Page 4 of 5
Posted: 22 Mar 2005, 23:29
by arildh
Et par tips:
- Kjør med Qualifying slicks og steg 05 turbo (som du får på tuningsjappa).
- Pga. alle humpene og den høye farten går det ikke å stille bilen for stiv uten å miste grep i høy hastighet. Jeg har min på 8-9 en plass + Standard høyde.
- comp/Rebound satt til 6/10
+1 toein bak/ 0 forran.
- Man kan være raus med camber både forran og bak i og med at man stort sett ligger i 3-5 gir og grep ut av svingene ikke er noe issue med 319 hester. Jeg har 3.5-4/2.5 uten at det er noe fasit. På andre baner kjører jeg med 2.5/1.5
- Bremse kraft 8/8 (med qualify slicks).
- Kjøp vinge. Jeg hadde min til max i starten for å få mere stabilitet.
Når jeg kjørte 7.13 var de satt til ca. halvparten og litt mindre bak for å få en svak overstyring. Usikker på om det hjelper men det blir mindre drag=raskere.
Posted: 24 Mar 2005, 01:30
by motorhead
Har GT5 kommet
7.09,820, og enda lekte jeg gressklipper 3 steder.
-NA 324hk, Racing Medium. Ikke rørt understellet bortsett fra senking og
toe in -1 bak.
Posted: 24 Mar 2005, 02:29
by motorhead
Nei, ærlig talt!!
Å kjøre med Qualifying dekk og steg5 turbo, er jo som å rappe sukkertøy fra småunger.........
6.59,738 på andre runden

Posted: 24 Mar 2005, 09:34
by arildh
Cheesus....
Å komme under 7 min. med NA hadde jeg aldri trodd var mulig.
Den rekorden tror jeg står en stund 8O
Posted: 24 Mar 2005, 11:40
by motorhead
arildh wrote:Cheesus....
Å komme under 7 min. med NA hadde jeg aldri trodd var mulig.
Den rekorden tror jeg står en stund 8O
Det hjalp å sette inn steg 5 turbo, ja
På "papiret" gir den mindre effekt, men fy for en respons! Det hjelper på når man jobber deltid som gressklipper på Ringen...
Første gang jeg kjørte NA i spillet blei tida rundt 8.30. Da tippa jeg 7.45 ville være umulig å komme under. Det var jo helt feil... Tider ned mot 7.30 kom relativt fort, og følte at 7.15 var innen rekkevidde.
Så kom 7.13 posten til arildh. Da kjørte jeg stabile rundetider på 7.20, og visste at under 7.10 ville være mulig bare jeg fikk luka unna noen småfeil. En liten jobb som gressklipper gjør at 2-3 sekunder flyr fort dersom man mister 30-50km/t i Klostertal f.eks.
Kjørte kun to runder med Q-dekk og steg 5 turbo, 7.04+ og 6.59+. Har sikkert 6.50 inne med de dekka, men først skal jeg prøve under 7.00 med RM-dekk og steg 3 trim.
Så er det vel greit å se hva den feite NB`en klarer etterhvert........
Posted: 30 Mar 2005, 08:38
by HansBRG98
Hvordan får jeg 100 prosent sperre?

Tips ang. bruk av LSD?

merk: ikke det hallusinogene stoffet...
Posted: 01 Apr 2005, 23:56
by HansBRG98
ny pers...
7.20..tror jeg må kjøpe en NA, dette går ikke fortere....

Posted: 02 Apr 2005, 01:13
by motorhead
HansBRG96 wrote:ny pers...
7.20..tror jeg må kjøpe en NA, dette går ikke fortere....

NB har potensiale for tider ned mot 7 tallet med steg 3 turbo og RM dekk. Har ikke kjørt siden 6.59, men gi meg en time fri så skal vi se
Eller du kan vinne en AMG Mercedes CLK-GTR. Da kjører du plutselig på 6.29.............. Og da klipper du gress også

Posted: 02 Apr 2005, 10:02
by HansBRG98
kjøpte en MX-5 NA 1995 VR-Limited Artvin Red Mica, fiin farge forresten, 1.8 full HKS trimdeler, stage 5 og 318 hk og 891 kg..det hjalp.tiden ble 7.09

10 sekunder til så kan vi ta en øl...lønn for strev.

Posted: 14 Sep 2005, 15:02
by motorhead
Nå er det høst og tid for å pusse på rundetidene fra sofa`n i steden for IRL. Litt rusten, men er stabil under 7,05. Mener fortsatt 6,50 er realistisk med NA.
Her er litt inspirasjon.
http://www.bmwtransact.com/microsite/Nu ... index.html
Posted: 15 Sep 2005, 22:25
by HansBRG98
får tørke støvet av PS2'ern.. 89% fullført av GT4 ble det i våres. Noen bedre?
Bra film forresten

Posted: 18 Sep 2005, 01:24
by RogerRed91
Fett klipp det der..... og dermed bar det bort til TV'n og PS2'n
Første forsøk... 95 Svart NA 318hk : 7:25.393
-Toe in -1/1
-Camber 3.0/2.5
-Resten bortimot orginalt, ikke senka
Ditta va morro

Posted: 21 Sep 2005, 12:30
by RogerRed91
Brum brum og der var vi nede i 7:12.289
Noen tips til en kokk som prøver å leke bilmekaniker?
Har egentlig lite snøring på instilling ang biler...

Slik bilen er nå er den litt vinglete og "lett på baken" avogtil,
og minner lite om hvordan det er å kjøre en Mx5 i den virkelige verden.
Posted: 21 Sep 2005, 17:01
by motorhead
Du må dessverre gå til anskaffelse av vinge hvis du skal holde bilen nogenlunde stabil over 220km/t.
Har ikke gjort mye med undrestellet. Kun max senking, stabiliser på 6 og toe angle bak -2. Downforce 30 forran og 25 bak.
Dette ha foreløpig holdt til 6.59 et eller annet.
Posted: 23 Sep 2005, 10:28
by RogerRed91
Tadam og der var vi nede i 6:59.302
Med en 1.8 NB 2004
Og det går fortsatt å få ned tida enda mer, skal vel klare 6:55 el deromkring snart
