Page 4 of 6

Posted: 02 Apr 2005, 20:42
by steffen
AJF: angående problemet ditt; jeg kan godt låne kompressoren din til du har fiksa det :mrgreen:

Posted: 02 Apr 2005, 23:09
by gaustabl
Gratulerer med innstallert kompressor. Jeg har fått forhåndstilsagn på å montere en fra bililsynet, dvs fått tillatelse til å påbegynne ombygging, men bilen må vises når den er ferdig. Skal det i løpet av våren.......
Har sendt en bunke med info til tilsynet....så vi får vel se....
Ellers ser det ut som disse bilene tåler det meste.....

Posted: 02 Apr 2005, 23:26
by EspenAndre
gaustabl wrote:Gratulerer med innstallert kompressor. Jeg har fått forhåndstilsagn på å montere en fra bililsynet, dvs fått tillatelse til å påbegynne ombygging, men bilen må vises når den er ferdig. Skal det i løpet av våren.......
Har sendt en bunke med info til tilsynet....så vi får vel se....
Ellers ser det ut som disse bilene tåler det meste.....
Dette må du selvfølgelig fortelle mer om! Hva brukte du som grunnlag for å få tillatelse, og hva må du gjøre med bilen for å få det godkjent?

Posted: 02 Apr 2005, 23:46
by Vidar
Hvilke papirer brukte du ?
Hvilket biltilsyn var du hos ? evt kontakt person ?
gaustabl wrote:Gratulerer med innstallert kompressor. Jeg har fått forhåndstilsagn på å montere en fra bililsynet, dvs fått tillatelse til å påbegynne ombygging, men bilen må vises når den er ferdig. Skal det i løpet av våren.......
Har sendt en bunke med info til tilsynet....så vi får vel se....
Ellers ser det ut som disse bilene tåler det meste.....

Posted: 03 Apr 2005, 19:25
by AJF
gaustabl wrote:Gratulerer med innstallert kompressor. Jeg har fått forhåndstilsagn på å montere en fra bililsynet, dvs fått tillatelse til å påbegynne ombygging, men bilen må vises når den er ferdig. Skal det i løpet av våren.......
Har sendt en bunke med info til tilsynet....så vi får vel se....
Ellers ser det ut som disse bilene tåler det meste.....
Høres bra ut :D Har tenkt og prøve å få min godkjent også iløpet av sommeren. Akkurat som flere andre her er jeg interessert i hvilke paiprer du har brukt i din argumentasjon ovenfor biltilsynet.

Posted: 03 Apr 2005, 19:27
by AJF
steffen wrote:AJF: angående problemet ditt; jeg kan godt låne kompressoren din til du har fiksa det :mrgreen:
sweet dreams... :mrgreen:

Posted: 03 Apr 2005, 20:41
by gaustabl
Papirer ja....
Jeg sendte en bunke bestående av de her på forumet tidlige omtalte papirer brukt til turbo godkjenning (bbr), en utskrift av CARB godkjenning jeg fant på :http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... device.php,
Hele installasjonsveiledningen på kompressoren fra jacson racing, en utskrift av dyno resultat fra samme. Tror det var alt......
Om dette går veien så skal jeg holde dere oppdatert........
:wink:

Posted: 03 Apr 2005, 20:44
by Vidar
Samme som min plan det :)

Hvor var du og spurte ?
Hvem spurte du ?

Posted: 03 Apr 2005, 22:53
by EspenAndre
jeg finner ikke papirer som omhandler 1,6 supercharger i klartekst på de CARB-sidene...
noen andre som ser de??

Posted: 04 Apr 2005, 00:43
by m1chael
Vidar wrote:Skal prøve å få godkjent JRSC, har en plan ;)

Har også en plan med feriepengene mine, hvis ikke skatteetaten har en plan med de :?
jeg også hadde en plan...den ligger igjen hos Okkenhaug as we speak..
Ligger igjen en halv JRSC der gitt.. Så vi får se hvor mye feriepenger og skattepenger en får tilbake. Ser at en JRSC frister myyyyyyyye

Posted: 04 Apr 2005, 03:48
by Vidar
EspenSort92 wrote:jeg finner ikke papirer som omhandler 1,6 supercharger i klartekst på de CARB-sidene...
noen andre som ser de??
søk på dokument D-453-5

Posted: 04 Apr 2005, 20:41
by EspenAndre
Greit, men kan noen fortelle litt hva det forskjellige betyr?

Slik jeg ser det omhandler dette dokumentet kun Miata 1,8 ...de 1,6'ene som står der er Protege...
(ser på side 61 - 64)

Posted: 04 Apr 2005, 23:20
by EspenAndre
en ting til... hvor står det at dette omhandler en MX-5 Miata med kompressor ?

Posted: 04 Apr 2005, 23:53
by Vidar
Tror du har funnet feil dokument. Du skal ha D-453-5, det er på 3 sider. Og omhandler Miata med eaton supercharger (JR kit).
Slik jeg forstår. Så er utslippet lavere med kompressor, enn uten..

Litt klønete å finne frem på den sia, men den som leter...
EspenSort92 wrote:en ting til... hvor står det at dette omhandler en MX-5 Miata med kompressor ?

Posted: 04 Apr 2005, 23:59
by EspenAndre
Jah... der fant jeg den gitt :)

Prøvde mye greier, men jeg tenkte nå at et 3 siders pdf-dokument har begrenset størrelse, TAKK :D

lettest å søke på denne siden folkens!
http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... mquery.php