Gran Turismo 4 tråden...
Moderator: Styremedlemmer
Et par tips:
- Kjør med Qualifying slicks og steg 05 turbo (som du får på tuningsjappa).
- Pga. alle humpene og den høye farten går det ikke å stille bilen for stiv uten å miste grep i høy hastighet. Jeg har min på 8-9 en plass + Standard høyde.
- comp/Rebound satt til 6/10
+1 toein bak/ 0 forran.
- Man kan være raus med camber både forran og bak i og med at man stort sett ligger i 3-5 gir og grep ut av svingene ikke er noe issue med 319 hester. Jeg har 3.5-4/2.5 uten at det er noe fasit. På andre baner kjører jeg med 2.5/1.5
- Bremse kraft 8/8 (med qualify slicks).
- Kjøp vinge. Jeg hadde min til max i starten for å få mere stabilitet.
Når jeg kjørte 7.13 var de satt til ca. halvparten og litt mindre bak for å få en svak overstyring. Usikker på om det hjelper men det blir mindre drag=raskere.
- Kjør med Qualifying slicks og steg 05 turbo (som du får på tuningsjappa).
- Pga. alle humpene og den høye farten går det ikke å stille bilen for stiv uten å miste grep i høy hastighet. Jeg har min på 8-9 en plass + Standard høyde.
- comp/Rebound satt til 6/10
+1 toein bak/ 0 forran.
- Man kan være raus med camber både forran og bak i og med at man stort sett ligger i 3-5 gir og grep ut av svingene ikke er noe issue med 319 hester. Jeg har 3.5-4/2.5 uten at det er noe fasit. På andre baner kjører jeg med 2.5/1.5
- Bremse kraft 8/8 (med qualify slicks).
- Kjøp vinge. Jeg hadde min til max i starten for å få mere stabilitet.
Når jeg kjørte 7.13 var de satt til ca. halvparten og litt mindre bak for å få en svak overstyring. Usikker på om det hjelper men det blir mindre drag=raskere.
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Har GT5 kommet
7.09,820, og enda lekte jeg gressklipper 3 steder.
-NA 324hk, Racing Medium. Ikke rørt understellet bortsett fra senking og
toe in -1 bak.

7.09,820, og enda lekte jeg gressklipper 3 steder.
-NA 324hk, Racing Medium. Ikke rørt understellet bortsett fra senking og
toe in -1 bak.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Nei, ærlig talt!!
Å kjøre med Qualifying dekk og steg5 turbo, er jo som å rappe sukkertøy fra småunger.........
6.59,738 på andre runden
Å kjøre med Qualifying dekk og steg5 turbo, er jo som å rappe sukkertøy fra småunger.........
6.59,738 på andre runden

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Det hjalp å sette inn steg 5 turbo, jaarildh wrote:Cheesus....
Å komme under 7 min. med NA hadde jeg aldri trodd var mulig.
Den rekorden tror jeg står en stund 8O

På "papiret" gir den mindre effekt, men fy for en respons! Det hjelper på når man jobber deltid som gressklipper på Ringen...
Første gang jeg kjørte NA i spillet blei tida rundt 8.30. Da tippa jeg 7.45 ville være umulig å komme under. Det var jo helt feil... Tider ned mot 7.30 kom relativt fort, og følte at 7.15 var innen rekkevidde.
Så kom 7.13 posten til arildh. Da kjørte jeg stabile rundetider på 7.20, og visste at under 7.10 ville være mulig bare jeg fikk luka unna noen småfeil. En liten jobb som gressklipper gjør at 2-3 sekunder flyr fort dersom man mister 30-50km/t i Klostertal f.eks.
Kjørte kun to runder med Q-dekk og steg 5 turbo, 7.04+ og 6.59+. Har sikkert 6.50 inne med de dekka, men først skal jeg prøve under 7.00 med RM-dekk og steg 3 trim.
Så er det vel greit å se hva den feite NB`en klarer etterhvert........
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- Status: Offline
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
NB har potensiale for tider ned mot 7 tallet med steg 3 turbo og RM dekk. Har ikke kjørt siden 6.59, men gi meg en time fri så skal vi seHansBRG96 wrote:ny pers...7.20..tror jeg må kjøpe en NA, dette går ikke fortere....

Eller du kan vinne en AMG Mercedes CLK-GTR. Da kjører du plutselig på 6.29.............. Og da klipper du gress også

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- Status: Offline
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Nå er det høst og tid for å pusse på rundetidene fra sofa`n i steden for IRL. Litt rusten, men er stabil under 7,05. Mener fortsatt 6,50 er realistisk med NA.
Her er litt inspirasjon.
http://www.bmwtransact.com/microsite/Nu ... index.html
Her er litt inspirasjon.
http://www.bmwtransact.com/microsite/Nu ... index.html
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- Status: Offline
- RogerRed91
- 2000 RPM
- Posts: 240
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Status: Offline
- RogerRed91
- 2000 RPM
- Posts: 240
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Status: Offline
Brum brum og der var vi nede i 7:12.289
Noen tips til en kokk som prøver å leke bilmekaniker?
Har egentlig lite snøring på instilling ang biler...
Slik bilen er nå er den litt vinglete og "lett på baken" avogtil,
og minner lite om hvordan det er å kjøre en Mx5 i den virkelige verden.
Noen tips til en kokk som prøver å leke bilmekaniker?
Har egentlig lite snøring på instilling ang biler...

Slik bilen er nå er den litt vinglete og "lett på baken" avogtil,
og minner lite om hvordan det er å kjøre en Mx5 i den virkelige verden.
- Toyota Avensis
- *BMW 316i
- * Volvo V40
- * 91' Mx5 Classic Red
- *BMW 316i
- * Volvo V40
- * 91' Mx5 Classic Red
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Du må dessverre gå til anskaffelse av vinge hvis du skal holde bilen nogenlunde stabil over 220km/t.
Har ikke gjort mye med undrestellet. Kun max senking, stabiliser på 6 og toe angle bak -2. Downforce 30 forran og 25 bak.
Dette ha foreløpig holdt til 6.59 et eller annet.
Har ikke gjort mye med undrestellet. Kun max senking, stabiliser på 6 og toe angle bak -2. Downforce 30 forran og 25 bak.
Dette ha foreløpig holdt til 6.59 et eller annet.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- RogerRed91
- 2000 RPM
- Posts: 240
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Status: Offline