Page 4 of 4

Posted: 28 Jul 2007, 19:23
by Stalfa
Det som jeg synes er utrolig sjarmerende med mx-5'en er hvor morsom den er på småveier i lave hastigheter(50-60km/t).

Hvordan er Z4 på det området?

Posted: 28 Jul 2007, 20:02
by fatlaces
Stalfa wrote:Det som jeg synes er utrolig sjarmerende med mx-5'en er hvor morsom den er på småveier i lave hastigheter(50-60km/t).

Hvordan er Z4 på det området?
fortsatt morsomt, men på en litt annen måte.
jeg hadde ingen hjelpemidler i mx-5'en min, ingen servo, ikke abs.. no nothing, så den direkte kontakten med veien er ikke der. du kjenner ikke hver stein eller ujevnhet rett opp i rattet. du kjenner veien, men på en annen måte.
Z4 er ingen mx-5 versjon 2.
det er 2 heelt forskjellige biler som du også kjører annerledes.
føler det er mer en comfy cruiser enn hva mx-5'en er (iallefall i forhold til min)
så småveier i 50 - 60 blir bare å slappe av og svinge på rattet egentlig, ikke så engasjerende som før.

i 80 - 90 derimot er det veldig engasjerende.
grep i bøtter og spann og masse krefter. hvis du tør å stole på bilen kan du ha det veldig gøy :)

jeg har bare hatt bilen i to dager, så jeg har ikke fått kjørt så altfor mye. kan komme med mer inntrykk senere. men fikk tatt meg en tur i 100 sone i dag, og der leverte den veldig bra.
foreløpig er jeg mest imponert over motoren.. silkemyk og rå på en gang, veldig bra kombinasjon

Posted: 28 Jul 2007, 20:55
by EspenAndre
Ikke overraskende det du skriver, er man ute etter det bilen gir, så er det nok rette bilen, men det finnes jo så mange gøye veier med 50/60-grense
(og 80-grenser hvor det er umulig å holde mer enn 60 i svingene) :)

bilen var da fin, og du får nok mange fine stunder i den,
som du sier på en litt annen måte enn i en MX-5.

Gratulerer :)

Posted: 29 Jul 2007, 01:07
by glaibilenmin
mye penere enn s2000 ivertfall

Posted: 29 Jul 2007, 22:13
by Banzaibaggen
Jeg må bare hive meg inn og gratulere så mye. Jeg syns faktisk det var en riktig fin bil du har funnet deg. Jeg er så heldig at jeg kan ha 3 biler så jeg har helt andre kriterier jeg ser etter når jeg køper meg mx-5. Jeg kan godt forstå at du velger en bil med mere komfort ut fra det du sier og gratulerer igjen :D.

Posted: 29 Jul 2007, 22:52
by HansT
Z4 er en helt akseptabel bil og et HAAAAAV bedre en Z3.. Gratulerer med en pen bil.

.. men nå skjønner jeg ikke hvorfor enkelte i denne tråden sammenligner Z4 med en Miata/MX-5? Den billigste Z4 ligger på 350000 for en 2003 modell med 170 hk, og det er ca 100000 mer enn det en Mazdaspeed fra 2004 med 170 HK koster.. Det er m.a.o. biler i to vidt forskjellige prisklasser..

.. og for ordens skyld... jeg er ikke tvil om hva jeg hadde valgt.. ;-)

Posted: 29 Jul 2007, 23:36
by eito6260
Gratulerer med flott bil.

Jeg vurderte selv z4 (170 hk) da jeg innså at jeg ikke kunne være uten roadster.

Tor

Posted: 29 Jul 2007, 23:42
by EspenAndre
Forskjellen er der, men ikke fullt så stor som du skriver, vil jeg påstå..
hvis man ser bort fra årsmodell da, men alle små roadstere kan sammenlignes etter min mening, og det er blitt gjort i mange tester.

Mx-5/Miata har alltid blitt beskrevet som "en bil der du får mer for mindre penger"
høyere kvalitet og mer kjøreglede pr krone, så kan man diskutere hva den hadde kostet med et annet merke i grillen..

så jeg synes man kan sammenligne når det er ca samme bruksområde..

Jeg forstår godt at man velger Z4 eller andre alternativ,
men jeg vet også hva jeg hadde valgt,
det blir alltid et spørsmål om hva man prioriterer og synes er gøy/viktig

Det mest viktige her er at fatlaces lever ut sine ønsker,
det synes jeg er kanonbra... uansett hva det er ;)

Posted: 30 Jul 2007, 00:47
by fatlaces
mx-5 er en kjempe bil! digger den. svingete veier blir til en fest!
og jeg kjørte på mye svingete veier da jeg kjøpte mx-5'en, dvs jeg aktivt oppsøkte dem ;)

nå bruker jeg bil stort sett på motorveier og litt cruising i sentrum når det er fint vær.
og Z4'en dekker derfor mitt bil-behov :)

Posted: 31 Jul 2007, 08:50
by fatlaces
da er gamle bilen solgt.

ny eier får stå frem hvis han ønsker det :)