Page 4 of 6
Posted: 10 Sep 2006, 12:18
by Huseby
Magnum1985 wrote:ØØhhh.. DA har du blitt feil informert gitt. En standard S4 har 230 hk. Da dette er en 2.2 T motor.
Fadern har en S6 av den eldre typen, med henholdsvis 230hk og 380nm, den gjør 0-100 på 6,7sek, dette er en videreføring av S4, og jeg vil anta at 0-100 gjøres på rundt det samme..
Har du en MX5 med turbo (140hk eller noe sånt?) som veier rundt 1000kg og er så lavt giret som mx5 er, så er det mye mulig at du tok en S4 i aksen, pga s4en veier rundt 1600kg og trenger litt mer tid på seg, men hadde dere kjørt på motorveien tenker jeg han hadde tatt deg...
Men morro å se at en liten snerten bil som mx5 kan ta sportslige biler som s4
foresten, hvor mye ga du for turbokittet ditt? Vansklig å montere? lang tid?
Lykke til videre med flere fine forbikjøringer og lyskryssrace

Posted: 10 Sep 2006, 15:27
by Magnum1985
Begynner vel å nærme seg 160-170 hk no vil jeg tru.
Tok meg en dag å montere å en helg å perfeksjonere det.
EDIT
Posted: 10 Sep 2006, 23:48
by HF-mx5T
magnum1985.. 1.6en med basic greddy kit uten en god porsjon trykk økning vil normalt sett slite mot S audiene spesiellt i høyere fart. standard greddy kit greiene river ikke akurat hardt..
180 hester høres mye ut også forresten..
Posted: 10 Sep 2006, 23:51
by Magnum1985
Her snakker vi hk på motor, ikke hjul. Men ja, 180 kan hende er litt my... Men har god tro på at det er hvertfall en plass mellom 160 og 170. Å jo... Dassa enda en S4 i dag. Kjører på ca 0.4 i trykk, å har kjørt ifra 2 MR2 turbo,2 S4, 1 Eclipse med noget motor, å ellers mange "småhissigpropper" blant annet MR2 gti, Golf GTI, Passat
G60 stasj.... mm
Posted: 10 Sep 2006, 23:52
by Magnum1985
BTW, syns det river ganske bra jeg.
Posted: 10 Sep 2006, 23:53
by HF-mx5T
synes 180 høres mye ut.. men mulig jeg er på tur og da

jeg håper på over 250 hester på mitt oppsett på 1.2 bar..
Posted: 10 Sep 2006, 23:54
by Magnum1985
Såpass ja, hehe... 250 på hjulene du da lr?
Posted: 10 Sep 2006, 23:55
by Vidar
HF-mx5T wrote:synes 180 høres mye ut.. men mulig jeg er på tur og da

jeg håper på over 250 hester på mitt oppsett på 1.2 bar..
Har du ikke prøvd å måle med DataLog ?
kan godt være copilot med bærbar jeg
Tror du har mye mer enn 250 hk...
Posted: 11 Sep 2006, 00:02
by MagnusAntony
Har du gjort noe med det originale kittet? Du kan regne med 130-140 hk på hjula med ett originalt greddykit. Miata`n med original 1.6L kommer ut med 90-100 hk på hjula.
Do the math.. Jeg kommer i beste tilfelle til 165 på motor. Går sikkert bra nok. Har du fortsatt den orignale bakdiffen? Prøv deg over 180 hk og den går.. den går veldig fort

Posted: 11 Sep 2006, 00:04
by Magnum1985
Hehe... 165 hørtes rimelig ut det. Har da også fjerna katalysatoren, merka stor forskjell med dette
Posted: 11 Sep 2006, 01:05
by HF-mx5T
har ikke prøvd å måle nei vidar, burde kanskje ta et forsøk en kveld vi da.. se hva dataloglab sier.
magnum1985: håper i utgangspunktet på effekten på motor, men alt over det er bare kult

Posted: 11 Sep 2006, 01:40
by Vidar
HF-mx5T wrote:har ikke prøvd å måle nei vidar, burde kanskje ta et forsøk en kveld vi da.. se hva dataloglab sier.
Er med jeg, vi får finne en kveld som passer..
Tar med PCn min.. Er lettere å logge drag med winlink.
Posted: 12 Sep 2006, 15:33
by gaustabl
Min mx-5 1.6 er målt til 191 hk på svinghjulet hos Turbo Karlsen. Er utstyrt med bla. kompressor, intercooler, fm link m.m. Har målt denne med g-tech til ca 6.5 sek fra 0-100. Sammenlignet med min s6 4.2 med 327 hk mangler mx'n bortimot et sekund på å henge på. Audin har oppgit 0-100 på 5.6 sek. (s6 pluss, 4.l l)
lars
Posted: 12 Sep 2006, 16:53
by HF-mx5T
har du noen anelse om ladetrykk osv på ditt opsett? hørtes spennende ut..
Posted: 12 Sep 2006, 17:36
by Magnum1985
HF-mx5T : Har du skiftet noe av "innmaten" på motoren?
Smidde stempel, veiv, råder?