Page 32 of 152

Posted: 22 Jul 2008, 23:51
by Rudolf
DrHolm wrote:tenkte på pluggledningene jeg da. :)
Ja.
Det var det som sto i livstidsgarantibeviset til pluggledningene.
Garantien gjelder heller ikke dersom du klipper dem i to deler.
Så nå vet du det ....
:)
Erik

Posted: 23 Jul 2008, 00:26
by Rudolf
arildh wrote:Er veldig overrasket over at pluggkabel hettene eller hva det heter smelter. Det skal jo liksom være silikon og de beste kablene som er å oppdrive.
Spøk til side ....

Kablene http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/657 er laget av silikongummi, plast og silikon-kabler med kobberleder.

Nederst sitter en hette i silikongummi. Denne var intakt.
Så sitter det et plastrør på ca. 10 cm. Det var dette som hadde smeltet og formet seg rundt tennpluggtoppen.

I databladet for pluggkabelen står det at denne er laget for å tåle INNTILL 500 grader Fahrenheit.
Det blir 260 grader Celsius.

Jaja, da har det vært varmere enn det da :roll:

Så moralen er :
Kjør aldri med varmere motor enn 260 grader !

Erik

Posted: 24 Jul 2008, 22:30
by Rudolf
Celebert besøk fra Hamburg

Denne doningen lå ved Akershuskaia i ettermiddag.

Image

Etter litt fotografering gikk jeg bort til skipperen som sto ved rekka og glante:
"Rudolf Benzin aus Norwegen" presenterte jeg meg høflig.
Men han så bare rart på meg og forsvant inn i kahytten :roll:

Tyskere er rare .....

Erik

P.S. Ja, jeg stikker ofte ned på Akershuskaia for å ta en ettermiddagskaffe og is i finværet.
Jeg har til gode å se alle disse horene, som noen andre blir så plaget av her.
Jeg ser dem jo når jeg kjører til/fra (men de er jo på Karl Johan også)
Det er derimot masse hyggelige folk og mange som tar en prat om bilen 8)
I dag (torsdag) ville det vært masse plass til å møtes der

Posted: 24 Jul 2008, 22:58
by Rudolf
Froden wrote:Ja, de er noen merksnodige folk - Rudolph Diesel er en historisk person - han oppfant dieselmotoren. Historien sier at han døde på en båt (!), og da er det jo litt spesielt å oppkalle en båt etter ham.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolph_Diesel

Jeg holder en knapp på den bensindrevne i forgrunnen ;-)
Å fillern :shock:
Det skulle jeg ha visst ...

Da kunne jeg ha annklaget tyskeren for ikke å kunne stave.
"Ordnung muss sein".

Så kunne jeg avslutte med å spørre om han hadde LIK I LASTEN.
:)

Erik

Edit: Skrives RUDOLF (så tyskeren hadde orden i sysakene).

Posted: 25 Jul 2008, 05:26
by mussa
Ser ut som det har gått bra med bilen din? Hehe.. Ikke bare bare å kjøre Rudolf hardt, litt for brå overgang for`n? Når jeg ser felgene dine får jeg nesten lyst på 14" felger selv.. Ser veldig bra ut!

Posted: 25 Jul 2008, 12:19
by uggla
Så den båten der i Arendal ja. Under båtracet for en uke (-ish) siden.

Tok noen bilder men du rakk jo å publisere før meg.

Posted: 25 Jul 2008, 19:43
by Rudolf
uggla wrote:Så den båten der i Arendal ja. Under båtracet for en uke (-ish) siden.

Tok noen bilder men du rakk jo å publisere før meg.
Båtrace sier du ....
Kanskje han vil være med i RUDOLF RACING 8)
(Eller være sponsor ??)
mussa wrote:Ser ut som det har gått bra med bilen din? Hehe.. Ikke bare bare å kjøre Rudolf hardt, litt for brå overgang for`n? Når jeg ser felgene dine får jeg nesten lyst på 14" felger selv.. Ser veldig bra ut!
MX-5 NA er konstruert og tegnet med 14" hjul.
Derfor ser det pent og harmonisk ut.

(16"/17" traktorhjul er det noen som TROR er fint/tøfft/coolt/barskt)
:P

Erik

Posted: 25 Jul 2008, 19:54
by indahla
Rudolf wrote:(16"/17" traktorhjul er det noen som TROR er fint/tøfft/coolt/barskt)
:P

Erik
16" _er_ fett! 8)

Posted: 25 Jul 2008, 19:58
by Rudolf
indahla wrote:
Rudolf wrote:(16"/17" traktorhjul er det noen som TROR er fint/tøfft/coolt/barskt)
:P

Erik
16" _er_ fett! 8)
Sorry, glemte "fett".

(16"/17" traktorhjul er det noen som TROR er fint/tøfft/coolt/barskt/fett) :P

Erik

Posted: 25 Jul 2008, 20:17
by tness
16 tommere på NB synes jeg ser helt greit ut. NB kom jo som sagt med 15 tommers orginalt.


Flottings at Rudolf ikke tok for mye skade av slalomkjøringa. Men en liten støkk fikk han nok.

Jeg skal jo ikke snakke da, siden jeg aldri har hatt bilen på noen form for banekjøring.

Sonyen spiller fortsatt som bare f***:)

Posted: 25 Jul 2008, 21:06
by inglar
Jeg tror ikke, jeg VET det er fett :D

Posted: 25 Jul 2008, 23:10
by Rudolf
tness wrote:16 tommere på NB synes jeg ser helt greit ut. NB kom jo som sagt med 15 tommers orginalt.


Flottings at Rudolf ikke tok for mye skade av slalomkjøringa. Men en liten støkk fikk han nok.

Jeg skal jo ikke snakke da, siden jeg aldri har hatt bilen på noen form for banekjøring.

Sonyen spiller fortsatt som bare f***:)
Jeg snakker om NA, som fikser 15" også.
Noen ville klemmt 20" inn hvis det bare var mulig.
(Og sikkert få orgasme av synet :shock: )

Jeg er ikke helt sikker på skaden på Rudolf.
Toppakninga har fått juling, så jeg følger litt nøye med på diverse (olje, kjøleveske, eksos, oljetrykk og temperatur)

Det bobler litt i ekspansjonstanken på tomgang, men ikke på turtall over 2500 :roll:
O.T. Lurer på hvordan de som maler ekspansjonstanken sin kan følge med på sånnt jeg. :shock:

Sonyen er den beste radioen jeg har hatt noensinne :)
Flott.

Erik

Toppakning Kaputt

Posted: 29 Jul 2008, 00:58
by Rudolf
Toppakning Kaputt

Ser ut til at toppakningen på Rudolf har takket for seg.
Det er dumt, ikke bare fordi det er mye arbeid/dyrt, men fordi motoren gikk svært pent.
På hele sommerturen min (ca 5000km) er det ikke mulig å se tegn til oljeforbruk.
Ikke en dråpe :shock:

Kjøling av motoren er kritisk og en gåen termostat, (som ikke åpner) er katastrofal viser det seg.
Jeg fikk ingen varsel, før det var for sent.
(Sitter ikke og ser på temperaturmåleren i bytrafikken)
Maskineriet likte tydeligvis ikke noenhundre og fjørti varmegrader.

Det tar litt tid å lufte systemet når radiatoren og termostaten er skiftet.
Derfor vil det boble overskuddsluft i ekspansjonstanken i en periode.
Men når dette ikke ga seg, så fikk jeg misstanker.
Ingen spor av vann i eksos eller olje, men vannet minker fra ekspansjonstanken
gjennom tilbakeslagsventilen til radiatoren når motoren kjøler seg ned.
Det betyr at det er et netto forbruk av vann.

Så da er det bare å krype til korset.
Ny toppakning

Gode råd om verksted, mekanikerhjelp, sommerjobb, kveldsarbeid, og annet kreativt mottas med takk :)

Erik

Posted: 29 Jul 2008, 01:04
by glaibilenmin
vil røpe seg veldig fort gjennom en co test av kjølevannet for å få konstatert dette 100% da.

Posted: 29 Jul 2008, 01:16
by Rudolf
glaibilenmin wrote:vil røpe seg veldig fort gjennom en co test av kjølevannet for å få konstatert dette 100% da.
Ok !
Hvor får man gjort sånn ?

Erik

P.S. Det lukter ikke eksos av kjølevannet.