Neiiii du må ikke selge Mx'n din! Jeg også kjøpte min i høst, så fikk en kort sesong med vind i håret før hardtopen og de piggfrie dekka måtte på.
Var i forkant litteranne nervøs for å bruke den på glatta og på dårlig brøyta norske veier, da jeg selv på tørt føre har merket at rumpa kan slippe om man er litt for hard på gasspedalen. Men som de andre her sier - den er som regel like lett å rette opp som den glepper.

(Jeg har Torsen-diff) Går veldig fint, bare å gire ved høyst 2500 når det er glatt og tørre å ligge litt skeivt innimellom for å komme seg frem - den siste delen jobber jeg litt med fortsatt da, er ikke så glad i å eksperimentere med det på veien med andre biler akkurat hehe. Heldigvis har samboeren kjørt Mx-5 endel på vinteren før og har en del ganger bedre tålmodighet og færre skrupler enn meg hehe, så jeg overlater rattet til han på de verste umåkede og dårlige veiene der vi bor... Enkel og feig utvei ja.
Poenget mitt er uansett - jeg syns det er verdt å ha en Mx-5 også på vinteren, mot all den gleden man får ut av å ha den hele våren og sommeren og høsten - det er ikke SÅ mye vinter i Norge lenger... (Hurra for global oppvarming...

) Og jeg vedder på at kona di heller ikke vil kvitte seg med den bilen når du tar henne med på luftetur når det blir varmere i været, lite kan sammenliknes med den følelsen.