jeg vært ute på tur med en tank 92 oktan, ærlig talt merka jeg ingen forskjell, og forbruket havna på 0,73 med rimelig heftig kjøring på iallefall 1/4 av tanken. Er det noen andre som har kjørt på denne suppa ???